30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 51)
  • Q:
    Bijdrager
    Maarten1

iPhone 4 met ontvangstproblemen: Kopen of niet kopen

Zoals jullie allicht weten, heeft de iPhone 4 niet zonder slag of stoot zijn intrede gedaan. De problemen rondom de ontvangstantenne en vlekken op beeldscherm blijven op internet binnenstromen. Zelfs Kassa heeft nav hiervan de baas van iPhoneclub gebeld en gevraagd naar zijn bevindingen en advies. Hij geeft aan de iPhone 4 over te slaan. Ikzelf heb lang ongeduldig gewacht op de nieuwe iPhone en zonder twijfel wilde ik deze aanschaffen. Maar nu de iPhone een grof fabricagefout heeft en deze door Apple niet serieus genomen wordt, twijfel ik of de nieuwe iPhone ga aanschaffen. Ik ben benieuwd hoe jullie daarover denken. Vul de poll in indien je ook van plan was om de nieuwe iPhone aan te schaffen en mede door de boven genoemde problemen bent gaan twijfelen of helemaal van gedachte bent veranderd.

Bijdrager
    Anth

“De baas” van iPhoneclub. :’) Een parttime redacteur is wat anders dan baas, dan zou ik OMT runnen namelijk.

En ik vind het belachelijk dat je je laat leiden door andermans ervaringen van 24 uur.

Bijdrager
    Maarten1

@Anth

Wat is er zo belachelijk om te leiden door gegronde ervaringen van anderen? Ik laat me liever leiden door ervaringen van gebruikers, dan van de fabrikant.

Ik vind het belachelijk dat jij met zo’n belachelijke redenering komt.

Bijdrager
    Anth

Gegronde ervaringen?
    De meesten hebben het toestel net 24 uur in handen. Het lijkt vooralsnog bij lang niet iedereen voor te komen en Europeanen hebben nog vrijwel niet geklaagd over het euvel. AT&T en T-mobile zijn qua dekking niet te vergelijken.

Vlekken verdwijnen hoogstwaarschijnlijk na enkele dagen, maar dat was je vergeten te vermelden in je stuk?

Probeer het toestel gewoon in Nederland uit of wacht tot er meer objectieve reviews binnen zijn. Je zal overigens wel moeten, voor half juli krijg je er toch geen één in handen. Nu al een beslissing nemen is dus tamelijk overhaast.

Bijdrager
    Vodka

Eens met Anth, iPhone 4 is pas 24 uur verkrijgbaar. Laten we het eerst nog even afwachten, de berichten verschillen nogal.

Hier wordt bijvoorbeeld beweerd dat het toch echt een software probleem is:
    http://www.boygeniusreport.com/2010/06/24/that-ios-4-reception-issue-is-looking-more-and-more-like-a-software-bug/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+TheBoyGeniusReport+%28Boy+Genius+Report%29

Geduld is een schone zaak

[edit]
    over bugs gesproken, waar is mijn onderschrift?
    [/edit]

Bijdrager
    Koetjesreep

Bij Apple wel ja, eer dat ze de X3100 problemen hadden opgelost me 10.6.4. Nu de 3g die traag en onhandelbaar is met iOS4. Engelen geduld

Bijdrager
    Rolf

Ik was (ben?) vastbesloten de nieuwe 4 te kopen. Redenen ? Als belangrijkste wellicht dat ik WEL de voordelen van de iPhone zie boven andere phones (heb mijn gloednieuwe Nokia E links laten liggen omdat ik de iPhone net zo goed vind, en nog wel een stuk prettiger). Daarnaast – niet onbelangrijk – dat ik nog met een 1st Gen bel. Dus geen 3G of 3GS. IK heb nu genoeg generaties overgeslagen om nu WEL over te stappen op de 4.

Echter. Ik vind de geluiden rondom een mogelijke design error wel serieus. Niet vanwege een of andere part-time (of niet) redacteur, maar vanwege de internationale omvang van deze geruchten.

Gelukkig hoef ik pas over 3 maanden te beslissen, dus ik kan wel een update afwachten. Maar ik volg het zeker ! Ik zou me behoorlijk belazerd voelen als ik – na het wachten op de 4e generatie – opeens veel geld betaal voor een fabelachtig telefoontoestel dat niet kan bellen.

Bijdrager
    Anth

De internationale omvang is natuurlijk ook wel een beetje logisch. Stel je voor, een telefoon die niet kan bellen als je hem aanraakt! Leuk sensationeel berichtje natuurlijk:)

Overigens probeer ik Apple niet te beschermen, vind het alleen nogal voorbarig om het toestel af te kraken vanwege Amerikaanse klachten.

Bijdrager
    Soulshaker

ik koop hem niet , maar dat is omdat ik mijn 3GS nog maar 9 maand heb
    Ik kijk al uit naar de 5de generatie:P

Hopelijk zonder ontvangstproblemen

Bijdrager
    Maarten1

Dit ziet er overtuigend uit.

Bijdrager
    Anth

Bijdrager
    Maarten1

@Anth

Het probleem ligt linksonder van de iphone bij de zwarte lijn. Als je deze met je vette vingers aanraakt, dan verliest je iPhone ontvangst. Deze gast doet dat niet.

Bijdrager
    Anth

Die zwarte streep loopt door.

Maar blijf gerust star je oogkleppen op houden hoor, voor jou 10 andere tevreden gebruikers.

Zoals je ziet schrijf ik in dit artikel dat ik het gestoord vind dat Apple ons voorschrijft hoe de telefoon vast te houden. Dat betekent niet dat ik het probleem erken, dat kan namelijk niet na 24 uur op basis van anderen.

Bijdrager
    Maarten1

@Anth

Voor mij 10 andere tevreden gebruikers? Ik kan je vertellen dat het steeds minder aan het worden zijn. Op Twitter wordt er volop gediscuseerd . En niet alleen AT&T heeft daar last van, maar ook o2. Het lijkt erop dat het een hardwarematig probleem is.

Bijdrager
    1984
    Maarten1 op 25 juni 2010

Zelfs Kassa heeft nav hiervan de baas van iPhoneclub gebeld en gevraagd naar zijn bevindingen en advies. Hij geeft aan de iPhone 4 over te slaan. .

Radio Kassa praat erover met Michel Lusthof van de iPhoneclub Nederland. Hier te beluisteren

Een gesprek met Koen van Tongeren, Apple-evangelist en een van de mensen achter de Apple-community-site One more Thing demonstreert de ontvangstproblemen van de iPhone. Hier te beluisteren

Bijdrager
    boerke

Zouden we gewoon eventjes afwachten?

Raar Consumentenprogramma dat Kassa….
    Je druk maken voor consumenten over een product dat sowieso nog niet te koop is in NL.
    (heet dat geen sensatiezoeken?)

Moderator
    Pete.Z

Tot nu toe hoorde je horror stories bij iedere iPhone die op de markt kwam, en viel het achteraf 100% mee.
    Ik verwacht deze keer niets anders.

Bijdrager
    JM-Y

Ik heb geen reden om mij druk te maken. Die vlekken zijn schijnbaar “lijmresten” die niet helemaal opgedroogd zijn. Kunnen we wel zeggen “waarom wacht apple dan niet met de introductie datum van de iphone 4” maar dan krijg je daar weer gezeur over.

Ontvangstproblemen maak ik mij ook niet druk over. Die problemen waren er met de iPhone 3G ook als ik mij het goed herinner en las gister nog een artikel waarbij een oud Nokia toestel hetzelfde geconstateerd werd. Mensen met een iPhone 4 welke het probleem niet hebben duiken ook langzaam op (zoals in het filmpje van Anth te zien.

(PS. Tijdens een introductie van een apple product (of van welk ander merk dan ook) staat het internet altijd vol met dit soort berichten.)

Bijdrager
    Calpa
    Anth op 25 juni 2010

Sjah; natuurlijk niet helemaal overtuigend wanneer je het punt waar ander filmpjes op focussen (linker onderhoek) angstvallig uit beeld houdt – debunken zou je simpelweg doen door duidelijk op die hoek te focussen en met een vinger de twee delen te verbinden.

Bijdrager
    patrickheiloo
    Moderator
    Poezenbeest

@1984: het tweede fragment is van ruim anderhalf jaar geleden, Koen heeft het daar over de terugkeer van Jobs na een ziekbed, het betreft dus de introductie van de 3Gs.

Anth heeft wel een punt als hij aangeeft dat we eerst maar even moeten afwachten wat daadwerkelijk de bevindingen zijn in Nederland. Zijn filmpje vind ik overigens niet erg overtuigend, gezien de wijze waarop de telefoon wordt vastgehouden. Voor het echt uitsluiten van het probleem moet je het gewoon pushen op een Mythbuster-achtige manier, bedenk de meest extreme omstandigheden en kijk dan of het probleem optreedt. Aan de andere kant laat het wel zien dat het probleem redelijk relatief is, niet iedereen houdt zijn telefoon hetzelfde vast. Bovenstaand artikel op iPhoneclub geeft overigens wel hoop en het lijkt me ook dat Apple dit wat serieuzer neemt dan dat de buitenwacht merkt.

Ik moet wel lachen bij het fragment van Kassa!, daar vertelt de betreffende redacteur dat de antenne gehinderd wordt door een natte of bezwete hand. Apple heeft in de publicaties rond de iPhone 4 juist aangegeven dat de antenne verlengd wordt door het vasthouden. Deze redacteur heeft blijkbaar niet helemaal zitten opletten.

Het grootste probleem (zoals donderdag ook gemeld op Engadget en AppleInsider) is het verbinden van de wifi/BT/GPS-antenne met de GSM-antenne door een vochtige hand. Het probleem speelt op de twee plekken waar deze twee antennes verbonden kunnen worden, namelijk bovenop en linksonder. De ultieme test zou dus zijn om deze antennes aan elkaar te solderen. Pas dan kan je uitsluiten of geleiding tussen de twee antennes een probleem vormt.

Voor mij vormt dit hele schijnprobleem geen drempel om de nieuwe iPhone te kopen. Ik zou eerst namelijk wat Nederlandse reviews willen zien van mensen die gewoon het apparaat out of the box gebruiken zodat ik de situatie hier kan bekijken.

Bijdrager
    Ganymedus
    patrickheiloo op 26 juni 2010

Klik

Dat is een interessante stelling die ze daar plaatsen.
    Als het daadwerkelijk een software probleem is, wat zijn de ervaringen van mensen met een iPhone 3GS icm iOS4?
    Overigens ben ik het verder volledig eens met Anth, laten we eerst wat geduld tonen.

Bijdrager
    1984

Programma informatie
    Uitzendingen
    Radio Online 26-06-2010
    Radio 1, 13.15-14.00. Bekijk tijdens de uitzending live de webcam.

Problemen met nieuwe iPhone Na het eerste gejuich zijn er ook wat mindere geluiden te horen over de nieuwe iPhone. Wat zijn de punten van kritiek? En wat is er verbeterd? Radio Online vroeg het internetjournalist Alexander Klöpping en sprak met Maurice Ridder uit Amstelveen. Hij haalde foto’s op diverse internationale nieuwssites omdat hij donderdag in Parijs de eerste koper van een iPhone 4 was. Hoe kreeg hij dat voor elkaar?
    Hier te beluisteren

Bijdrager
    MacBeer2

Gaan jullie mij nou vertellen dat jullie die iPhone gebruiken om te bellen? :sealed:

Bijdrager
    Doney
    MacBeer2 op 26 juni 2010

Gaan jullie mij nou vertellen dat jullie die iPhone gebruiken om te bellen? :sealed:

Thread winner.:P

Moderator
    unSOUND
    Ganymedus op 26 juni 2010

Als het daadwerkelijk een software probleem is, wat zijn de ervaringen van mensen met een iPhone 3GS icm iOS4?.

Aangezien de hardware anders is, en de aansturing van die hardware dus ook, kan het prima zijn dat dezelfde software bij een iPhone 3G(s) geen problemen geeft, en bij een iPhone 4 wel.

Moderator
    unSOUND

Nog even een update.

Ik sprak gisteren mijn vermoeden al uit dat het aan de signaalsterkte van de provider kan liggen. Als die op het randje zit, kan de hand genoeg signaal blokkeren om zo de ontvangst naar beneden te duwen.

Dus heb ik het nog even getest met mijn iPhone 3Gs, met zowel Vodafone als T-mobile. Zodra ik op het T-mobile netwerk zit zie je gelijk signaalverlies zodra ik mijn hand om mijn iPhone doe, en kan ik 4 van de 5 streepjes laten verdwijnen. Zit ik op het Vodafone netwerk gaat alles prima, en hou ik de volle 5 streepjes. Wat ook strookt met mijn eerdere ervaringen dat bij ons in de flat T-mobile een matige ontvangst heeft, en Vodafone een enorm sterk signaal.

Bij mij lijkt het dus aan de signaalsterkte te liggen… Ben benieuwd of iemand al de beschikking heeft over een iPhone 4 om te kijken of het bij de iPhone 4 ook per provider verschilt ?

Bijdrager
    Ganymedus

@unSOUND ik meen gelezen te hebben dat jij een update hebt gedaan naar iOS 4, klopt dat? Want dat is natuurlijk wel van belang in je uiteenzetting.

Moderator
    unSOUND

Ja, ik draai nu iOS 4. Maar dat maakt op zich weinig uit voor de conclusies. In het eerste verhaal werd immers beweerd dat het kwam door de metalen strip aan de buitenkant van de iPhone 4… Aangezien de iPhone 3G(s) die strip niet heeft, maar de problemen daar te reproduceren zijn, kun je die strip eigenlijk al schrappen als oorzaak.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 51)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.