12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    thomth

IPhone 4 kopen op ebay

Is het veilig om een iPhone 4 te kopen op eBay. Wie heeft dat al een keer gedaan? Waar moet ik allemaal op letten?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Daar kan niemand wat van zeggen tenzij je het ook over dezelfde aanbieder hebt.

Bijdrager
    ParadoX

Ik heb mijn iPhone 2G in het begin op ebay gekocht. Ze vroegen er in NL vermogens voor en ebay was het meest voordelig.
    Bij mij ging alles goed (wel €100 inklaring kosten).

Dus calculeer dat in of doe een gokje met een gift waarvan de value 10$ is…

Of alles goed aankomt is natuurlijk afwachten.
    Ik koop geregeld dingen via ebay en dat gaat altijd goed. Helaas laatst een horloge gekocht en dit bleek een ander type dan vermeld te wezen (terug sturen, hoop werk, en ook kosten).

Kies voor zo iets duurs wel voor een snelleverzend methode. Dit kan een paar tientjes mee kosten maar het geeft veel meer zekerheid.

Maak de som op en bekijk hoeveel euro’s het scheelt met een unit uit de winkel hier en beslis:)

Bijdrager
    thomth

Ik koop zo wie zo bij een Duitse of Nederlandse aanbieder

Bijdrager
    Dr. Maddox

Kijk even goed naar de gebruikers ervaringen. Ik zou zelf in ieder geval nooit in zee gaan met iemand die pas een paar maanden een account heeft. Maar goed, zo voorzichtig ben ik dan weer.;)

Bijdrager
    thomth

En hoe zit het nou precies met de kopersbescherming? Is dat veilig genoeg?
    En hoe werkt het nou met bieden. Stel: ik bied op een object. Na 2 dagen is de veiling voorbij, is de verkoper dan verplicht om zijn object aan mij te verkopen, en ben ik dan verplicht om het object te verkopen?

Bijdrager
    d.denkers

Ja, bij Ebay ben je verplicht om te kopen en te verkopen. Maar zoals gezegd: kijk hoe lang de verkoper actief is. Kijk ook hoeveel goede of slechte beoordelingen die heeft. Lees de commentaren ook van andere kopers ( en verkopers). Dat zegt al veel over het ‘vlees dat je in de kuip hebt’.

Persoonlijk zou ik nooit een telefoon via Ebay of MP kopen. Het is dan namelijk 2e hands. In geval van problemen heb je dus geen garantie of dat je kan terugvallen op je telefoonboer voor ondersteuning.

En laten we eerlijk zijn: een dergelijke veiling zal enkele tientjes onder de normale prijs eindigen. Daar geef je wel een heleboel zekerheden voor op. Nog los van het feit dat je ook wel eens een Chinese iPhoney kan kopen. Slim geschreven teksten, foto’s die een product tonen die er identiek uitziet als een iPhone, en vooral: hebberige mensen. Zet dat allemaal bij elkaar en je hebt een mooi recept….

Bijdrager
    Little Idiot

… voor onfrisse praktijken.
    Te goedkoop en te mooi om waar te zijn is het recept voor ouderwetsche handlichterij.
    Ik koop dat soort dingen NOOIT op dat soort sites. Je loopt een heleboel risico voor een paar tientjes “winst”.
    Denk nou eens na; waarom op ebay zetten terwijl er lokaal heel veel vraag naar is? Je hoeft alleen maar te zeggen dat je je iPhone verkoopt en voor een redeijke prijs en je bent hem in een dag kwijt hier.
    Wat zet je te koop? dubieuze dingen, gevallen, waterschade, defect enz.
    Fijne kopersbescherming, maar ga je geld maar halen en de boel terugsturen naar Verweggistan. Als ik 500 euro uitgeef is het boter bij de vis en in de hand.

Moderator
    Pete.Z

Overigens zijn iPhones op Ebay soms duurder dan in het “echt”, bieden op veilingen doet veel mensen de realiteit wat uit het oog verliezen.
    Dat is dus ook de reden om ze via Ebay te verkopen, minder zal het niet opleveren, meer vaak wel.

Maar kijk inderdaad vreselijk goed uit bij wie je koopt, veel en positieve feedback is een must, en lees die feedback ook door voor je koopt, 100% positief van 100 kopers in 2 dagen tijd op een nieuw account kan niet, bijvoorbeeld.

Kopersbescherming stelt verder weinig voor, als iemand in een week even 50 iphones verkoopt en niet levert, en zijn account verwijderd of het sowieso onder een valse naam had, is er niets te halen.

Als je niet 110% snapt hoe Ebay werkt en wat de gevaren zijn, nooit doen.

Bijdrager
    thomth

Dan kijk ik toch maar in de buurt op marktplaats. Wat is een nette prijs voor een iPhone 4 16gb met alles erbij (doos,bon,lader enz.) ik zat te denken aan €450

Bijdrager
    thomth

Ik heb nog even een vraag over de simkaart: ik heb nu een Nokia telefoon, deze wil ik blijven gebruiken voor school. Is er zoiets mogelijk dat je gewoon 2 simkaarten met hetzelfde nummer gebruikt? En dan prepaid

Bijdrager
    d.denkers

Antwoord op je vraag over de simkaarten: nee dat kan niet.

Heb jij even mazzel: marktplaats staat vol met iphones 4: € 150,-. Koopje! Alleen: ze ‘sturen’ alleen op, zogenaamd vanwege een verhuizing. En ene Saheed uit Amsterdam biedt in het Engels een iphone 4 aan voor slechts 250,- Je moet dan wel zo vriendelijk zijn, in alle waarschijnlijkheid, om de betaling over te maken naar Engeland…

Zijn wij nu allemaal zo dom dat we meer voor een iphone neerleggen bij onze telefoonboer, of wordt je geript op marktplaats als je voor ‘weinig’ het nieuwste wil hebben?

Jij wilt het kennelijk gaan uitvinden. Ik wens je veel succes!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.