16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    zozamis

iPhone 4 wisselend bereik

Hey

Ik heb een probleempje met mijn iPhone 4, het bereik is heel wisselend. De ene 10 seconden heb ik vol bereik maar soms heeft hij opeens 2 streepjes of 1. Terwijl er niks veranderd is. Ook springt hij soms van 3G naar zo’n blauw rondje (edge volgens mij?) terwijl ik op dezelfde plaats sta en mijn handen er niet omheen heb. meestal heb ik maar 3 of 4 streepjes terwijl een andere telefoon er naast gewoon vol bereik heeft.

Wat kan ik doen, firmware update heeft geen zin.

Groet

Moderator
    Pete.Z

Welke provider, en heb je het overal/altijd?

Bijdrager
    zozamis

Ik heb een origineel simlockvrij toestel en ik heb provider BEN die gebruikmaakt van het Tmobile netwerk
    Ik heb het altijd.

Moderator
    Pete.Z

T-Mobile is wel het gammelste netwerk van Nederland, ik heb zelf ook vaak erg wisselend bereik, hier thuis is het soms zo erg dat ik geeneens kan bellen, en 10 minuten later heb ik dan weer 3 streepjes 3G.

(mijn volgende provider is dus ook weer gewoon KPN, want met de twee andere toestellen die ik gebruik via KPN heb ik nooit problemen)

Bijdrager
    zozamis

Ik had hiervoor een galaxy s en daar had ik bijna altijd vol bereik. Het ligt dus aan de telefoon want de enige variabele is de telefoon.

Bijdrager
    f.zijlstra

Hi zoazamis,

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn toestel;

Had voorheen een iPhone 3G bij T-mobile en heb nu een iPhone 4S bij Vodafone (smart 55 abbo)
    ik heb soms ook in het centrum van Leeuwarden van het ene moment vol bereik en 3G, en op het andere moment nul bereik en GPRS. Vodafone pareerde dit fenomeen door te zeggen, ja december hé ‘heb je altijd met de feestdagen etc. (we werken aan ons netwerk). Meer kunnen de medewerkers er in de winkel uiteraard ook niet van maken…

Ben juist overgestapt omdat ik het idee had dat Vodafone een veel betere dekking had, maar ben er nog niet helemaal over uit of de overstap nu wel zo’n geweldige stap is geweest.

Heb het kaartje ook in mijn 3G geprobeerd en heb ik nog steeds hetzelfde, betwijfel dus of dit werkelijk aan het toestel ligt…

– Frank

Bijdrager
    zozamis

Oke bedankt voor je bericht. Het rare is dat ik met mijn andere mobieltjes altijd vol bereik heb met deze simkaart terwijl het met de iPhone heel wisselend is. Is de antenne in de iPhone 4 te vervangen?

Bijdrager
    f.zijlstra

Hmm, iPhone 4 is in dat opzicht natuurlijk al weer anders als de 4S aangezien die twee antennes heeft op het ‘antenne-gate’ principe op te lossen… of het hier aan ligt is dus even de vraag… de antenne is te vervangen maar is een hels karwei! heb al meerdere iphone is het verleden open geschroefd, maar voor de antenne (de croonen rand om de iphone) moet er echt heel veel los gemaakt en weer in elkaar gezet..

Het laten doen zal daardoor ook ongetwijfeld in de papieren lopen.

– Frank

Bijdrager
    coppess
    Pete.Z op 08 januari 2012

T-Mobile is wel het gammelste netwerk van Nederland, ik heb zelf ook vaak erg wisselend bereik, hier thuis is het soms zo erg dat ik geeneens kan bellen, en 10 minuten later heb ik dan weer 3 streepjes 3G.

(mijn volgende provider is dus ook weer gewoon KPN, want met de twee andere toestellen die ik gebruik via KPN heb ik nooit problemen)

Hier sluit ik me volledig bij aan. Ik zou het probleem niet bij de iPhone zoeken. Ik zit ook bij T-Mobile en ik heb dezelfde problemen. De volgende keer geen T-Mobile voor mij.

Bijdrager
    basbrouwers
    coppess op 08 januari 2012
    Pete.Z op 08 januari 2012

Hier sluit ik me volledig bij aan. Ik zou het probleem niet bij de iPhone zoeken. Ik zit ook bij T-Mobile en ik heb dezelfde problemen. De volgende keer geen T-Mobile voor mij.

Als hij zegt dat de enigste variabele de iPhone is, lijkt het me dat je kunt uitsluiten dat het niet aan T-mobile ligt, toch?

Je zou je iPhone even kunnen na laten kijken bij T-mobile. Je hebt altijd 2 jaar garantie op je iPhone, mijn iPhone 3G is toen zelfs nog halverwege het tweede jaar vervangen voor een nieuwe. Je bent ‘m dan wel een aantal weekjes kwijt.

Je zou het kunnen meten hoe je bereik is met de App van T-mobile (welke ze ieder moment uit zullen brengen), waarmee je vervolgens ook storingen door kan geven en tevens ook bewijs hebt dat je weinig bereik hebt.

Bijdrager
    santi

Dit is wat je moet doen: meld je storingen op de website van T-Mobile. Hier de link.

Mijn vrouw en ik hebben allebei een iPhone 4 en wij hadden allebei dit probleem in ons huis. Via het Webcare team van TMobile op Twitter (ook een aanrader!) kwam ik op deze site. Ik heb een aantal keren mijn klacht kenbaar gemaakt. Na een week werd ik gebeld en mijn vrouw en ik hebben beiden 3 maanden lang compensatie gehad op onze facturen. Bij ons bleek namelijk een mast kapot.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Het bereik kan dan wel te wensen overlaten, de service vind ik echt prima.

Bijdrager
    jeroenvanrutten

Hier ook dezelfde problemen met een abonnement van T-Mobile (iSmart) voor de iPhone 4. Het netwerk van T-Mobile is gewoon belabberd en onstabiel.

@santi bedankt voor de tip, maar de link werkt niet.

Bijdrager
    santi

Oh sorry. Google m even! Hij zit ook op Twitter.

Bijdrager
    santi

Oeps, reactie op verkeerde post! Hier de link: https://www.t-mobile.nl/service-en-contact/bereik/dekkingskaart

Bijdrager
    zozamis

Ik heb het probleem nog steeds, ik heb nu 2 streepjes..

Hier extra bewijs dat het aan mn iPhone ligt; een andere iPhone 4 en 3gs hebben op precies dezelfde plek wel alle streepjes vol (ook 5.0.1)

Welk onderdeel in de iPhone is defect als dit aan de iPhone zou liggen?

Soms heeft hij wel vol bereik maar soms ook maar 1 streepje en edge internet..

Bijdrager
    zozamis

T-mobile vertelde mij dat het heel normaal is dat hij af en toe op gprs overspringt en dat ik vaak maar 1 balkje hebt.

“de indicator is anders dan op zo’n oude nokia, het is normaal dat je bereik soms wegvalt”

Nouja zeg..

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.