30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    Nipje

iPhone 4 uit Frankrijk

Ik kan vandaag een iPhone 4 kopen van een Collega die er een aantal mee heeft genomen uit Frankrijk. Mijn vraag is echter:

Heeft het toestel uit frankrijk beperkingen hier in nederland? Qua spraakbesturing, of taal ofzo? Of kan ik lekker van het toestel gaan genieten?

Bedankt alvast!

Bijdrager
    Pieterr

Zo’n Franse iPhone heeft graag dat je hem af en toe lekker met Paturain insmeert. Verder zijn er geen speciale bijzonderheden.

Bijdrager
    Nipje

hahaha.

Geen speciale, maar wel bijzonderheden? Of eigenlijk helemaal niks?

Bijdrager
    Nipje

En hoe zit het bijvoorbeeld met de garantie? Stel dat ding gaat kapot, kan ik dan bij apple terecht in nederland?

Bijdrager
    Huibregt

Misschien is het handig dat je de zoekfunktie op het forum eens gebruikt. De vragen die jij stelt zijn al tig keer behandeld. Steeds weer dezelfde vragen lezen wordt voor vaste forumbezoekers vervelend.

Bijdrager
    Simlock

beetje off-topic maar…. moet je ‘m in France ook van te voren bestellen door lange levertijden?

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    Nipje op 14 september 2010

En hoe zit het bijvoorbeeld met de garantie? Stel dat ding gaat kapot, kan ik dan bij apple terecht in nederland?

Om toch maar even een antwoord te geven op je vraag: garantie heb je enkel in land van herkomst.

Bijdrager
    Nipje

Eigenlijk dus helemaal niet slim om het toestel uit frankrijk te kopen?

Bijdrager
    remco pardoel

Als je vaak in Frankrijk bent dan zou ik hem kopen
    Zo niet… dan heb je GEEN garantie hier over je iPhone4

Je zou hem ook in Belgie kunnen halen…

Bijdrager
    Rolf
    Nipje op 14 september 2010

Eigenlijk dus helemaal niet slim om het toestel uit frankrijk te kopen?

Tja, mijn eerste iPhone kwam helemaal uit de VS !! En toch heb ik daar tweeeneenhalf jaar prima mee gebeld. Dus……

En van je collega scheelt je reis- en wachttijd neem ik aan. Vandaag kopen vandaag hebben ? Afhankelijk van zijn vrienden / collega prijs zou ik het gewoon doen (misschien wil ik er ook wel een…. ;-))

Bijdrager
    Nipje

Nja ik maak me wel zorgen om de garantie. Wat als er nou straks een klein defect is. Ik kom zelf verder nooit in frankrijk joh, en het is dus ook echt niet mogelijk om het gewoon vanuit nederland naar apple te sturen ofzo? Als ik een reparatie proces start via de telefon ofzo?

Bijdrager
    Rolf

tja…weet ik niet….Ik hoor (en lees hier op het forum) soms andere verhalen dan MOndo hierboven vertelt: dat je wel degelijk gewoon garantie hier hebt.

Misschien een andere ervaring: ik heb een tijd geleden een Digitale Videocamera gekocht op het Duitse Ebay. Ding ging defect, maar bij FOKA in Rotterdam was een factuur die de ouderdom van de camera weergaf voldoende om hier bij Sony Nederland gewoon garantie te claimen…..tja…..

Bijdrager
    Nipje

Het lijkt mij ook dat er in Nederland dan ook garantie op zit. ik bel zo wel even met apple, en dan laat ik het jullie even weten

Bijdrager
    Simlock

Hoe weten ze dat je toestel uit Frankrijk komt dan eignelijk? Al zou hij kapot gaan.

Bijdrager
    Nipje

bonnetje als je naar een APR gaat

Bijdrager
    Simlock

grr… waarom is dat ding dan ook niet hier simlockvrij te koop!

Bijdrager
    Nipje

Als ik het goed heb, kan je met een toestel uit frankrijk in nederland dus helemaal NIETS als het op garantie aan komt?

Apple verwijst je naar T-Mobile, en tmobile neemt de telefoon niet in. Jammer.

Of zit dit anders?

Bijdrager
    Rolf

Lijkt me stug dat dit zo mag / kan. Je hebt ook nog zoiets als EU consumenten recht….

Bijdrager
    Nipje

Nouja, hoe zou dit anders moeten? Het gaat gewoon allemaal via T-Mobile volgens apple, om dat dat in nederland het enige punt is waar ze te koop zijn. Zou je misschien in Belgie terecht kunnen bij een APR?

Bijdrager
    Simlock

vodafone heeft toch ook iPhones tegenwoordig?

Bijdrager
    Hansi2124
    Huibregt op 14 september 2010

Misschien is het handig dat je de zoekfunktie op het forum eens gebruikt. De vragen die jij stelt zijn al tig keer behandeld. Steeds weer dezelfde vragen lezen wordt voor vaste forumbezoekers vervelend.

Dan krijg je dit resultaat.

Bijdrager
    RobinH

Als ik mijn serinummer op de site van Apple invul krijg ik nergens gezien dat ik die in Nederland heb gekocht. Hoezo zou T-mobile dat wel weten?
    Als je gewoon een abbonnement hebt bij ze en je moet je telefoon voor reparatie laten maken zie ik eigenlijk het probleem niet.

Bijdrager
    Hansi2124

Is een abonnement dan inclusief de telefoon? Ik dacht het toch niet…….
    Maar als ik het verkeerd zie dan hoor ik het wel.

Bijdrager
    Trat
    RobinH op 14 september 2010

Als ik mijn serinummer op de site van Apple invul krijg ik nergens gezien dat ik die in Nederland heb gekocht. Hoezo zou T-mobile dat wel weten?
    Als je gewoon een abbonnement hebt bij ze en je moet je telefoon voor reparatie laten maken zie ik eigenlijk het probleem niet.

Wat raar dat je dat probleem niet ziet. Jij denkt dus dat je bij ieder willekeurig T-Mobile abonnement zomaar een willekeurige telefoon ter reparatie mag brengen. Wat denk je dat er dan met de reparatiedienst van T-Mobile zou gebeuren? Denk je dat T-Mobile hier niks op heeft bedacht? Nogmaals, raar dat je geen probleem in jouw redenatie ziet.

Waarom probeer je het morgen niet even bij wijze van proeve? Laat je ons even weten of dat is gelukt? Ben wel benieuwd. Ik heb hier ook nog wel een oude Android liggen die het niet meer doet en die ik in zou willen leveren. Maar ik wil niet voor lul staan in de winkel…

Bijdrager
    RobinH

Oké, maar als ik mijn computer bij bijvoorbeeld de HTR heb gekocht kan ik hem zonder problemen naar de Xando in Nijmegen brengen om het te laten repareren. Ze kijken. Gewoon op serinummer en ze maakte er geen probleem van.

Bijdrager
    Afroman

Elk Apple product (uitzondering op accessoires denk ik, denk niet dta je veel kans krijgt bij een kabeltje) kan je overal ter wereld voor reparatie aanbieden. Behalve telefoons, die zijn weer bij het land van herkomst.

Bijdrager
    Rolf

Jongens, volgens een bericht op iPhoneclub.nl is het beleid van Apple gewijzigd. Zie hier voor het artikel

Bijdrager
    Simlock

Helemaal goud Rolf!! Thnx!

Bijdrager
    RobinH

Ik wilde het net melden, maar was telaat. Het kàn dus blijkbaar wel…

Bijdrager
    Simlock

geeft mij genoeg zekerheid om er een in het buitenland te halen

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.