5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Mandarijntje

iPhone 4 herstart spontaan

Sinds een week heeft mijn iPhone 4 met iOS5 last van spontane resets.
    Het beeld wordt zwart en ik krijg het spinnende wieltje te zien:
    Dit duurt dan enkele seconden, waarna ik vervolgens het ontgrendelscherm weer te zien krijg.

Het gebeurt echt op elk willekeurig moment; wanneer ik in de muziek app blader door mijn songs, wanneer ik mijn twitter berichtjes lees, wanneer ik nu.nl check of soms zelfs als ik hem helemaal niet gebruik en hij gewoon op tafel ligt.
    Het vervelende is dat hij dit vooral ook heel erg vaak doet. Vanochtend tijdens mijn treinreis van een half uurtje heeft hij 3 keer herstart.

Wat kan ik hier aan doen?
    Een volledige restore zonder back-up terugzetten zie ik niet zo zitten. Dan ben ik echt ál mijn instelling en appdata kwijt, right?

Bijdrager
    Ostinato

Ik zou in ieder geval eerst even een reset proberen. Home- en vergrendelknop ingedrukt houden totdat ie herstart.

Wel een vreemd probleem.

Bijdrager
    Mandarijntje

Oke die harde reset heb ik uitgevoerd, nu maar even aankijken of het heeft geholpen.
    Voor zover heeft hij nog geen spontane herstart gedaan, maar ik wacht morgen even af als ik hem weer echt ga gebruiken.
    Bedankt voor je reactie

Bijdrager
    Mandarijntje

Ik heb vandaag mijn iPhone een dagje gebruikt en hij heeft geen enkele keer meer uit zichzelf gerestart.
    Het probleem is door deze simpele ‘harde reset’ dus opgelost.
    Bedankt!

Wat is dan eigenlijk het verschil tussen het normaal uit en aanzetten, en het ingedrukt houden van de home en sleep/wake knop??
    Het uit en aan zetten had ik uiteraard zelf al geprobeerd maar dit verhielp het probleem niet.

Bijdrager
    Ostinato

Bij gewoon uit en aanzetten wordt niet alles geïnitialiseerd, bij een harde reset wel (werkt bijv. ook als je telefoon helemaal is vastgelopen).

Zie deze info van een Apple-supportmedewerker (van https://discussions.apple.com/thread/1670447?start=15&tstart=0):

When you just hit the sleep/off button on the top it just turns the display off. It may also reduce some devices to a lower power mode, such as the GPU. This mode reduces power to a degree and wakes the phone back up the fastest. When you hold down the sleep/off button on the top more than just the display is powered down and the devices are put into an even lower power down state. This saves even more power but takes longer for the phone to come back up. The third one, holding down both the sleep/off and the home button actually resets all the hardware and forces the computer to reboot, i.e. re-initialize the device. This takes the longest time to reboot, but is the most likely to clear up problems with the phone.

I do not believe that number 1 and 2 reset any hardware devices but are instead different levels of sleep modes. 1 is like your computer monitor going to sleep after the screen saver has timed out. 2 is more like hibernate mode on a computer where many devices are powered to a low power state, such as the hard drive. 3 is like pushing the reset button (if you have one) on your computer which resets everything and runs the initialization from the beginning.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.