4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Hogie

iPhone 4 kan geen verbinding maken met netwerk

Ik zit met het probleem dat, sinds wij glasvezel van kpn hebben en een nieuwe routeer hebben gekregen, ik geen verbinding meer kan maken met ons Wi-Fi netwerk. Ik heb zelf het wachtwoord ervan veranderd dus ik weet zeker dat ik die goed heb.
    Ik kan wel gewoon met mijn laptop (macbook) en laptops met windows op ons draadloos netwerk komen. Mijn moeder die een iPhone 3gs heeft kan ook niet op ons Wi-Fi komen. Zij krijgt dezelfde melding. Het probleem doet zich voor onder iOS 4 en onder iOS 5.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd
    – Router resetten
    – iPhone uit en aan
    – Netwerk instellingen resetten van de iPhone

Ik weet nu niet hoe ik het moet oplossen. De kpn is weer eens zo fijn om geen ondersteuning te bieden voor dit soort problemen.

De router die we hebben is een ZTE. De standaard routeer van kpn bij glasvezel geloof ik.

Nu is zijn mijn vragen: Herkennen jullie het probleem? Weten jullie er een oplossing voor? Of weten jullie wat de oorzaak is?

Mvg

Patrick

Bijdrager
    fatboysmart

Probeer eens de wifi beveiliging (WPA2 of WEP) in de de router uit te zetten zodat het netwerk onbeveiligd is. Kijk of het je dan wel lukt om verbinding met het netwerk te maken.

Mocht dat lukken, dan weet je in ieder geval dat daar het probleem zit.

Kijk ook even of je Wifi in de router op 801.11g en ‘n‘ staat en niet alleen als ‘n’-router.
    De iPhone 3gs ondersteund helemaal geen ‘n’ geloof ik. De iPhone 4 wel.

Bijdrager
    rjverhaag

Heb het zelfde probleem sinds vandaag. Alle computers doen het, inclusief Ipad en de Iphones dus niet. Gebruik een TC en ik kom er ook niet uit. Ik zie graag een oplossing tegemoet.

Remco

Bijdrager
    rjverhaag

Ik heb nog eens zitten stoeien met mijn Iphone. Voor Icloud was ik met een verkeerd account ingelogd. Dat heb ik hersteld en hij doet het weer. Ik kan mij haast niet voorstellen dat dit een relatie heeft met inloggen op de TC, maar ja, hij doet het weer.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.