6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    ahnl

iPhone 4 slechte Wifi?

Hallo,

Ik heb een nieuwe iPhone4, maar de Wifi ontvangst is bedroevend. Zo’n twee meter van de router is het aantal wifi streepjes slechts 1. Op 4 meter afstand is er al geen verbinding meer.

1. 2 ipods en 2 ipads geven allemaal veel meer bereik. Op 10 meter afstand alle vier prima bereik. De iPhone niet.
    2. Heb router (DLINK DIR-655) opnieuw opgestart, firmware geupgrade, helpt niet. Ook kanalen gewijzigd (binnen OSX kun je zien welke kanalen in de buurt gebruikt worden), helpt niet
    3. Andere router (Linksys), geeft zelfde probleem (ipod/ipad: prima, iphone:hopeloos)
    4. Apple gebeld en nieuwe iphone ontvangen. Probleem is exact hetzelfde. Als ik met beide telefoons rondloopt verandert het aantal wifi streepjes op beide iphones evenveel.

PS: op achterkant staat model: FCC ID BCG-E2380B

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Ik vind het vreemd dat wifi van iPhone zo veel slechter is dan die van iPad of iPod, maar het lijkt me ook stug dat ik twee slechte iPhones heb gekregen.

Bedankt,

Arthur

Bijdrager
    Glime

Doe een hardreset door middel van de home-button en power button net zolang in te houden tot hij uit gaat en je een appeltje ziet

Bijdrager
    GoeieDag

Ik zou zeker eens op andere* WiFi netwerken gaan zitten en kijken hoe het daar werkt.
    * = buren, vrienden, restaurants, etc.

Bijdrager
    Island

Zelfde probleem hier, iPhone 3GS, na de iOS 6.0 update heb ik amper verbinding, de iPad werkt daarentegen wel perfect. Al een volledig herstel gedaan in iTunes, hard reset, alles wat je maar kan bedenken. Hopelijk komt er snel een 6.1 om dit op te lossen…

Bijdrager
    Island

Ondertussen een paar uur verder, voorlopig lijken de problemen te zijn opgelost. Wat ik heb gedaan is even de straat doorgelopen en terwijl continu laten zoeken naar nieuwe wifi netwerken, dan zie je dat hij er plots een hele hoop meer vindt (en ook proberen te verbinden met onbeveiligde). Bij het thuiskomen direct het thuisnetwerk gevonden en verbonden. Hopen dat het zo blijft.

Bijdrager
    ahnl

Probleem is opgelost door telefoon om te ruilen voor 4S…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.