30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    Soedjono84

Iphone 4 antenne probleem

Beste OMT’ers.

Ik zit te twijfelen of ik de iPhone 4 32GB zal moeten gaan kopen.
    Ik zou deze graag willen alleen zit nog vast met het verhaal van het antenne probleem van T-Mobile van een half jaar geleden.

Is er iemand hier die nog steeds de probleem van de antenne ervaart?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    MichelSchreurs

Beste,

Ik ben in het bezit van een iPhone 4, en ik merk geen verschil met een 3GS. Wel is het zo, dat buiten de randstad T-Mobile niet echt een optimaal bereik heeft.

Anders is een Zagg Invisible Shield de ultieme oplossing (bij mijn werkgever ongeveer 3 tientjes) natuurlijk.

Ik heb afwisselend wel of geen case om mijn iPhone, maar ik vind het allemaal erg overtrokken.

Groeten Michel

Inactief
    Anoniem

iPhone 4 doet ’t prima hier. Als je ‘r echt mee op pad gaat doe je er waarschijnlijk toch een case omheen o.i.d.

Bijdrager
    Soedjono84

En zonder case? Is het dan te doen zonder het gevaar voor geen bereik?

Inactief
    Anoniem

Ik gebruik mijn iPhone 4 32GB zonder case, tot nu toe nog geen problemen gehad met bereik.

Bijdrager
    iCreatedTech

Ik gebruik mijn iPhone 4 nu al een half jaar en mijn iPhone 4 (met case) heeft 3G en de iPhone 3G van een vriend heeft GPRS (zelfde locatie, beide T-Mobile)

Bijdrager
    Gates
    MacGarage op 02 januari 2011

Ik zou deze graag willen alleen zit nog vast met het verhaal van het antenne probleem van T-Mobile van een half jaar geleden.

Wat heeft het antenneprobleem met T-Mobile te maken? Het is een misser van Apple.

Of heb je het over die berichten over een overbelast netwerk van T-Mobile? Maar dat heeft niets meer met de iPhone 4 te maken. Dus je titel klopt ook niet.

Moderator
    unSOUND
    Gates op 02 januari 2011

Wat heeft het antenneprobleem met T-Mobile te maken? Het is een misser van Apple.

Het komt door een te zwak signaal, niet perse door de antenne. Ik kreeg het ook bij een Nokia, Blackberry, HTC en een 3GS voor elkaar met die T-mobile SIM. En een iPhone 4 die een netwerk van KPN of Vodafone gebruikt heeft het weer niet.

Moderator
    unSOUND
    Gates op 02 januari 2011

Het komt door een te zwak signaal, niet perse door de antenne. Ik kreeg het ook bij een Nokia, Blackberry, HTC en een 3GS voor elkaar namelijk. Mensen met een iPhone 4 die een netwerk van KPN of Vodafone hebben het bijvoorbeeld niet.

Bijdrager
    Gates

Ik krijg het regelmatig voor elkaar om 3 of 4 streepjes, wat ik niet een zwak signaal vind, naar 0 (=totaal geen verbinding) terug te laten lopen.
    Dit is dan tijdens het browsen, omdat ik als rechtshandige de iPhone met mijn linkerhand vastheb en de gevoelige plek wordt geraakt.

Moderator
    unSOUND

Het punt is dat die streepjes weinig zeggen over de daadwerkelijke sterkte. En zoals ik al zei heeft eigenlijk alleen T-mobile er last van… ( Ik neem aan dat jij ook T-mobile hebt ? ) Doe ik die T-mobile SIM in mijn Nokia druk ik daar 3 streepjes weg met mijn handen, zelfde geldt voor de HTC van een collega… Doe ik mijn KPN of Vodafone SIM in de iPhone krijg ik geen enkel streepje weg gedrukt, al hou ik beide handen om de iPhone.

Bijdrager
    ikkieman

De oplossing is, of een hoesje, of een bodyguardz/Invisible Shield.

Moderator
    unSOUND

of geen T-mobile kiezen… :crazy:

Bijdrager
    Soedjono84

Ik ben wijzer geworden.

Bijdrager
    Yannes

T-Mobile is toch de enige met onbeperkt internet?

Bijdrager
    Vinhelper

Ja. Hoezo?

Moderator
    unSOUND

Maar wat heb je daar aan als je de helft van de dag geen 3G bereik hebt ?

Bijdrager
    Chorro

Aanvullend vraagje: Ik heb hier met m’n 3GS en T-Mobile maximaal 2 strepen bereik en geen 3G, bereik valt heel vaak weg naar Geen service.

Nu mijn 3GS kapot is en verzonden is naar de verzekering heb ik tijdelijk een Vairy Text mini van T-Mobile zelf, ik heb nu gewoon 3 of 4 van de 4 strepen bereik!

Zal een iPhone 4 hier bij mij dan zorgen voor nooit meer bereik?

Moderator
    unSOUND

Daar heb je een grote kans op ja. Dus je opties zijn dan OF een bumper, OF een betere provider.

Bijdrager
    Chorro

Ghehe, abonnement loopt nog 1,5 jaar dus dat zit ik eerst uit. Ik ga het niet afkopen en ik neem ook geen 2 abonnementen tegelijk. Ik zou maar wat graag overstappen, waardeloze T-Mobile :thumbsdown:

En een bumper: Nehh… Zal eerder een invisible shield worden die voornamelijk de antennes bedekt.

Het geval is namelijk dat mijn 3GS niet gerepareerd kan worden, ik krijg dus een cheque uitgekeerd en mag een iPhone uitzoeken. Dan ga ik wel voor de 4.

Moderator
    unSOUND

Nog even ter illustratie, de dekkingskaarten van T-mobile, Vodafone en KPN:
    ( Geel = 3G dekking )

T-mobile

Vodafone

KPN

( Bron: http://www.mobileworldlive.com/maps/ )

Inactief
    Anoniem

Van dat plaatje (T-mobile) klopt helemaal niks. Want ik heb hier in Goes perfect 3G verbinding. even als in de rest van Zeeland.

Moderator
    unSOUND

Het gele gedeelte illustreert een sterk signaal, van boven een bepaald aantal decibel. Dat het niet geel is betekend dus niet dat er geen signaal is, maar dat het daar zwakker is. Daarbij komt dat als je verder in zoomt, je in de lege delen toch hier en daar nog kleine gele stukken ziet. Maar het gaat om het globale verschil.

Bijdrager
    Flatchoo

Ik gebruik mijn iPhone 4 nu ongeveer 3 maanden in combinatie met T-Mobile. Ik heb nog nooit last gehad van wegvallende gesprekken zoals men beschreef in verband met het antenne probleem.

Inactief
    Anoniem

Oké,

Ik bezit nu 2 maanden een iPhone 4 met een t-mobile abbonoment. En heb nog nergens problemen ondervonden.

Overal goed internet. (behalve op sommige stukken. Als je in de auto zit)
    Ook het attenagate verhaal is onzin. Hier werkt het perfect. Met of zonder hoesje.

Nee, ik merk gelukkig niks van de attenagate en de problemen van t-mobile

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Geen case, geen probleem. Nog nooit een wegvallend telefoontje gehad.

Maar wanneer je met je hand de antenne helemaal afdekt lukt het wel eens dat het signaal helemaal wegvalt. Soms lukt me dat ook helemaal niet. Geen idee waar het aan kan liggen.

Bijdrager
    siggymac

Heb nu ruim 2 maandjes m’n ip4 in gebruik icm een abbonement van KPN. Tijdens het bellen nog nooit een wegvallend of slecht gesprek gehad en dat terwijl ik met links bel.

Tijdens het internetten valt de verbinding af en toe wel plots weg (hoewel zeer sporadisch). Het antenne verhaal klopt bij mij dus wel al is het in werkelijkheid minder dan in het begin geschetst werd.

Bijdrager
    Chorro

Schiet me nog een vraagje te binnen. De deathgrip is het streepje aan de linkerkant, aan de rechterkant zit ie ook. Daar hoor je niemand over, heb je er dan ook last van?

Bijdrager
    siggymac

Toen ik net over de rechterkant wreef kreeg ik er een streepje bij;-)

Het hele antennagate verhaal had mij ook bijna weerhouden een iP4 te kopen, maar na een onafhankelijk onderzoek gelezen te hebben dat er iets meer verlies van signaal sterkte optreed dan bij concurrerende modellen blijkt het zowiezo best mee te vallen en heb je er alleen last van bij een heel zwak signaal.

In de praktijk valt het ook allemaal reuze mee.

Bijdrager
    Chorro

Achja, ik moet over een weekje toch aan de iPhone 4 geloven. Krijg een groot deel vergoed door de verzekering om een iPhone te kopen en ik neem geen 2ehandse.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.