7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Rrrrob74

iPhone 4 GPS werkt niet in RunKeeper

Hallo,

mijn GPS wil maar niet werken in RunKeeper.
    Ik heb locatievoorzieningen aanstaan en meerdere malen “locatie en privacy” hersteld.
    Met “kaarten” app wordt de exacte locatie goed weergegeven.
    Maar in RunKeeper blijf ik een “poor GPS” houden waardoor mn track niet goed wordt opgeslagen.
    Iemand tips?

Bijdrager
    Arthur345

Oplossing is melden in de appstore recensies of naar het bedrijf mailen want dit is waarschijnlijk een bug.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Of het kan zijn dat je gps van je telefoon van slag is. Zet eerst je wi-fi uit. Ga naar algemeen>stel opnieuw in>herstel netwerkinstellingen.
    Laat dan je locatie bepalen door Maps te openen. Wacht tot het blauw bolletje op de juiste locatie staat.
    Nu mag je je wi-fi terug opzetten.
    Let op: al je wachtwoorden van draadloze netwerken zijn nu weg. Die ga je terug moeten invoeren.

Bijdrager
    Rrrrob74

Bedankt voor de tips. M’n GPS signaal is inderdaad goed nu! Ik heb gisteren een wandeling gemaakt en drie apps uitgeprobeerd: Runkeeper, Runtastic en Map my track. Bij het wandelen van een klein rondje met zelfde begin- en eindpunt geven geen van de drie apps een juiste trackweergave. Er zit een verschil in begin- en eindpunt terwijl die hetzelfde zou moeten zijn. Maar ik kan in ieder geval een track opnemen nu. Maandag ga ik fietsen en zal met de verschillende apps uitproberen welke het meest nauwkeurig werkt.

Bijdrager

Volgens mij is het sowieso niet heel erg handig om met 3 programma’s die precies hetzelfde doen tegelijk te gaan werken. Volgens mij gaat dit ten kosten van het GPS signaal..

Bijdrager
    Rrrrob74

Vanmorgen naar het werk gefietst en Runtastic heeft ’t prima gedaan. De track wijkt soms iets van de werkelijk gereden route af, maar totaal afstand en gemiddelde komen overeen met de gegevens op mijn Garmin.

@Martijn: misschien heb je gelijk. Ik kijk vandaag even welke app ik het best/prettigst vind werken en dan gooi ik die anderen eraf.

Edit: vanmiddag gefietst met Map my tracks. Werkt ook goed op een klein stukje na in een bos. GPS signaal is daar even weggevallen.
    Dinsdag RunKeeper nog eens proberen. Maar de GPS ontvangst is er in ieder geval! Thanks:D

Bijdrager
    Rrrrob74

Herstellen van netwerkinstellingen leek het probleem opgelost te hebben. Helaas van korte duur.

Wat ik heb geprobeerd en helaas ook niet werkt: Maps aan voor locatiebepaling. WIFI uitzetten (en uitlaten tijdens sporten). Maps uit en dan pas RunKeeper aan. In eerste instantie kreeg ik een “good GPS” maar was even daarna weer weg en stond toen weer op “poor GPS”. WIFI zal waarschijnlijk toch aan moeten blijven. Binnenkort nog een laatste poging. Ik heb mn provider al gemaild over de klacht. Dat mn GPS (en WIFI) niet goed werkt accepteer ik niet van een duur abonnement (toestel).

24-01-14: iPhone omgeruild. Als werkt nu perfect.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.