8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    theo1

iPhone (4) en iPod Touch (1e gen) melden niet aan op nieuwe Airport Extreme

Beste OMT-ers,

Vanmiddag een nieuwe Airport Extreme aangeschaft en aangesloten op mijn Ziggo modem.
    Diverse apparaten lopen uitstekend hierop, o.a. oudere iMac (witte), MBpro (2009) en iPad.
    Echter, mijn iPhone 4 en iPod Touch (1e gen.) weigeren om aan te melden op het draadloze netwerk.
    Ik heb de Extreme beveiligd met WPA2, als ik het wachtwoord op de iPhone of op de Touch intoets, krijg ik steevast de melding: ‘geen verbinding mogelijk met netwerk (… netwerk naam..)’.

Weet iemand een oplossing?
    Zou het wellicht te maken kunnen hebben met die nieuwe dubbele antenne-methodiek op de Extreme van 5 gHZ en 2.4 gHz?
    Als ik google krijg wel wat sites die daarnaar verwijzen, echter de oplossing zit er niet bij.

Vast dank!

Bijdrager
    iMad

Probeer eens (als je het nog niet hebt gedaan)
    iPhone 4 herstarten en dan nog eens netwerk aanmelden (eventueel eerst verwijderen netwerk van iPhone)

Bijdrager
    Koetjesreep

De iPhone kan volgens mij niet de 5GHZ aan.

Bijdrager
    theo1

@iMad: had ik al gedaan, echter helpt niet

Bijdrager
    theo1
    Koetjesreep op 26 september 2010

De iPhone kan volgens mij niet de 5GHZ aan.

Ben ik inmiddels ook tegengekomen op diverse sites. Wel raar, een iPhone die niet kan verbinden met een router van Apple omdat ‘ie 5 GHZ niet aankan! Raar is verder dat ook de (oudere) iPhone touch niet met het netwerk kan verbinden.

Bijdrager
    rubio

Het is allebei niks . Zit geen flash op de iPad, iPod. Het is gewoon een fotolijstje waar je mee wat kunt internetten

Bijdrager
    Nikita

De eerste iPod touch ondersteund alleen Wifi B/G (dus geen N). De huidige iPhone ondersteund wel N, maar alleen op de 2,4 GHz band (net als je iPod touch).

Wat je bij de Airport Extreme echter wel kan doen, is twee aparte netwerken aanmaken. Op de 2,4 GHz band maak je een G-netwerk aan (voor mijn part als gast-netwerk), en de 5 GHz band gebruik je voor je Macs en andere computers (moeten die natuurlijk ook wel weer de 5 GHz band ondersteunen…).

WPA2 beveiliging ondersteunen alle apparaten, dus dat moet geen probleem zijn.

Bijdrager
    iMad

MIsschien dat dit je kan helpen
    AppleTips

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.