8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    1234

iphone 4: cameraflits reduceren?

Ik er nergens iets over vinden, maar de flitser op mijn iPhone 4 is zo fel dat je zo’n typisch portret krijgt waarbij het midden van het gezicht altijd een witte lichtbal is. je kunt natuurl;ijk meer afstand nemen maar dankrijg je weer zo’n klein portret…

Trouwens, mijn video’s zijn ook niet briljant. Bij een ‘swoosh’ trekt alles enorm scheef.

Kortom, weet iemand een goede app voor een van, of beide problemen?

Bijdrager
    Retyro

Licht van de flitser is niet aan te passen. Persoonlijk heb ik er weinig last van maar het ligt ook een beetje aan jezelf. Zolang je totaal geen verstand hebt van de belichting van foto’s zul je hier mee moeten leven.

En ik weet niet wat je met een swoosh bedoelt maar als dit een snelle beweging van de camera betreft dan heb je pech want praktisch iedere standaard camera heeft hier last van, wil je dit voorkomen zul je toch echt een dure videocamera moeten kopen.

Edit: sorry ik had je bericht niet helemaal goed gelezen, je vroeg om een app. Het videoprobleem ligt aan de camera en is dus met een app niks aan te doen. De flits sterkte zou wel moeten kunnen maar ik weet er geen app voor, ik ga even zoeken.

Bijdrager
    Ezri Dax

Het is eigenlijk heel simpel, je kunt geen externe flitser ofzo aansluiten, je kunt hem ook niet richten. Dus wil je iets aan de belichting doen, dan moet je dat zelf doen.

Hoe? Met een papiertje, zo dun mogelijk en wit, of als je een kleurtje wilt een andere.

Sleutelbeheerder
    Night

Hahaha, Atari, ik zat ook al aan een stukje calque-papier te denken;)

Bijdrager
    Ezri Dax

:lol:

Bijdrager
    1234

als ik met een papiertje aan de slag zou willen zou ik nog een thuistelefoon hebben, gebruik maken van giro-overschrijfkaarten, een discman en briefpost.:lol:

Ik denk dat er miscchien voor de iPhone 4 nog geen geschikte app is, maar die komt er ongetwijfeld. Heb nog niets kunnen vinden.

Bijdrager
    Ezri Dax
    timmyboy op 08 augustus 2010

als ik met een papiertje aan de slag zou willen zou ik nog een thuistelefoon hebben, gebruik maken van giro-overschrijfkaarten, een discman en briefpost.:lol:
    Ik denk dat er miscchien voor de iPhone 4 nog geen geschikte app is, maar die komt er ongetwijfeld. Heb nog niets kunnen vinden.

Eeeh nee, dat noemt men met een ouderwets woord; p r a g m a t i s c h

Bijdrager
    Ikreisrond
    timmyboy op 08 augustus 2010

als ik met een papiertje aan de slag zou willen […]

Ik hoor het al, een niet-creatieve Appleaar… Pro’s gebruiken wél een papiertje namelijk, zelfs op hun dure > € 5.000-camera.
    Of heb je als lijfspreuk “waarom makkelijk doen, als het moeilijk kan?”

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.