7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    wdrink

iPhone 4 in het water

Na een ongeluk ben ik in het water gekomen en is mijn iPhone 4 verdronken (6 dagen oud); hij werd nadat ik op de kant was warm (heet) en de flitslamp ging onbeperkt branden. Verder niet meer aangezeten en 4 dagen in rijst laten zitten. Lamp ging trouwens na 10 minuten ook uit.

Vervolgens voorzichtig in iTunes geplugd, en gevonden wat ik gevreesd had: totaal geen reactie.

Vandaag naar T-Mobile gebracht, zij sturen hem naar de technische dienst. Ik had geen verzekering bij hen maar mijn reis verzekering dekt tot 300 euro. Nu was ik het eerste geval wat bij haar filiaal bekend is; ik vroeg haar wat de mogelijkheden zijn: ik verwacht dat er onherstelbare schade is: zij had het over dat vorige generatie iPhone’s voor 500 euro verkocht werden: dit kwam op mij nogal duur over.

Heeft iemand ervaring met dezelfde casus, en zo ja hoe duur is hij uit geweest voor een vervangende telefoon van het zelfde type (32gb)?

Misschien heeft het zin om de iPhone dan toch naar een alternatieve reparateur te brengen.

Bijdrager
    MacHanker.

Ik had ooit vochtschade in mijn 3G 16 GB en gewoon naar T-Mobile gebracht en voor 269 euro kreeg ik toen een nieuwe.

Bijdrager
    wdrink

Hopelijk dat ze dat voor mij ook zo kunnen regelen: dat valt dan ook nog binnen mijn reisverzekering.

Bijdrager
    MacHanker.

Je moet hem wel gewoon inleveren zonder te zeggen wat er is dat die het gewoon niet meer doet. Dan krijg je daarna een berichtje dat er vochtschade in zit. Dit bekijken ze aan de hand van een verkleurd lipje. Ze maken de iPhone NIET open dus ze kunnen nooit zien hoe erg het daadwerkelijk is. Betaal het bedrag en je krijgt een gloednieuwe iPhone, ben bang dat het bedrag bij de iPhone 4 wel iets hoger ligt.

Edit: Of je brengt hem gelijk naar Rijswijk, daar zit het reparatie bedrijf waar T-Mobile mee werkt. Dan duurt het maar 3 werkdagen.

Bijdrager
    wdrink

T Mobile heeft de vochtschade geconstateerd: ik kon voor € 218,- een nieuwe krijgen, waar ik dit nu weer mee type. Viel mij nog mee dit bedrag. Ik heb een hele nieuwe, geen gerefurbished exemplaar oid.

Nu nog declareren bij de reisverzekering…

Wilde deze post ook plaatsen om mensen die hetzelfde probleem gaan krijgen van dienst te zijn: ik was de eerste in Rdamse TMobile shop die met dit probleem aan kwam zetten: ik kon zelf ook weinig info vinden over zelfde gevallen (iPhone 4).:)

Moderator
    Poezenbeest

Logisch dat je geen refurbishte iPhone krijgt, die hebben ze namelijk nog niet. Wel opmerkelijk dat ze al uit voorraad kunnen leveren.

Bijdrager
    Trat
    wdrink op 17 september 2010

Nu nog declareren bij de reisverzekering…

Hehe, succes. Verzekeringspremie betalen aan die gasten en als er iets gedeclareerd moet worden doen die gasten er ALLES aan om maar niet hoeven uit te keren! Misschien vragen ze wel om het originele toestel…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.