7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    iMock

iPhone 4: iTunes Windows -> iTunes MacBookPro

Beste lezer,

Wanneer je alles (in dit geval: contacts en apps) synchroniseert met iTunes op een Windows PC en je wilt die Windows PC de deur uitdoen omdat je een MacBookPro hebt gekocht, kan je dan “gewoon” de iPhone met iTunes op de Pro syncen of zijn er handelingen die ik zeker niet mag vergeten?
    De contacts en apps moeten niet “verloren” gaan.

Alvast dank voor je reactie!

Bijdrager
    VlamMans

Apps die je gekocht heb, mag je gratis opnieuw downloaden. Dus heb je bv. Angry Birds gekocht, en is die door een rare synchronisatie verwijderd? Dan kan je hem gewoon downloaden, en als je dan op betalen tikt, komt er een melding dat hij al eens gekocht is.
    (Dit gebeurde mij)

That being said, je MBP gaat waarschijnlijk niet moeilijk doen. De mijne deed dat in ieder geval niet. Lees wel sowieso goed wat er op je scherm komt, voordat je per ongeluk toch dingen wist.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    iMock op 08 januari 2011

De contacts en apps moeten niet “verloren” gaan.

Zoals gezegd zou je de apps gewoon opnieuw kunnen downloaden als er iets misgaat — je moet alleen zorgen dat allebei de computers dezelfde iTunes Store-account gebruiken.

Wat contacten betreft: iTunes synchroniseert de iPhone met het Adresboek op de computer, dus dat betekent onder meer dat wanneer er een contact in één van de twee staat, maar niet in de andere, dan wordt dat contact gekopieerd. Er zou weinig of niks mis moeten gaan hiermee.

Bijdrager
    iMock

Ok mensen, dank voor jullie reactie. Let the Sync begin!;)

Bijdrager
    PvdO

Vergeet niet, alles wordt overgezet behalve muziek en films: daarvan moet je de bronbestanden importeren in iTunes. Zet ze op de HD van je Mac en importeer via Archief -> Voeg toe aan bibliotheek. Kan met hele mappen tegelijk, geen centje pijn.

Bijdrager
    iMock

@PvdO Dank je – ik dacht dat dat ook met contacts zo zou zijn. Van ’t weekend ga ik syncen. Dank voor je reactie!

Geblokkeerd
    Anoniem

iphone aan mac hangen en dan zie je je iphone verschijnen in een kolometje rechtermuisknop en dan zet aankopen over heb ik ook gedaan nadat ik mijn mac opnieuw moest installeren dniks 1 voor 1 opnieuw downloaden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.