8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Vodka

iPhone 4, elektromagnetische interferentie tijdens bellen

Tijdens het bellen hoor ik vaak elektromagnetische interferentie geluiden (dat geluid dat je hoort als je een telefoon dicht bij een luidspreker houdt). Lijkt me niet oke. Kan ik hier zelf wat aan doen, of is dit een gevalletje apple support?

Wifi uit helpt niet
    3G uit helpt ook niet.
    Bluetooth staat niet aan.

iPhone 4 (Vodafone)
    Edit: dit geluid, maar dan zachter http://www.youtube.com/watch?v=h1mlponX_jw

Moderator
    Poezenbeest

Dat hoor je eigenlijk alleen te horen als je ver van een zendmast verwijderd bent. De telefoon moet dan zo erg zijn best doen en krachtig uitzenden, dat hij zelf zijn eigen speaker stoort.

Kan geen kwaad en er is geen oplossing voor, behalve dan de afstand tot de zendmast verkleinen.

Bijdrager
    Vodka

Het signaal is wel vrij zwak inderdaad. Ergens te checken hoe ver ik van een zendmast af zit?

Moderator
    Poezenbeest

Er is geloof ik een app die dat doet, maar http://www.gsmmasten.nl/ kan je ook wel helpen denk ik…

Bijdrager
    Ewout

Het gebeurt ook alleen in de GSM 800/900 frequentie. Het geeft aan dat er regelmatig gepolled wordt naar de dichtsbijzijnde mast. aGPS en push doen hier volop aan mee, vandaar ook de gereduceerde batteijtijd met deze functie’s aan.

Ewout

(Nokia L4 techneut)

Bijdrager
    Vodka

Volgens gsmmasten.nl is er een gsm 900 mast op plusminus 800/900 meter en een UMTS mast op 800/900 meter de andere kant op.

Zit op -96 dBM

Bijdrager
    Ewout

Hoor je de geluiden in je telefoon terwijl je aan het bellen bent, of gewoon als je telefoon in de buurt van een speaker ligt? In het laatste geval heb je mogelijk een niet (goed) afgeschermde speaker in gebruik.

Heb je push enabled? is er een programma dat in de achtergrond je (a)GPS in gebruik houdt?, gebruikt jouw provider ook die mast in jouw buurt? Vooral dit laatste hoeft niet zo te zijn.

Ewout

Bijdrager
    Vodka

Zoals de titel al aangeeft, geluiden tijdens bellen. Push staat inderdaad aan, (a)GPS denk ik niet (zie althans geen GPS icoon naast de batterij-indicator)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.