13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Skonning

iPhone 4 laadt niet meer op; wat repareren?

Sinds gistermiddag laadt mijn iPhone 4 niet meer op, en is dus volledig leeg. Ik heb al vanalles geprobeerd, zoals rebooten (home en lock-knop 10 sec. ingedrukt), de dock-connector schoonmaken, verschillende kabels, usb-poorten en stopcontacten, en urenlang aan de stroom hangen, maar hij blijft volledig leeg. Wel geeft hij het aan als ik ‘m aan de stroom aansluit (dan verdwijnt het stekkertje), dus hij lijkt nog wel een verbinding te maken.

Ik zou graag het defecte onderdeel reparen, maar vraag me af wat dat is; de dock-connector of de batterij? Hebben jullie een idee?

Bijdrager
    MBPuser

Misschien is het wel de oplader zelf, die dingen zijn nou niet echt dat je zegt hier doe ik de rest van m’n leven mee:wink: Probeer eerst eens een andere voor je heel je iPhone openschroeft..

Bijdrager
    Skonning

Heb ik al gedaan, zoals beschreven heb ik al drie verschillende kabels gebruikt, waaronder een auto-lader, dus daar lijkt het probleem niet te liggen..

Bijdrager
    MBPuser

nvt

Bijdrager

Heb vorige week hetzelfde gehad met mijn iPhone na het plaatsen van een nieuwe batterij. Connector van de batterij was afgeknapt van het moederbord. Na uren lang prutsen doet hij het nu weer naar behoren. Je probleem klinkt het zelfde. Ik weet niet bij welke provider je zit, maar bij T-Mobile heb je 2 jaar garantie. Daar zou je hem eventueel kunnen inleveren.

Bijdrager
    INCTRL

Vaag verhaal Martijn.

Na urenlang “prutsen” heb je de connector weer aan moederbord vastgelijmd ofzo? Om vervolgens te zeggen dat Tmobile dit gratis voor je kan maken in de garantieperiode van 2 jaar??

Bijdrager
    Dr. Maddox

Het verhaal is zo vaag als je het zelf maakt INCTRL. Zo ingewikkeld is dat stukje tekst van MartijnH niet. Het één staat namelijk los van het ander…

Bijdrager
    INCTRL

Het zit niet logisch in elkaar: Lees zelf: Martijn zegt: “Na urenlang prutsen werkt het NU weer na behoren

Zinnen ontlenen les 1 kleuterklas:

Martijn heeft urenlang “geputst” aan zijn iPhone en na urenlang prutsen werkt het weer naar behoren.

Waardoor werkt de iPhone weer naar behoren? Door garantie van Tmobile of door urenlang prutsen?

Juist!

Prutser!

Bijdrager
    Dr. Maddox

1. Martijn heeft na wat prutsen een vergelijkbaar defect verholpen.

2. Los van punt 1 adviseert hij TS om te informeren naar garantie bij T-Mobile.

Dus? Waar maak jij je druk om?

Bijdrager
    SMac

Hee INCTRL, misschien zit MartijnH niet bij T-Mobile?

Edit: Dr Maddox, je was me al voor… INCTRL, zit er bij jou een connector los (grapje)?

Bijdrager

Zo vaag is het niet toch? Ik raad hem gewoon niet aan om hetzelfde te gaan doen, want ik heb heel veel geluk gehad dat ik de mijne weer aan de praat heb gekregen.

Daarnaast was het voor mij niet mogelijk om naar T-Mobile te gaan, omdat mijn iPhone niet meer de telefoon is die ik bij het abbo kreeg. En dan kun je hem blijkbaar niet opsturen.

Bijdrager
    Skonning

Helaas heb ik al vaker zelf wat gerepareerd dus heb geen garantie meer, en ben daarnaast ook niet zo’n groot fan van de klantenservice van T-Mobile; ben een keer 8 weken m’n telefoon kwijtgeraakt waarna ik de reparatiekosten zelf moest betalen omdat ‘ik hem had laten vallen’.

Ik ga dan toch maar een nieuwe batterij proberen, is vrij simpel te doen. Mocht dat niet baten kan ik altijd de dock-connector nog vervangen.

Bijdrager
    T007

Blijft je iPhone op het Apple logo’tje hangen dan is er nog geen rede tot paniek. Voor je moeilijk gaat doen middels een zogenaamde DFU reset waarbij je alles kwijt bent (mits je trouw geregeld een reservekopie van je iPhone maakt) is er nog een andere oplossing om de “White Apple Logo of Death” te fixen. Dit alles door simpelweg de batterij even los te koppelen, nee..dit is geen hogere wiskunde check maar eens diverse filmpjes op het www.

Bij mij (iPhone 4) liet de batterij connector die op het moederbord vastzet los maar ook hierbij…..no stress! De connector zit op het moederbord gelijmd, als je een beetje secondelijm op een satéprikker doet en hiermee een heel klein dun laagje op het moederbord smeert (waar spreekt voor zich) kun je de connector weer prima vastzetten! Let er wel op dat de pinnetjes in de connector goed contact maken met de “puntjes” op het moederbord en secondelijm vaak langer nodig heeft dan een seconde om goed te drogen ;-)…en de laatste tip, druk de connector voorzichtig een beetje aan zodat de lijm zich onder de connector kan verspreiden.

Suc6

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.