26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:

Bijdrager
    proXify

iPhone 4 achterkant vervangen

Hallo,
    Ik ben voor een 10-daagse weg naar Frankrijk en in dit avontuur is mijn splinternieuwe iPhone 4 uit mijn handen geglipt door regen, gladde baan… Ik heb hem opgevangen maar het glas (achterkant) is tegen een steen geraakt en daardoor gebarsten.
    Ik heb mijn gratis hoesje van Apple helaas nog niet gekregen, dus dat is nu dikke pech.
    Alles werkt perfect, alleen het glas is gebarsten

Voorbeeld hieronder.

Naar Mobistar gaan is ook geen oplossing, duurt veel te lang tegen ik mijn toestel zal terug krijgen en dit valt niet onder de garantie.

Wat kan ik het best doen?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Maverick9898

Je hoesje alsnog eromheen doen en als de iPhones weer op voorraad zijn kijken of je een nieuwe kan krijgen. Heel lullig maar er valt niet heel veel meer te doen. Gelukkig is het de achterkant, niet de voorkant. Daar moet je tegenaan kijken:P.

Bijdrager
    bko

Bij ifixit zijn ze ‘in stock’. Als je een beetje handig bent kan je het zelf vervangen:
    http://www.ifixit.com/iPhone-Parts/iPhone-4-Rear-Panel/IF182-002

Includes the camera lens and the light diffuser for the LED flash. You do NOT need to remove any components from another panel to complete this panel. This has all the necessary parts to replace the rear panel entirely.

http://www.ifixit.com/Guide/Repair/Installing-iPhone-4-Rear-Panel/3140/1

Bijdrager
    macpro

Reparatie bij Mobistar valt wel mee. Heb twee keer een iPhone laten repareren en heeft beide keren niet langer dan 2 weken geduurd.
    Tuurlijk, het is niet leuk om dan zolang weer met m’n oude Nokia te moeten prutsen, maar dat is zo weer vergeten als de telefoon terug is.

Geblokkeerd
    Anoniem

@ Macpro:
    Het gaat hier natuurlijk wel om de iPhone4, die overal nog in minimale aantallen te krijgen is. Ik heb geen idee hoe snel je hier reserveonderdelen gaat krijgen. De iFixit oplossing lijkt mij een snelle, goedkope en goede. De achterkant schijnt heel simpel te vervangen te zijn.

Bijdrager
    MacModus

Een beetje toevallig een vriend van mijn collega had het zelfde, laten vallen defecte achterkant. Heeft hem laten repareren in de buurt van Zwolle ik dacht Lochem of zoiets. Dat koste hem 125 euro. En kon er op wachten. Het was een originele achterkant maar dan wel zonder serie nummer etc. Dus het is wel te regelen!
    ( dit alles is gisteren gebeurd en ook afgehandeld)

Geblokkeerd
    Anoniem

Oh, da’s ook heel netjes! En nog sneller ook en met garantie op de reparatie.

Bijdrager
    Elmo0o

Zijn genoeg namaak’s al te krijgen (weet even niet meer welke site)
    Maar verderrest 2 schroefjes losdraaien schuifen en nieuwe er op schuiven, werkt supersimpel!

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Bijdrager
    Thoomas
    Elmo0o op 26 augustus 2010

Zijn genoeg namaak\’s al te krijgen (weet even niet meer welke site)
    Maar verderrest 2 schroefjes losdraaien schuifen en nieuwe er op schuiven, werkt supersimpel!

Je bedoelt zoiets:
    http://www.focalprice.com/IP787B/Replacement_Back_Glass_Cover_for_iPhone_4G_Black.html
    Kost je 4 euro inclusief verzendkosten. Alleen dan heb je alleen het glas, je moet dan nog de componenten van een ander paneel halen, bij iFixit zit alles erop en eraan.

Ter vergelijking:
    Links de achterkant van die van iFixit, rechts die van het linkje hierboven:

Ik denk dat je met de iFixit-versie toch iets beter uit bent:wink:

Bijdrager
    proXify

Ik heb gevonden dat ze het kunnen herstellen op iphone-reparatie.be (azrepair.be) voor 95 euro
    http://www.iphone-reparatie.be/product_info.php?cPath=1_133&products_id=127

Is dat alleen het glas dat ze vervangen of ook het gedeelte waar dat er alles op staat serienummer,etc… ?

Bijdrager
    Trat

Kun je dat niet beter aan het bedrijf in kwestie vragen?

Bijdrager
    proXify

Ja eigenlijk wel:p
    Ik heb het gevraagd en ik zal er eens naartoe rijden.
    Het is gewoon het glas dat moet worden vervangen.

Ik ben ook eens bij Mobistar gaan vragen en dat zou me €300 kosten :ftim: voor de herstelling omdat ik geen verzekering heb bijgenomen.

Bijdrager
    Trat

Volgens mij is dat vervangen van de achterkant een piece of cake bij de 4: twee schroefjes en schuiven. Dat was bij de plastic iPhones wel anders; daar was juist de voorkant (+ beeldscherm) in 5 minuten vervangen, hetgeen bij de 4 een lastige klus is.

Je zou ook gewoon een achterkantje via eBay kunnen bestellen en het dan zelf vervangen: zal ongetwijfeld goedkoper zijn dan €95 en op iFixit kun je precies lezen hoe dat moet.

Bijdrager
    Yan_nick

[mod name=Zerk url=/profiel/zerk]: Bericht verwijderd in verband met de huisregels

Geblokkeerd
    Anoniem

Dus de witte is ook zwart zeg je?

Verder: SPAM!

Bijdrager
    Yan_nick
    cailin op 12 januari 2011

Dus de witte is ook zwart zeg je?

Verder: SPAM!

Behalve de kleur dan
    [mod name=Zerk url=/profiel/zerk]: Bericht verwijderd in verband met de huisregels.

Moderator
    Poezenbeest

Even ter verduidelijking, alleen maar posten om je eigen waar aan te prijzen, daar doen we hier niet aan.

Bijdrager
    nic-66

Hierbij een tip Originele glazen achterkant voor Apple iPhone 4 voor 10,95.

http://www.avantius.nl/product/originele-glazen-achterkant-voor-apple-iphone-4/

Bijdrager
    Thoomas

@nic-66: Apart dat je om dat bericht te plaatsen, je speciaal hebt geregistreerd. Handige tip, alleen waarschijnlijk heb je er niks aan, en is het hetzelfde ding als van focalprice wat ik destijds postte. Die achterkant is namelijk helemaal vlak, terwijl je er alleen wat aan hebt als hij er zo uit ziet als die van iFixit (zie plaatje van paar posts hierboven).

Bijdrager
    nic-66

Hallo Thoomas
    De koppeling die eerder geplaatst is werkte niet maar de laatste werkt wel.
    Ik zocht via google om een achterkant van Iphone 4 te vervangen voor een klant het was niet om reclame te maken maar was echt bedoeld als een tip.
    Ik plaats normaal nooit geen eigen koppelingen op websites en ja de site is van ons en geen probleem als de tip daardoor wordt verwijderd.
    Het klopt dat deze achterkant helemaal vlak is.
    En ja mijn achternaam is Homan hoe zo??

Bijdrager
    iBrammer

Mocht je interesse hebben ik heb nog een aantal van metalen achterkantjes liggen:
    http://img254.imageshack.us/img254/7197/pc211356.jpg

laat maar even iets weten

Bijdrager
    Hans1256

Je kan hem ook gewoon in NL bestellen, had hem de volgende dag al binnen.
    Je kan hem zelf heel makkelijk omzetten ik was met 5 minuten klaar. Hier heb ik de link waar ik hem heb besteld.

http://ifixed.nl/products/iPhone-4-Complete-zwarte-achterkant.html

Bijdrager
    sneeuwFLOk

Heb mijne besteld bij www.JustAnotheriPhone.com

Ze verzenden binnen 24 uur, gratis.

Bijdrager
    N3RD
    sneeuwFLOk op 11 oktober 2011

Heb mijne besteld bij www.JustAnotheriPhone.com

Ze verzenden binnen 24 uur, gratis.
    Welke? Ben benieuwd naar je bevindingen!

Bijdrager
    marcapple

je kan het bij een iphone 4 hartstikke makkelijk vervangen, de 2 schroefjes onderop losmaken, je kan je achterkant dan naar onder schuiven en van je apparaat loshalen. dan moet je op internet een ander achterkantje kopen en die erop schuiven, 2 schroefjes vastmaken en klaar.

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.