6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Max1991

iPhone 4 Wifi slecht

Beste mensen ik heb een probleem met mijn 2 iPhone’s

Bij beide iPhone’s is het wifi bereik zeer slecht. Ook worden beide iPhone’s warmer dan normaal. (vergeleken met een iPhone van een vriend) Het is niet alleen thuis, overal is het bereik slechter. Ook waar een andere iPhone 4 gewoon goed bereik heeft. Het probleem deed zich voor na het vervangen van de schermpjes.

Ik heb al van ales geprobeerd. Ik heb natuurlijk de iPhone’s gerestored.
    Ook heb ik de antenne al een keer vervangen. Nog was het probleem niet verholpen.

Heeft een van jullie misschien een idee wat het is en hoe ik het kan verhelpen?

Bijdrager
    tinus_omt

Een vaker voorkomend probleem na het vervangen van het scherm is dat er een stukje van het schildje dat over de connectors zit is losgekomen.

Op het plaatje zie je twee schildjes. Op het onderste schildje zit een klein metalen clipje dat mist op het bovenste. Dit stukje metaal verbindt de schroef aan de bovenkant met een contactpunt. Als je dat clipje mist krijg je heel slechte ontvangst van wifi signalen en GPS.

Controleer of dat bij jouw iPhone ook zo is. Als het stukje metaal mist kun je op internet een nieuw schildje bestellen voor een paar euro of een nieuwe kopen bij de plaatselijke reparatiewinkel. Op http://www.ifixit.com/ kun je vinden hoe je het moet monteren.

Bijdrager
    Max1991

Ik ga met morgen middag proberen! Ik laat weten of het is gelukt!

Alvast super bedankt voor je hulp!

Bijdrager
    Max1991

Hi Tinus

Heeeeeeeeeeeel erg bedankt! heb vandaag nog nieuw plaatje geplaatst (had ik toevallig nog liggen) en het probleem is meteen verholpen!

nogmaals bedankt!!

Bijdrager
    tinus_omt

Graag gedaan, leuk dat je nog even laat weten dat het gelukt is!

Bijdrager
    Geert01111

Ik heb het probleem ook gehad,
    maar ik heb de emi shield voor de iphone 4 besteld erop gezet alleen 1 schroefje past niet omdat de ‘gat’ waar de schroefje in moet kapot is:(

Dus nu heb ik maar 60% wifi ontvangst beneden en boven 22%

Dat is echt weinig, ik heb zelf een dlink router op alle apparaten 80% boven dus het licht echt aan dat ene schroefje ik zou niet weten hoe ik het moet maken,

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.