8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ramrod

IPhone 4 , in het buitenland geen mail of MMS te versturen

Hallo,

Ik zit momenteel in Vietnam maar het is mij tot nu toe nog niet niet gelukt om via WIFI een mail te versturen, hij blijft steeds hangen .
    Ook een MMS versturen lukt niet, data roaming staat dan aan , een Sms lukt wel .

Ook via mn IPad lukt het versuren van een mail niet, zelfde probleem als met de IPhone.

Iemmand een idee waarom dit is ?

Bijdrager
    fatboysmart

Waarschijnlijk omdat je nog de uitgaande mailserver van je provider gebruikt. Deze worden geblokkeerd als je buiten je eigen netwerk mail wil verzenden.

Probeer anders eens een Gmail account of zo te creeren. Je kunt dan via dat account wel mailtjes verzenden vanaf elk netwerk.

Pas trouwens wel op met het aanzetten van de Data roaming… dit kan een erg kostbare zaak worden!

Bijdrager
    ramrod

Ik gebruik inderdaad de uitgaande mailsever van mn eigen provider .

Heb ook wel een HM account maar het is toch wel zo handig als ik direct kan reageren op mn binnenkomende mail en niet eerst naar mn HM of G mail account moet gaan .

Jammer

Iemand nog een idee waarom ik geen MMS kan versturen en wel SMS ?

Bijdrager
    Oppie

MMS wordt waarschijnlijk niet door de roaming carrier ondersteund.
    (MMS is ook bagger, maar dat terzijde.)

Er zijn wel providers die SMTP (uitgaande post) accepteren vanuit andere netwerken; bv Xs4all. Gebruik ik over de hele wereld, probleemloos.
    Alle waar naar geld, toch?!

Maar je kunt toch de HM smtp-server gebruiken om de post van je eigen mailadres te vesturen.

Bijdrager
    Livebox

Als uitgaande mail niet werkt en je hebt geen alternatief. Is webmail dan geen optie ?

Bijdrager
    tarun

Mij lukt het wel om uitgaande mail op een ander netwerk te versturen.

Probeer eens om bij de instellingen va je uitgaande server:
    – Je gebruikersnaam en wachtwoord op te geven;
    – Stel ook SSL en indentiteitscontrole met wachtwoord in;
    – Serverpoort = 465.

Bijdrager
    iep

Er zijn 2 redenen waarom uitgaande mail niet werkt:
    1. het netwerk waar je op zit staat dit niet toe
    2. de smtp server (uitgaande mailserver) die je gebruikt staat dit niet toe

Punt 1 wordt bij veel netwerken gehanteerd uit punt van beveiliging en antispam maatregel. Of mailen is helemaal geblokkeerd of je moet het via hun eigen mailserver doen. Soms kun je hier nog wel eens omheen werken door gebruik te maken van ssl of port 587 (zogenaamde submission port, vaak het alternatief voor de standaard gebruikte poort 25) maar dan moet je uitgaande mailserver dit wel ondersteunen.

Punt 2 is vaak het geval wanneer je gebruik maakt van je mail van je isp. Deze staat, zoals gezegd, het gebruik van hun mailserver alleen toe vanaf hun eigen netwerk. Je zult dan een andere smtp server moeten zoeken (sommige isp’s hebben een aparte mailserver voor extern gebruik; bij Ziggo moet je bijv. alleen maar ssl aanzetten) of de webmail gebruiken.

Zoals Oppie al zegt is het niet kunnen versturen van mms een kwestie van het niet ondersteunen van het netwerk. Kun je niets aan doen. Als mailen niet werkt is er vaak nog de mogelijkheid tot webmail, dat werkt wel.

Bijdrager
    cire

Zou het ook beter lukken met Mobile Me dan ?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.