30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 73)
  • Q:

Bijdrager

iPhone 4 gestolen. (Inmiddels teruggevonden) Update(3)

Vanavond is mijn telefoon op het werk gestolen.
    Beelden van de beveiliging camera’s waren niet duidelijk. Dus ik kan ook niet zien wie het was.
    Find My iPhone stond uit, waardoor ik hem ook niet zo kan trasseren. Ook is hij uit, ik hoorde direct mijn voicemail.

Heb mijn abbo geblokeerd, maar wat kan ik nu nog doen, behalve aangifte natuurlijk, om mijn telefoon terug te krijgen?
    Imei nummer achterhalen en trasseren?

Nou hierbij het verhaal.
    Hij werd op mijn werk gestolen, uit mijn jaszak, terwijl ik deze op een plek had neergelegd waar alleen collega’s kunnen komen. Helaas heb ik 150 collega’s en waren er geen duidelijke beelden van de dief gemaakt.
    Nadat ik vele verhalen had gehoord over dat hij wel eens op Marktplaats kon staan, heb ik direct vanaf dat moment elke dag gezocht op marktplaats. Na 3 dagen had ik meteen raak toen ik een bod deed, ik kreeg het serienummer, en het was het serienummer van mij! Die nacht heb ik geen oog dicht gedaan, steeds kwamen er scenario’s op in mijn hoofd hoe ik het ging aanpakken. Ik heb nog om foto’s gevraagd en bij de advertentie stond een vaag verhaal dat de iPhone niet beviel, mijn simkaart zat er zelfs nog bij, zo stond in de advertentie. Dat was dus de mijne, gelukkig had ik de simkaart al geblokeerd. Ik heb toen een afspraak met de verkoper gemaakt, alleen deze kreeg het ineens door en reageerde niet meer op mijn mailtjes. Achteraf denk ik dat deze gewoon snel van de telefoon af wilde, want hij had hem voor 400 euro gekocht en zelf had ik een bod gedaan van meer dan 600 euro.
    Vanaf dat moment dacht ik dat ik hem niet meer zou terug zien, en aangezien de verzekering ook niets dekt qua diefstal buitenshuis, moest ik weer opnieuw gaan sparen, 460 euro voor een nieuwe iPhone en voor 70 euro bij T-Mobile om mijn abbo te verlengen voor een jaar.
    En aangezien ik net werkte bij dit bedrijf en ik dit geld in iets heel anders wilde steken baalde ik behoorlijk.
    Totdat ik gisteren weer een iPhone tegenkwam op Marktplaats.
    Ik heb toen mijn tante gevraagd om te reageren, want mijn IP kon worden na getrokken. Mijn tante heeft toen meteen weer om het serienummer gevraagd, bleek het weer om mijn iPhone te gaan.
    Dit keer ben ik niet gaan wachten en heb meteen vanmorgen contact opgenomen met de politie en deze hebben samen met mij de telefoon opgehaald.
    IMEI kwam overeen en mijn serienummer ook. Er zat nu wel een doos bij, maar dat was een verkeerde doos, dat gaf de verkoper meteen toe. Ook de oortjes en oplader waren zwart en zagen er redelijk goedkoop uit.
    De man word verdacht van helling en is opgepakt voor verhoor op het bureau.
    Omdat hij hem heeft over gekocht, kan het zo zijn dat ze opzoek gaan naar de man die hem deze iPhone heeft verkocht.
    Ik ben nu schadevrij gesteld en krijg of een nieuwe, of de (oude) iPhone word teruggeven.
    Ik ga maar even uit van het laatste, mijn iPhone ligt nu op het bureau. Want de officier moet bepalen wat er gaat gebeuren.
    Ik weet niet hoe lang dit gaat duren, maar verwacht binnen een maand wel weer een iPhone te hebben.
    Een hele fijne gedachte zo aan het einde van het jaar!
    Bedankt voor het meedenken!

Weer een update:
    Was vorige week naar het politiebureau geweest, eerst 2 keer om mijn gezicht te laten zien, en woensdag om dan echt mijn telefoon op te halen, althans dat dacht ik, maar helaas. Er kwam een agent naar me toe en die vertelde dat het niet mogelijk was om hem terug te geven, omdat de andere partij zich van het vrijwillige afstand had gedaan, en nu ook de telefoon terug eiste. Het zou over 3 maanden(!) een recht zaak worden, waarin de andere partij ook ging winnen volgens de agent.
    Mijn vader heeft hierop 2 advocaten ingeschakeld die de volgende dag al naar de zaak hebben gekeken. De officier belde de volgende dag ook op omdat ze ook naar de zaak hadden gekeken. Ze kwamen tot de conclusie dat de andere partij de iPhone zou terug krijgen.
    Mijn vader heeft daarna ‘gedreigd’ om naar de media te stappen, met de officier haar naam.
    Binnen een kwartier werd hij teruggebeld, met de mededeling dat ik de iPhone over 2 weken terug krijg, en nog 1 week extra als er alsnog een recht zaak komt. Maar daar heb ik nu grote kans dat ik win, omdat justitie nu wel overtuigd was dat de iPhone bij mij hoorde.

Nog even een laatste update,
    Heb mijn iPhone sinds vrijdag weer terug.
    Weer helemaal gelukkig!
    Het leek wel of ze het meeste handmatig hadden weggehaald, normaal krijg je een melding, als hij hersteld is via een andere computer, of je zeker weet dat je hem met een andere computer wilt syncen, en dat vroeg mijn iMac niet.
    Back up was zo terug gezet, alleen er ging gisteren iets fout nadat ik hem had uit gezet: Alle incoontjes gingen op wit. Behalve die van Apple zelf. Ik moest toen handmatig alles weer opnieuw erop zetten.
    Maar goed als dat het enige is wat er gebeurd ben ik weer super tevreden!
    Het voelt echt weer als een verademing om niet met een Samsung D900 en een iPod touch te hoeven rondlopen
    Heb inmiddels FMI ook aan gezet, en ik ben erachter dat de WhatsApp steeds veel batterij verbruikt.
    Ik wil jullie nog even bedanken voor het meedenken!

Bijdrager
    Vinhelper

IMEI-nummer inderdaad even zoeken, en op alle mogelijke manieren blokkeren en melden dat ie gestolen is.

Voortaan altijd Find My iPhone en de beperkingen juist instellen.

Bijdrager

Maar stel, ik had Find My iPhone dan had ik nog de hele avond mogen hopen dat die gene niet mijn iPhone hersteld.
    Stel ik ga naar de politie met mijn IMEI-nummer kunnen ze dan zien waar hij zich op dat moment bevind?
    En kunnen ze dan actie ondernemen?

Bijdrager
    JaNiintendo

Ja, ook je telefoonnummer werkt wel. Maar als de Find My iPhone (app) uitstaat, dan kan ik mijn iPod Touch 4G wel vinden. Raar…

Bijdrager
    Oppie

Duh JaNiintendo, het gaat niet om de app, maar om de switch (schakelaar).

Wel weer vreemd dat je FMiP uit laat staan, had je nu juist kunnen helpen.
    Voor de rest kun je niks meer doen.

Bijdrager

Raar? Mijn batterij ging daar door zo snel leeg, zonder dat ik iets deed ging hij nog maar een halve dag mee. Hoopte op een update.

Bijdrager
    Oppie

Waarom zou de accu leeg trekken? Het is een passieve feature, dus lijkt me een verkeerde conclusie.

PS: hier nog een aardig verhaal van iemand die ‘m kwijt was (dus niet gestolen), en meer geluk had:
    http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2374393,00.asp

Geblokkeerd
    Anoniem

Ter verheldering Martijn: FindMyiPhone is om een iPhone terug te vinden, niet om te zorgen dat de iPhone getraceerd kan worden. FMP gebruik je om de verloren iPhone terug te vinden, het hoeft niet te draaien op de verloren iPhone. Zolang je maar aan had gezet dat FMP de telefoon -mag- opsporen. Het werkt allemaal via MobileMe.

Als ik via me.com mijn iPhone laat zoeken, doet ie dat ook gewoon. Daar hoeft helemaal niets voor aan te staan.

Bijdrager

Dus hij vind je iPhone ook als hij uit staat?

Geblokkeerd
    Anoniem

Nee, hij vind je iPhone als hij aan staat. Maar FMiP hoeft niet te draaien. Sterker nog, FMiP heeft niets te maken met de vindbaarheid omdat dit via MobileMe gaat.

Dat je accu zo snel leeg ging toen je FMiP permanent aan had staan is helemaal niet gek. Je liet namelijk de software elke minuut je iPhone opzoeken mbv GPS. Dit vergt niet alleen GPS, maar ook data verkeer.

Bijdrager

Kom je nu mee! Had je dat niet in het Topic wat ik opende kunnen zeggen?:sarcastic:
    Maar goed. Ben net nog even bij het bedrijf geweest, zaken na gezocht, maar natuurlijk niet gevonden. Baal echt hard want ik ben ook maar een student en voor dat ik weer een nieuwe heb zullen we wel een tijdje verder zijn.

Bijdrager
    Oppie

Dus die “duh’ was ook voor jou!:sarcastic:

De app heet: Find iPhone
    De feature heet: Find My iPhone (in Settings>Mail, Contacts, etc)

Maar zelfs al heb je het app-je aangezet, dan zal het volgens mij nog niks doen met de accu als het niet op de voorgrond staat.

Bijdrager

Nee het kwam door de account van Mobile Me. Maar goed daar heb ik nu niets meer aan. Ik zou graag willen weten wat voor een opties ik nu nog heb?
    Mijn contactpersonen sycten wel draadloos via Google.
    Dus als die gene hem niet hersteld heb ik nog hoop!

Bijdrager
    Oppie

Nee geen hoop; hij is gewoon kwijt, voor altijd, helaas!:sad:

Bijdrager
    Trat

Pfff, die iPhone kun je vergeten: is waarschijnlijk nu al verkocht.

Bijdrager
    Afroman
    Vinhelper op 17 december 2010

IMEI-nummer inderdaad even zoeken, en op alle mogelijke manieren blokkeren en melden dat ie gestolen is.

Voortaan altijd Find My iPhone en de beperkingen juist instellen.

Find My iPhone is overrated.

Wat ik zou doen is de iPhone uitzetten en aan mijn computer hangen en een nieuw OS op zetten. Ben je ook gelijk Find My Iphone kwijt en kan je hem niet traceren.

Bijdrager
    Oppie

Overrated heh? => http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2374393,00.asp
    Toch lekker voor een gratis service!
    En ook bij diefstal kan het je nog waardevolle info geven; niet alle bontkraagjes zijn zo slim of handig…

Bijdrager

Kan alleen hopen op de politie nu.
    Of ik teken maar gewoon een jaartje bij, bij T-mobile

Geblokkeerd
    Anoniem
    Afroman op 20 december 2010

Wat ik zou doen is de iPhone uitzetten en aan mijn computer hangen en een nieuw OS op zetten. Ben je ook gelijk Find My Iphone kwijt en kan je hem niet traceren.

En dat is waarom je een PIN lock op je iPhone zet. Je kan’m niet uitzetten of restoren zonder de iPhone te unlocken. Wel zorgen dat je accu natuurlijk dagelijks wordt bijgevuld, anders is ie leeg voordat jij thuis je iPhone kan gaan tracen.

Bijdrager
    Trat
    Afroman op 20 december 2010

Find My iPhone is overrated.

Zodra hij hem aan de computer hangt gaat de iPhone aan en doet FMI zijn werk… Of was je opmerking een uiting van cognitieve dissonantie? Zelfs een blind paard snapt namelijk dat het deze functie zeer waardevol is.

Bijdrager
    Thoomas

@trat wat heb je toch met blinde paarden de laatste tijd?

Trat op 23 december 2010

Zelfs een blind paard snapt namelijk dat het deze functie zeer waardevol is.

Trat op 22 december 2010

Zelfs een blind paard snapt dat een 6 core Mac Pro gehakt maakt van een Macbook.

Trat op 22 december 2010

één zandkorrel die in de structuur van de fleece blijft zitten en het wordt een krasfestijn van heb ik jou daar. Dat ziet een blind paard nog wel.
    [….]
    Ook dit ziet een blind paard wel in, maar ik begrijp dat je die Apple hoezen niet in je Chineese assortiment hebt.

Trat op 22 december 2010

Natuurlijk voegt dit een hoop toe aan de beleving van de gebruiker, dat ziet een blind paard nog wel in.

Trat op 22 december 2010

Als je geen iPad nodig hebt kun je nu beter een paar maandjes wachten, dat snapt een blind paard nog wel.

Bijdrager

Had mijn iPhone via marktplaats terug gevonden. Helaas kreeg de verkoper ineens iets door..

Bijdrager
    Oppie

Vertel!

Bijdrager

Vroeg via een ander mail adres naar het serienummer. En dat gaf hij, het was mijn serienummer. Nog zelf met foto’s van mijn iPhone. We zouden afspreken om hem op te halen.

Ik kan niet alles vertellen aangezien het nog loopt bij de politie.

Bijdrager
    KarelWillem
    Thoomas op 23 december 2010

@Trat wat heb je toch met blinde paarden de laatste tijd?

If it talks about a blind horse, thinks about a blind horse, it must be a blind horse.

Bijdrager
    Oppie

Kudt, Martijn, duimen dat het toch gaat lukken!:oops:
    Houd ons op de hoogte…

Misschien jammer dat je opzichtig naar een S/N vroeg, want iemand met een gestolen ding voelt dan snel nattigheid. Vraag is dan hoe je het anders had kunnen doen om je ervan te vergewissen dat het de jouwe is…

Bijdrager

Nouja ik had kunnen zeggen dat dat het verkeerde nummer was, dat ik het modelnummer bedoelde ter controle of het echt om een 32 gb iPhone ging.

Bijdrager
    eroplos
    cailin op 23 december 2010

En dat is waarom je een PIN lock op je iPhone zet. Je kan\’m niet uitzetten of restoren zonder de iPhone te unlocken. Wel zorgen dat je accu natuurlijk dagelijks wordt bijgevuld, anders is ie leeg voordat jij thuis je iPhone kan gaan tracen.

Dat is niet helemaal waar. Je kan gewoon een iPhone uitzetten zonder hem van lock af te halen. Gewoon de sleep/wake knop ingedrukt houden en tada, je kan je iPhone uitzetten! Waarschijnlijk werkt ook de sleep/wake knop samen met de home-knop indrukken om te resetten ook.

Geblokkeerd
    Anoniem

Whoops, je hebt gelijk… :/

Bijdrager

Nou hierbij het verhaal.

Hij werd op mijn werk gestolen, uit mijn jaszak, terwijl ik deze op een plek had neergelegd waar alleen collega’s kunnen komen. Helaas heb ik 150 collega’s en waren er geen duidelijke beelden van de dief gemaakt.
    Nadat ik vele verhalen had gehoord over dat hij wel eens op Marktplaats kon staan, heb ik direct vanaf dat moment elke dag gezocht op marktplaats. Na 3 dagen had ik meteen raak toen ik een bod deed, ik kreeg het serienummer, en het was het serienummer van mij! Die nacht heb ik geen oog dicht gedaan, steeds kwamen er scenario’s op in mijn hoofd hoe ik het ging aanpakken. Ik heb nog om foto’s gevraagd en bij de advertentie stond een vaag verhaal dat de iPhone niet beviel, mijn simkaart zat er zelfs nog bij, zo stond in de advertentie. Dat was dus de mijne, gelukkig had ik de simkaart al geblokeerd. Ik heb toen een afspraak met de verkoper gemaakt, alleen deze kreeg het ineens door en reageerde niet meer op mijn mailtjes. Achteraf denk ik dat deze gewoon snel van de telefoon af wilde, want hij had hem voor 400 euro gekocht en zelf had ik een bod gedaan van meer dan 600 euro.
    Vanaf dat moment dacht ik dat ik hem niet meer zou terug zien, en aangezien de verzekering ook niets dekt qua diefstal buitenshuis, moest ik weer opnieuw gaan sparen, 460 euro voor een nieuwe iPhone en voor 70 euro bij T-Mobile om mijn abbo te verlengen voor een jaar.
    En aangezien ik net werkte bij dit bedrijf en ik dit geld in iets heel anders wilde steken baalde ik behoorlijk.

Totdat ik gisteren weer een iPhone tegenkwam op Marktplaats.
    Ik heb toen mijn tante gevraagd om te reageren, want mijn IP kon worden na getrokken. Mijn tante heeft toen meteen weer om het serienummer gevraagd, bleek het weer om mijn iPhone te gaan.
    Dit keer ben ik niet gaan wachten en heb meteen vanmorgen contact opgenomen met de politie en deze hebben samen met mij de telefoon opgehaald.
    IMEI kwam overeen en mijn serienummer ook. Er zat nu wel een doos bij, maar dat was een verkeerde doos, dat gaf de verkoper meteen toe. Ook de oortjes en oplader waren zwart en zagen er redelijk goedkoop uit.

De man word verdacht van helling en is opgepakt voor verhoor op het bureau.
    Omdat hij hem heeft over gekocht, kan het zo zijn dat ze opzoek gaan naar de man die hem deze iPhone heeft verkocht.
    Ik ben nu schadevrij gesteld en krijg of een nieuwe, of de (oude) iPhone word teruggeven.
    Ik ga maar even uit van het laatste, mijn iPhone ligt nu op het bureau. Want de officier moet bepalen wat er gaat gebeuren.
    Ik weet niet hoe lang dit gaat duren, maar verwacht binnen een maand wel weer een iPhone te hebben.
    Een hele fijne gedachte zo aan het einde van het jaar!

Bedankt voor het meedenken!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 73)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.