8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    thomth

iPhone 4 unlocken

Is het mogelijk om d iPhone 4 te unlocken zonder ultrasnow. Laatst zag ik op internet een soort plaatje om over je simkaart te schuiven en hem zo te unlocken. Ik ben namelijk van plan om een iPhone 4 te kopen, en ik zag er een in de buurt, maar met simlock van Franse provider

Bijdrager
    JJmac

Dit had ik al gemeld in een ander draadje.

Er is goed nieuws voor alle iPhone bezitters waarvan de iPhone van T-Mobile afkomstig is.
    Je kunt je iPhone gratis simlock vrij laten maken bij T-Mobile. Vanaf 12 januari zijn ze al simlock vrij verkocht en de toestellen die voor die datum zijn verkocht kun je vanaf 1 februari via iTunes eenvoudig simlock vrij laten maken. Heb je meer haast dan kun je ook T-Mobile klantenservice bellen.
    Je kon natuurlijk altijd al je simlock laten verwijderen, maar dat kostte binnen een jaar na aankoop altijd geld. Nu is dat dus gratis en kun je bijvoorbeeld in het buitenland een lokale simkaart aanschaffen om zo goedkoper te kunnen bellen.
    Let wel op dat dit alleen maar werkt voor iPhones die bij T-Mobile aangeschaft zijn, het zal dus niet werken voor iPhones die bij andere providers zijn aangeschaft. En het probleem bij tweedehands iPhones is vaak dat het niet duidelijk is van welke provider deze afkomstig is.
    Op de website van T-Mobile vind je de uitleg per iPhone hoe je het kunt doen:
    T-Mobile

Bijdrager
    iep

Let wel, dit gaat om T-Mobile Nederland en niet om die in Duitsland en de USA. Bij deze providers zit je nog aan een lock vast. T-Mobile Duitsland zal naar verluidt ergens begin dit jaar alsnog een unlock mogelijkheid aanbieden (wanneer is me ontschoten). Let er wel op dat je hierbij wel een simkaart van een andere provider nodig hebt. Aangezien de TS een Franse iPhone heeft gaat dit hele verhaal voor hem dus niet op.

Bijdrager
    GT1988

Ik heb ooit met mn 3G ook een Ghostsim gehad maar sinds 3.1.2 ofso werkte dat niet meer en kwamen er eenvoudigere manier om te unlocken. Denk dat die Ghostsims met de huidige OS ook niet meer werken/er meer voor gemaakt worden.

Bijdrager
    Mich

Ik heb hier ook een Franse iPhone die gelockt is (en nog steeds onbruikbaar).
    Is het in frankrijk enkel orange die hem verkoopt of meerdere? ik dacht ook geen koppelverkoop?
    Hoe kan ik weten aan welke deze gelockt is?

Bijdrager
    thomth

Werkt die tmobile unlock (die nieuwe) ook met een simlock van een toestel van 3 maanden?

Bijdrager
    iep

Ja, T-Mobile NL heeft besloten om de simlocks er maar helemaal af te gooien omdat je het ding elders nu ook kan verkrijgen. Die anderen verkopen het ding dan ook simlockvrij en dan is T-Mobile met simlock niet zo aantrekkelijk. Volgens hun webcare twitter account schijnt het pas officieel per 1 februari te kunnen. De praktijk wijst echter uit dat het al sinds 16 januari kan. iPhones die na 12 januari zijn verkocht zijn standaard al simlockvrij (m.a.w. koop nu waar dan ook in Nederland een iPhone en hij is simlockvrij, je hoeft dus niet meer naar België, Frankrijk, etc.). Het maakt niet uit hoe lang je de iPhone hebt. T-Mobile heeft hun toestelhulp op hun website al aangepast, daarin vindt je het stappenplan hoe je moet unlocken. Nogmaals, dit geldt alleen voor iPhones van T-Mobile NL. Voor meer informatie kun je het beste het artikel van de iPhoneClub even lezen. Ervaringen van anderen vindt je in hun forum.

Mijn toestel is van halverwege augustus wat dus ouder is dan 5 maanden maar ik kon deze zonder problemen en kosten via de officiële weg unlocken. Kwestie van ander simkaartje erin en aan iTunes hangen.

Bijdrager
    thomth

En hoe zit het met een duitse iPhone met Vodafone simlock, zijn die te gebruiken met m’n huidige vodafone simkaart, kan dat?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.