8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    rednesed

iPhone 4 laadt niet op via mac, wel via netsnoer.

Besten,

Een druilerige dag, een druilerig probleem,

Vanochtend wil ik m’n iPhone 4 synchroniseren en dit lijkt me niet te lukken. Er komt geen (gekend) geluidje, er blijkt niets te gebeuren. Ik heb hetvolgende reeds geprobeerd:

– iPhone uitgezet en aangezet.
    – Mac Pro uitgezet en aangezet
    – Ondertussen ook een Macbook Pro en een iMac geprobeerd.
    – USB – kabeltje veranderd
    – andere USB – poort geprobeerd
    – Omweg via dock geprobeerd.
    – iPhone hersteld (alle instellingen, een reset maar niets gewist)
    – met dezelfde kabels en een iPhone 3GS verloopt alles normaal.

Wat wel lukt is via de adapter voor netspanning gebruiken. Hierbij wil de iPhone wel opladen.

Het enige wat ik als optie nog zie is de iPhone volledig wissen en de reservekopie herstellen. Of heb binnenbrengen (want hij is uiteraard nog in garantie)

Is er iemand die dit probleem herkent?

Ik hoor het graag.

Dimi

Bijdrager
    Martin22

Heb je algeprobeerd je iPhone resetten? Door de Home en Hold knoppen 10 seconde lang tegelijk ingedrukt te houden? Vaak help dit. Ik ken het probleem eerlijk gezegd niet.

Bijdrager
    Nickalicious

Hmm, al een andere kabel geprobeerd?

Bijdrager
    rednesed

@ Martin22: Ja dat heb ik gedaan.
    @ Nickalicious: dat heb ik ook gedaan

Bedankt voor jullie snelle reacties. Beiden een terechte opmerking, ik had deze nog niet bij de ‘reeds uitgevoerde acties’ gezet. Gezien ik eigenlijk zowat alles heb geprobeerd heb ik zo’n flauw vermoeden dat er iets mis zal zijn met de connector op de iPhone zelf.

Bijdrager
    leansoft

Als hij via het netsnoer wel oplaad maar via je macbook etc niet dan is er niet iets fout met je connector op de iPhone maar eerder iets fout me de usb connector (had je al in systemprofiler gekeken naar de USB tab of de amperages in orde waren? Current Available (mA): XXX en Current Required (mA): XXX

Bijdrager
    leansoft

#edit staat ie er zowieso bij? want als dat niet het geval is dan kan het idd wel je connector zijn of je usb kabel (data pinnetje ofzo)

Bijdrager
    Ravaso

Gaat het nu om alleen om het opladen.. of ook om het synchroniseren?
    En ging dat opladen eerst wel?

“Oudere” macs kunnen namelijk ook geen iPad opladen via USB.. Misschien valt de iPhone 4 daar ook onder.

Bijdrager
    rednesed

Dag Leansoft & Ravaso,

Bedankt voor jullie input.

@Leansoft. Ik heb het geporbeerd op zowel een de mac pro & macbook pro (thuis) als de iMac (werk). De iPhone 3GS werkt perfect

@Ravaso: Het gaat om beiden, hij doet niets. Niet opladen en synchroniseren via welke mac danook. En verder gaat het allemaal om zeer recente mac’s (nehalem mac pro & 27” i7 iMac)

Ik ga m’n iPhone volledig wissen vanavond en anders gaat hij terug om hersteld te worden.

groeten,

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.