14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Berend92

iPhone 4 Micro simkaart

Weet iemand waar je de Micro simkaart (prepaid) kan kopen?
    op kon geven ze die alleen met abbo
    en op vodafone zie ik hem wel staan ( http://www.vodafone.nl/shop/prepaid-sim-only/prepaid/cat16170015/prepaid-sim-only/cat18012008/prepaid-smartphone-micro-simkaart/sku52150092/ )
    Maar daar staat bij: Inclusief basis blox, wat heeft dat dan te betekenen?

Bijdrager
    Berend92

kon=kpn typfoutje sorry:P

Bijdrager
    Hansi2124

Nog een foutje: verkeerde subforum.

Ik heb het voor je verplaatst.
    En welkom op dit Apple forum.:wink:

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik weet niet hoe het zit in Nederland maar hier (in België) kun je bij elke provider (bv. Mobistar) van elke gewone simkaart kostenloos een micro-simkaart maken.

Toen ik overstapte van een Sony naar een iPhone kon ik gewoon mijn nummer overdragen op een micro-sim. Ik was ook pre-paid en geen abonnee.

Bijdrager
    Welloe

Die Vodafone pre-paid zou ik niet doen, als je van plan bent redelijk internet te gebruiken. Je krijgt er zo vreselijk weinig data.

Als je een bestaande SIM-kaart wilt gebruiken, kan dat ook gewoon!

Je zal dan wel zelf moeten durven knippen, maar dat is vrij makkelijk.

Bijdrager
    Berend92

o oke dankje:D

Bijdrager
    BJVR

Daar zijn ook speciale knip- tangetjes voor. Die met één knip je sim-kaart op maat maken.

Volgens mij heeft elke GSM boer in het dorp wel zo’n knip-tang en doen ze dat wel even als je binnenloopt en je vraagt het netjes.

Ik vind het alleen vreselijk irritant dat Apple nog niets heeft gemaakt dat je je contacten eenvoudig kunt overzetten van een Simkaart naar een Micro-simkaart.

Want als je bijv. nog een oude Nokia had en je verlengt je abonnement bij KPN of Vodafone icm een iPhone 4 dan krijg je auto. van hun een nieuwe Sim-kaart en sluiten ze je oude gewoon af.

Heel eerlijk had ik wel verwacht dat Apple iets had gemaakt binnen iCloud, als je daar inlogt (desktop Browser) via icloud.com dan kun je bij contacten heel eenvoudig aanpassingen maken en-of nieuwe aanmaken die dan direct bijgewerkt worden op je iPhone. (Super functie)

Helaas werkt het droppen van een x-aantal contacten in dat venster niet!!! Daar waar je het wel verwacht want kom op, das toch typisch Apple ergens een x-aantal bestandjes droppen op de icon van een programma of in het venster om ze te openen of te importeren in datzelfde programma?
    Plus al die oude Nokia’s en andere kremp hebben wel allemaal functies waar je contacten mee kunt exporteren in bijv. tekst of .xml bestandjes.

Ook zit er geen import contacten in dat iCloud -contacten venster erg jammer en een groot-gemis als je het vraagt mij, zeker voor mensen die geen Mac hebben en dus niet 25 programma’s op hun computer hebben staan die zo super simpel met hun iPhone samenwerkt.. Mijn vader + zus hebben beide al hun contacten met de hand moeten overzetten van een oude Nokia richting de nieuwe iPhone 4 omdat als je gaat Syncen met Outlook en iTunes dan krijg je een hoop dubbele contacten en ook mensen die je gewoon ooit één mailtje hebt gestuurd zijn dan als contact in de lijst. (werkt gewon niet zoals het zou moeten voor Apple niveau)

Bijdrager
    juwlez

Die prepaid van VF kost 15 euro, daarmee krijg je 10 euro btg en (volgens mij) ook 250 MB gratis bij. Je kan ook je huidige 06 nummer meenemen.

En de internet bundel die je daarna aan kan zetten zijn;

Internet Basis BloX
    250 MB supersnel internet op je mobiele telefoon. € 9,50 p.mnd

Smartphone BloX
    1 GB supersnel internet op je mobiele telefoon. € 14,50 p.mnd
    BloX voor internet

Valt goed te doen dus, in tegenstelling wat Welloe zegt. Vraag me af wat zijn bron is met; ‘je krijgt er zo vreselijk weinig data’…..

Edit; En bovenal, een goed netwerk en snel internet.

Bijdrager
    Yggdrasil

En bovenal, een goed netwerk en snel internet

Ik zie dat je nu je profiel hebt aangepast maar daar stond voorheen dus dat je voor vodafone werkte, niet?
    Mooie reclame anders voor je werkgever…;)

Bijdrager
    mymac

Berend92, als je een typefout hebt gemaakt in je post kun je dit eenvoudig aanpassen door op het pijltje op je avatar te klikken:wink:

Bijdrager
    Berend92

o oké dankje

Bijdrager
    Welloe

@Juwiez

Die Smartphone en Internet Basis Blox bestaan niet meer per 1 november.

Vanaf 1 november gaat dit gelden.

Het maximum aan data wat je nu kunt krijgen is dus 500 mb, maar daar zullen veel mensen niet genoeg aan hebben. Bovendien is de prijs zeker niet mild: 34,50 per maand. Daar krijg je dan wel 200 belminuten en 5000 SMS’jes bij, maar zo veel sms je tegenwoordig niet meer.

Ik zou eerder zeggen dat Berend gewoon een sim-only abonnement moet nemen, want dan heb je vaak genoeg voor veel minder geld meer MB’s. Dan zul je het alleen wel zonder dat grote aantal SMS’jes moeten doen, maar dat lijkt me prima te doen.

En bovenal, een goed netwerk en snel internet.

Ook dat valt nog aardig tegen. Op bepaalde plekken had ik (toen ik nog bij Vodafone zat) zeer slecht tot geen verbinding. In heel het centrum van Almere bijvoorbeeld, moest ik het doen met dat verdomde rondje bovenin, waar ik toch liever 3G zie staan. Ook op bepaalde plekken in Utrecht was bereik slecht.

Over die uitspraak zou ik dus maar even een tweede keer nadenken.

Bijdrager
    juwlez
    Niiiiiickk op 22 oktober 2011

En bovenal, een goed netwerk en snel internet

Ik zie dat je nu je profiel hebt aangepast maar daar stond voorheen dus dat je voor vodafone werkte, niet?

Mooie reclame anders voor je werkgever…;) Nee, ik zeg waar het op staat.

@Welloe, dat probleem van jou (van Almere) klopt, daarom is sinds 2 oktober een nieuwe mast actief in Almere.

Bijdrager
    juwlez

Trouwens, naar aanleiding van jou reactie weet ik toevallig wie je bent haha. Nog bedankt trouwens voor het voetbal advies..

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.