12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    mac-addict

Iphone 4 super langzaam internet met KPN ontzettend slecht!

Beste mensen,

Ik ben 2 jaar klant geweest bij t-mobile wat zoals jullie weten best een dure provider is. Maar achteraf gezien is t-mobile volgensmij wel de beste provider voor de iphone 4. Ik ben nu inmiddels over gestapt naar kpn, maar ik heb hier heel erg veel spijt, om de volgende redenen:

1. Geen visual voicemails
    2. Ook best duur!
    3. Bereik is voglensmij nog slechter dan die van t-mobile
    4. Internet is 10 keer zo traag als die van t-mobile

Heeft hier iemand ervaring mee, dat het internet ontzettend traag is ondanks je vol op bereik heb ? (alle streepjes vol + 3g)

Ik wil eigenlijk terug naar t-mobile want ik ben zeer ontevreden over kpn icm iphone4.

Heeft iemand hier ook ervaring mee ?

Geblokkeerd
    Anoniem

T-Mobile een dure provider? Ik vind KPN en Vodafone véél duurder als je kijkt dat je voor een paar euro meer bij die 2, over het algemeen minder minuten/sms’jes krijgt.

Voor mij was Visual Voicemail ook één van de redenen dat ik bij T-Mobile bleef. Ik vind de “ouderwetse” manier van voicemail echt alles behalve fijn.

Internet en bereik zouden bij KPN en Vodafone beter moeten zijn, maar ook daar hoor ik regelmatig klachten over. Plus ze hebben de laatste tijd, nét als T-Mobile, ook storingen e.d. gehad.

Persoonlijk heb ik met mijn iPhone4 en T-Mobile nog nooit ontvangst of snelheidsproblemen gehad, ook niet in 3G-modus. En ik werk in hartje Rotterdam en woon tegen Delft aan… de enige plek waar ik minder 3G-bereik heb is op m’n werk, omdat we in een pand met 60cm dikke muren zitten, hehe:)

Mvg,
    Joram

Moderator
    Pete.Z

KPN internet is volgens mij standaard trager dan T-Mobile, en dan ook nog met data limiet.
    Mijn eigen ervaringen met KPN op het gebied van 3G snelheid zijn ook om te huilen, T-Mobile is echt zo slecht niet als de modieuze opinie ons wil doen geloven.
    Prive blijf ik ook echt bij T-Mobile dus, mijn werkgever heeft echter KPN, vandaar dat ik kan vergelijken.
    (al is het weer geen iPhone abonnement, weet niet of die sneller zouden zijn)

Moderator
    Strifer

T-Mobile is diegene met Visual Voicemail en is goedkoper dan zowel Vodafone als KPN. Dat had je van te voren kunnen weten.

Bereik hier in Amsterdam, Amstelveen en omstreken is bij KPN en Vodafone absoluut superieur aan het netwerk van T-Mobile, zowel in snelheid als in bereik. Snelheid kan in alle gevallen en bij alle providers natuurlijk wel lager zijn dan eigenlijk zou moeten.

Dus geen visual voicemail en ook duurder bij de concurrent, maar naar mijn ervaring niet langzamer en slechtere dekking.

Bijdrager
    Ostinato

Yep, T-Mobile is de goedkoopste. En heeft geen datalimiet – en wel Visual Voicemail. Deze week een iPhone 4 aangeschaft, ben lekker bij T-Mobile gebleven.

Overigens is mijn eerste indruk dat de ontvangst van de 4 toch echt minder goed is dan die van de 3G:sad:

Moderator
    Strifer

Problemen met ontvangst van een iPhone 4 vs 3Gs en 3G zijn bij Vodafone en KPN veel minder naar mijn ervaring en vergelijking.

Bijdrager
    iep

Problemen met ontvangst zijn nogal sterk afhankelijk van je locatie. Ik ken diverse locaties waar je met T-Mobile veel beter af bent maar ook diverse locaties waar Vodafone of juist KPN weer beter zijn. Er zijn echter ook zones waar geen van de netwerken fatsoenlijk is (veel betonnen gebouwen is aardig slecht voor de ontvangst). Met andere woorden: ieder netwerk heeft ontvangstproblemen. De service is ook iets wat nogal wisselend is. De ene heeft goede ervaringen met KPN, de ander weer het tegenovergestelde. Idem voor Vodafone en T-Mobile.

Qua prijs is KPN de telco die bekend staat als duur (kijk maar eens wat je daar betaald voor abonnementen en bijv. internet). Dat is iets wat ze zijn sinds hun privatisering en wat deels helaas ook de schuld is van toezichthouder OPTA die meestal niet kijkt naar het belang van de consument.

Bijdrager
    Ostinato

Dus iedereen: download die NetwerkRadar app en bestook de providers met statistieken. Wie weet helpt het.

Bijdrager
    iep

Er zijn wettelijke regels omtrent dekking waarbij men niet verplicht is tot een 100% landelijke dekking (geloof dat het ergens rond de 80 of 90% zat). Het Agentschap Telecom (of hoe ze tegenwoordig ook moge heten) controleert of men hieraan voldoet en tot dusver is dat steeds weer het geval. Vanuit de telco’s is het dan al van minder belang of jij nou wel of geen dekking hebt tenzij ze daar weer geld mee kunnen verdienen. Nou is het wel zo dat je met die app keurig netjes bewijs kunt verzamelen van de plekken waar het niet werkt. Dat kun je dan weer gebruiken om je contract te laten ontbinden indien je niet tevreden bent met de dekking. Let er wel even op dat je bij het gebruik van die app je wifi uitzet anders gaat ie verkeerde dingen meten.

Moderator
    unSOUND
    mac-addict op 21 januari 2011

3. Bereik is voglensmij nog slechter dan die van t-mobile

Misschien net op de plek waar jij zit, maar als je de dekkingskaarten bekijkt zie je vrij duidelijk dat de dekking van KPN over het hele land gezien vele malen beter is. Klinkt dus ( helaas voor jou ) als een dom gevalletje pech.

mac-addict op 21 januari 2011

4. Internet is 10 keer zo traag als die van t-mobile

Dat hangt ook af van het abonnement wat je hebt. Het internet is bij mijn weten via Hi bijvoorbeeld langzamer dan via KPN mobile…

Bijdrager
    Oulad

Ik ben juist super blij met me KPN, maar het kan ook aan de plaats liggen waar je op dit moment bent, mag ik vragen waar dat is? ikzelf woon in een grote stad bevalt me super, en ook nog is super netwerk ook erg snel.

Bijdrager
    iep
    unSOUND op 21 januari 2011

Misschien net op de plek waar jij zit, maar als je de dekkingskaarten bekijkt zie je vrij duidelijk dat de dekking van KPN over het hele land gezien vele malen beter is.

Die kaarten moet je wel met een korrel zout nemen. KPN, Vodafone en T-Mobile zijn er gebaat bij om het net even wat optimistischer weer te geven dan het eigenlijk is en vaak is het ook zo dat de boel is gebaseerd op oude data (informatie bij het Agentschap Telecom is van dat laatste een goed voorbeeld daar zij 1x in de zoveel tijd testen).

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.