7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Dems

iPhone 4 garantie buitenland

Hee,

Ik heb hier al een paar topics over aangemaakt en heb ondenkt dat je niks met een iPhone 4 uit het buitenland kan in Nederland.
    Dus mijn vraag is nu, wat als je toch een probleem krijgt met je buitenlandse iPhone 4?
    Wat moet je doen, en waar kan je terecht?

Alvast bedankt,
    Daniël.

Bijdrager
    Afroman

Voor de garantie terug naar het land van oorsprong.

Bijdrager
    Huibregt
    Dems op 27 augustus 2010

Hee,
    Ik heb hier al een paar topics over aangemaakt en heb ondenkt dat je niks met een iPhone 4 uit het buitenland kan in Nederland.
    Dus mijn vraag is nu, wat als je toch een probleem krijgt met je buitenlandse iPhone 4?
    Wat moet je doen, en waar kan je terecht?
    Alvast bedankt,
    Daniël.

Je kan erg veel met een buitenlandse iPhone hoor…….:wink: Alleen hiervoor geen garantie claimen in NL. Dat is met alle iPhone modellen zo en niet alleen met de 4.
    Ik begrijp overigens niet dat je hierover al een paar topics hebt aangemaakt. Als je op diverse fora de zoekfunctie gebruikt zul je zien dat deze garantiekwestie de laatste paar jaar al tig keer aan bod is geweest.

Je moet dus voor garantie naar het land van herkomst, of voor eigen rekening laten repareren bij een onafhankelijke reparateur.

Bijdrager
    cardwizard

Toen ik mijn iPhone 4 kocht in Parijs heb ik aan de medewerker daar in de Apple store gevraagd hoe het met de garantie zat , only in France or worldwide ?

Hij verklaarde toch echt dat dit wereldwijd is

Nu kan ik me voorstellen dat een origineel simlock vrije iPhone wel wereldwijd garantie heeft en een gelockt toestel alleen via de provider

Of is dat gek gedacht ?

Bijdrager
    MacBeer2

Het is al vaker gezegd maar er geldt voor de iPhone GEEN wereldwijde garantie. Als jij problemen krijgt met een iPhone die in het buitenland hebt gekocht dan moet je terug naar de winkel waar je ‘m hebt gekocht. In Nederland zullen de Premium Resellers en de T-Mobile dealers alleen maar iPhones innemen die in Nederland zijn gekocht en een simkaart van T-Mobile hebben.
    Je bent dus helaas verkeerd voorgelicht door de medewerker van de Parijse Apple Store. Waarschijnlijk bedoelde deze dat je de iPhone wel kan aanbieden in landen waar daadwerkelijk Apple Stores (winkels geleid door Apple) zijn. In Nederland hebben we deze niet.

Bijdrager
    Moriarty

Bovendien geldt de garantie voor dit soort gevallen alleen in landen waar de iPhone op dat moment Simlock vrij te koop is (aldus een medewerker van de Apple Online Store).

Dus idd niet in Nederland, waar we nog steeds ferm in de tang worden gehouden door T-Mobile.

Bijdrager
    MacBeer2
    Moriarty op 27 augustus 2010

Dus idd niet in Nederland, waar we nog steeds ferm in de tang worden gehouden door T-Mobile.

En dat komt weer omdat Apple voor deze constructie heeft gekozen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.