12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    SanderH_

iPhone 4 micro SIM problemen

Met de komst van mijn iPhone 4 ben ik zonder twijfelen overgestapt van proximus naar Mobile Vikings.

Om dit te doen heb ik dan ook een soort van activatiecode verstuurd. Alles verliep zoals beschreven staat op de website van MV.

Mijn oude proximus SIM werkte niet meer (ik kreeg Zoeken… te zien) na enkele dagen, dus de nummeroverdracht was een feit. Dus testte ik eerst eens de gewone SIM van MV in mijn oude Nokia 5800. Alles werkt, kheb volle ontvangst.

Vervolgens klik ik de Micro SIM eruit en steek ik hem in mijn iPhone. Eerst komt er die simlock boodschap op (kreeg net hetzelfde met mijn uitgeknipte proximus kaartje), dus ik geef mijn PIN in. Dan komt er “Ontgrendelen, even geduld…” op, maar hij blijft gewoon hangen, dus ik herstart.

Dan kreeg ik weer gewoon “Zoeken…” te zien?

Ik heb mijn micro SIM er nu al 100x uitgehaald en afgekuist etc en ofwel zegt hij gewoon “Zoeken…” ofwel komt er de simlock boodschap op en moet ik mijn pincode ingeven. Dit is mijn eerste iPhone dus volgens mij is dit gewoon de normale procedure. Ik geef mijn pincode in en duw op OK, ik krijg “Ontgrendelen, even geduld…” maar opnieuw blijft hij gewoon hangen. Nadat ik op OK heb geduwd kan ik bvb nog getallen bijtypen..

Wanneer ik dan _opnieuw_ herstart is het ofwel hetzelfde verhaaltje met de pincode ingeven, ofwel komt er opnieuw “Zoeken…” te staan.

Al contact opgenomen met MV maar die raden me aan om een papiertje achter mijn SIM te steken. Aangezien die SIM tray van de iPhone zo een kreng is lijkt me dat niet aangeraden want wat als dat papiertje blijft steken.

Wie kan mij helpen met deze vervelende situatie want ik wil mijn toestel nu wel echt eens ten volle gaan gebruiken .

On a sidenote:
    – Mijn iPhone 4 werkte wel met een uitgeknipte proximus SIM kaart (oh the irony).
    – Mijn MV micro SIM heeft precies een klein puntje in het midden, weet niet of dit er iets toe doet..?

Bijdrager
    xionix

zou zeggen loop bij de mv binnen en vraag of je micro sim wel zo hoort uit te zien en of zij hem kunnen testen en aan de praat krijgen.
    Verder probeer je iphone eens te herstellen mayb heeft hij gewoon slechte zin en wil hij daarom niet werken.

Bijdrager
    Thoomas

Dat putje wat je beschrijft, heb ik ook op mijn (goed werkende) T-Mobile micro-simkaart. Dit lijkt mij dus normaal. Al beschrijf jij dat je hem in het midden hebt, en ik heb hem redelijk bovenaan. Zie foto:

Bijdrager
    Xcode

Dat puntje hoort er volgens mij gewoon in. Probeer je iPhone eens te herstellen met de micro-simkaart van Mobile Vikings erin.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Heb je ‘m al aan de praat? Want ik ben ook wel ge├»nteresseerd in Mobile Vikings, maar natuurlijk niet als het niet werkt.

Bijdrager
    iCom

Ik heb geen enkel probleem met mijn Mobile Vikings micro-sim in de iPhone 4.

Bijdrager
    racer1994

Misschien is de Mobile Vikings(Base) dekking slecht.

Bijdrager
    SanderH_

Ondertussen al contact opgenomen met MV en volgens hen is mijn SIM blijkbaar defect. Ze hebben me vandaag nog een nieuwe opgestuurd.

Afwachten dan maar zeker..

Ondertussen probeer ik nog eens om hem te restoren.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ik ben benieuwd. Hou ons op de hoogte!

Bijdrager
    SanderH_

Excuses voor de late reactie, maar.. hij werkt!

Gerestored via iTunes en nu werkt hij dus gewoon perfect. Misschien dat het aan men jailbreak lag, al zie ik niet echt hoe deze een SIM kan beïnvloeden.

Allen bedankt :).

Bijdrager
    racer1994

Je had je netwerkinstellingen moeten herstellen.

Bijdrager
    SanderH_
    racer1994 op 05 augustus 2010

Je had je netwerkinstellingen moeten herstellen.

Had ik ook al geprobeerd maar leverde vreemd genoeg niets op :).

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.