8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    hucks

Iphone 4 mobile data

Hej

Ik heb sinds gistere mijn iphone kei blij natuurlijk maar ik heb 3 vraagjes

Mobile vikings iemand ervaring mee?
    Als ik naar het buiteland ga, hoe zet ik alles van internet af? Zodat ik geen torenhooge koste heb zoals je tegenwoordig al is hoord?
    En hpe zet ik het internet op alleen wifi? Want ik zou willen dat als ik buiten een wifi val waar ik toegang op heb dat hij dan geen inet doet geen mails ontvangt enzo zodat mijn belwaarde niet opgaat is dat mogelijk?

Alvast bedankt

Bijdrager
    Rolf

Ik geloof dat ik ongeveer snap wat je bedoelt en vraagt….maar doe alsjeblieft de volgende keer wat meer moeite om je boodschap even helder neer te typen. Ik zou haast denken dat je 80 bier op had voordat je deze vraag stelde.

on topic:
    1. Mobile Vikings ? Nooit van gehoord….
    2. Data roaming ‘uit’ zetten (zit in je voorkeuren, algemeen, netwerk)
    3. internet alleen via Wifi ? Ook in Nederland ? Die weet ik zo snel niet. Als je vliegmodus aan zet kun je ook niet bellen / gebeld worden…..zal je wellicht via je abbo moeten/kunnen regelen.

succes, ook met je volgende post.

Bijdrager
    wimbers

Beste Hucks,

Moet ik uit je bericht opmaken dat je je iPhone hebt met een Mobile Vikings prepaid kaart?

Indien ja: dan begrijp ik nog niet waarom je alleen via wifi internet zou willen. Mobile vikings is een aanbieder die lage prijzen hanteert (pre-paid als ik me niet vergis) voor het aanbieden van mobiele data.

Indien nee, dan ga ik ervan uit dat je een abonnement hebt via t-mobile. Je hoeft je dan geen zorgen te maken over mobiel datagebruik aangezien dat in je iPhone abonnement zit. Dit gaat dus niet van je beltegoed af.

Ook ik zeg: succes, ook met je volgende post.

Bijdrager
    wimbers

Ik zie nu dat mobile vikings Belgisch is..
    Dat verklaart misschien wat van de vragen van de topic starter. (andere abonnementen, we betalen voor data)

Bijdrager
    hucks

Hej

Srry als de post wat onduidelijk is mijn eerste post perongeluk gedelete.
    Ik belg in belgie hebben we niet zon goede abbo’s als in NL dus ik heb ontresse in mobile vikings en aangezien hier ook andere belge zitten hoop ik op ervaringen

Dus buitenland is gwn data roaming uitzetten en klaar?

En dat internet ik zou dus enkel op wifi’s willen kunnen. Ik zit met proximus generation en inet kost snel veel geld. Is er dus geen mogelijkheid een instelling om als je niet op een draadlood internet zit geen internet dingen te doen? Zoals mails en facebook enzo. Ik zal voorbeeldje geven voor de duidelijkheid.
    Stel ik heb toegang tot mijn draadloos netwerk thuis. En ik ga naar vrienden met stel nu maar het openbaar vervoer. En bij die vrienden heb ik ook toegang tot draadloos internet. Dan zou ik willen dat vanaf ik buiten bereik van mijn draadloos netwerk geen mail ontvang niets internet gebruik geeb facebook updates ofzo ontvang tot ik terug op een wifi(nu dus die val vrienden in dit geval) zit en dus vanaf op die wifi terug mails ontvang inet kan gebruike facebook kan gebruiken enzo

Bijdrager
    bouncer

Ja, bld rmg off.

Kp 1 mifi vr odwg.

Bijdrager
    KarelWillem

God allemachtig.

Jij vond je eerste bericht wat onduidelijk Hucks?
    Dat heb je in ieder geval goed gemaakt met je laatste bericht.
    Want die is nu heeeeeeeeeeeeel onduidelijk.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik probeer even wat:

Dataroaming uit = in het buitenland geen mobiel Internet. Klaar.

In het menu Instellingen op mijn iPhone zit onder Algemeen > Netwerk de knop Mobiele data.
    Zet die op 0 en je kunt mobiel niet meer op Internet.

Waarom neem je geen abonnement zonder data?
    Dan hoef je niet zo bang te zijn dat je wat gebruikt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.