8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Brittpit

iphone 4 scherm gaat nietmeer aan, verder alles intact, help?

Hallo mijnwaarde OMT’ers,

Ik heb een paar dagen terug mijn iphone 4 van circa 1m hoogte laten vallen, hij viel plat op de achterkant en daarna wou het scherm nietmeer aan. Het touchscreen doet het nog wel (kan ook nog gewoon blind unlocken en code intypen), itunes kan ik ook nog connecten, ik hoor nog sms binnenkomen etc etc. Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Werd van google niet heel veel wijzer, ik vond alleen maar topics over mensen die wel beeld hadden maar geen touchscheen werking, wat bij mij dus precies omgekeerd is.

Bedankt alvast!

Bijdrager
    MacBeer2
    Brittpit op 06 januari 2012

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?

Hij is kapot.

Of ‘m laten maken of een nieuwe kopen. Ik hoop dat je verzekerd bent.

Bijdrager
    Brittpit

Ja hehe dat had ik zelf opzich ook nog wel door, iemand die ook weet wát er precies kapot is? Zou er misschien iets los kunnen zitten ofzo? Iets wat het lcd aan het moederbord verbind en wat ik zelf weer zou kunnen vastklikken (ik heb er geen verstand van, maar doe ook maar een gok)?

Bijdrager
    lucschram

Er zal vast wel een connector van het beeld los zitten. Als dat het is, is het vrij makkelijk te maken. Even raadplegen bij je provider of zij het kunnen maken.

Bijdrager
    JJmac

Ik vermoed ook dat de connector van het beeld los is, ga even naar een reparatie winkel en het is zo klaar.

Bijdrager
    pim939

heb je nog garantie? zo ja, ga naar een APR. zo niet, maak hem zelf open en kijk of er iets los zit.

Bijdrager
    tinus_omt

Het scherm zit met een soort stekker op het moederbord aangesloten. Die stekker kan losgegaan zijn. Op iFixit.com kun je vinden hoe je de telefoon open kunt maken en kunt kijken wat er aan de hand is. Het is verbazingwekkend gemakkelijk om de iPhone open te maken (je hoeft alleen maar de schroefjes aan de onderkant er uit te schroeven) dus zolang je geen domme dingen doet en geen schroefjes kwijt raakt loop je maar weinig risico. Volg wel de instructies, want als je aan de verkeerde dingen gaat zitten trekken gaat het kapot.

Bijdrager
    Brittpit

even naar de plaatselijke turkse reparateur geweest, nieuw lcd’tje+glas erop en klaar! de apr wou mij niet helpen; ”wij repareren geen iPhones.”. Beetje jammer.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.