30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 49)
  • Q:
    Bijdrager
    pch

iPhone-4 aanschaf: nog een paar prangende vragen…

-kan ik nu zo de stad ingaan om (waar dan ook) een iPhone-4 aan te schaffen?
    -ben ik heel erg dom als ik dat gewoon met een T-mobile abo doe?
    -ben ik heel erg dom als ik voor de 16Gb ga ipv de 32Gb?
    -is dat gezeik over de antenne nou onzin of niet?
    -ik kan toch veel beter een 12 maanden contract nemen+de kosten van aanschaf dan een 24 maanden contract+de kosten van aanschaf? Is onderaan de streep nl. goedkoper en na 12 maanden is hij simlock-vrij en kan ik naar een andere (betere?) provider?

Gr. Paul.

Bijdrager
    JaNiintendo
    pch op 21 september 2010

Je kan ook zelf ff te werk gaan met een simkaart.
    DIY Sim kaart

Bijdrager
    pch

Ik doel meer op het feit of T-mobile een goede provider is met een goede ontvangst voor telefonie en internet?

Gr. Paul.

Bijdrager
    puccini

Persoonlijk heb ik heel slechte ervaring met T-Mobile, als ik jou was zou je eens naar de iPhone.nl -site gaan en je even oriënteren hoe anderen het ervaren.

Bijdrager
    Trat

T-Mobile is prima, ik snap alle commotie over het slechte bereik niet. Anderzijds, je hebt geen andere keus dan TMobile, of je moet rare constructies gaan bedenken (iPhone buitenland, los abonnement, bah). En een 24maanden contract is voordeliger, maar dat hangt er vanaf welke bundel je wilt. En vergeet niet dat je aan het eind van de streep ook gewoon een abonnement hebt voor 12 maanden extra.

Bijdrager
    Fraser

Heb zelf nooit problemen gehad met T-Mobile, natuurlijk heb je wel eens geen 3G, maar daar heb je bij al die anderen ook last van hoor!
    Over het antenneprobleem doen allerlei wildwestverhalen de ronde, maar iedereen die ik erover spreek met de iPhone 4 zegt er nooit last van te hebben gehad, dus… ja… zeg het maar…

Bijdrager
    Trat

Wat ik wel merk is dat ik op veel plaatsen een sterker 3G signaal heb dan toen ik nog mijn iPhone 3G gebruikte. De antenne is dus wel een verbetering voor mij. Anderzijds, het antenneprobleem is makkelijk na te bootsen alleen is het effect bij mij stukken minder. Ik daal hoogsten 15-20dBm en dan moet ik de telefoon echt op een heel onnatuurlijke manier vastknijpen.

Bijdrager
    puccini

Om van T-Mobile af te zijn hoef je geen rare constructies te bedenken.
    Ga naar de Phoneshop.nl, en daar kun je een iPhone 4 met een KPN of Vodaphone abbo krijgen/kopen

Bijdrager
    Trat

Ik vind alleen al het vinden van die iPhoneshop een rare constructie. Heb je een linkje?

Bijdrager
    Dwee8le

de website heet http://www.phoneshop.nl en niet iphoneshop…

Ik had wel problemen met T-Mobile: nooit goed bereik en ik woon in Amsterdam-West en werk in de buurt van het Centraal Station. Nu heb ik een iPhone 4 met vodafone via Phoneshop gekocht en ik heb nu 3,3Mbit gemiddeld als ik binnen op de bank zit!

De prijzen zijn inmiddels wel erg hoog bij die website, omdat de iphone erg gewild is. Misschien is http://www.xlvoordeel.nl een optie? Dat schijnt een webwinkel te zijn die eigenlijk van vodafone zelf is, maar vodafone mag de iphone niet officieel zelf aanbieden, dus doen ze het via deze constructie. ivoordeel.nl was ook van vodafone zelf. KPN is bezig met dezelfde constructie om de iphone 4 te slijten met een abo, maar die webwinkel is nog niet actie (dacht ik).

succes!

Bijdrager
    Ir.Bob

De enige vraag die nog niet beantwoord is, is de ben ik dom als ik voor 16GB ga.

Ik heb al tijden een 16GB iPod Touch en persoonlijk vind ik dat meer dan voldoende. 32 GB is eigenlijk buiten proportioneel veel duurder dan de 16 Gb. Daarnaast heeft iTunes tegenwoordig de optie om muziek te hercoderen als het naar de ipod/phone gaat. Nauwelijks hoorbaar (zeker niet met de standaard oordopjes) maar dan past er wel heel veel muziek op.

Bijdrager
    Trat

Nee, je bent niet dom. Maar je koopt gewoon wat je nodig hebt. Als ik de keuze had (en het was goedkoper) had ik een 8GB iPhone 4 genomen. Ik kreeg mijn oude 3G nooit vol. Nu met de 4 schiet je gemiddeld 2mb per foto en filmpjes zijn in 720p. Misschien gooi je er ook veel muziek en films op en een navigatie programma van 2GB. Doe de berekeningen. Is 16GB te weinig -> neem je 32GB. Bedenk wel dat als je te weinig opslag hebt je er niet iets bij kunt prikken. Te veel opslag heb je nooit IMO, maar ik zou er dus niks mee kunnen. Echter, nu een 32Gb kopen puur omdat je meent die €100 (extra) terug te winnen wanneer je je 4 ooit 2e hands verkoopt is echter onzin. Dat is tientjes-werk.

Bijdrager
    Trat
    Dwee8le op 21 september 2010

de website heet http://www.phoneshop.nl en niet iphoneshop…
    Ik had wel problemen met T-Mobile: nooit goed bereik en ik woon in Amsterdam-West en werk in de buurt van het Centraal Station. Nu heb ik een iPhone 4 met vodafone via Phoneshop gekocht en ik heb nu 3,3Mbit gemiddeld als ik binnen op de bank zit!
    De prijzen zijn inmiddels wel erg hoog bij die website, omdat de iphone erg gewild is.

Die prijzen zijn obsceen. Mij niet gezien.

Misschien is http://www.xlvoordeel.nl een optie? Dat schijnt een webwinkel te zijn die eigenlijk van vodafone zelf is, maar vodafone mag de iphone niet officieel zelf aanbieden, dus doen ze het via deze constructie. ivoordeel.nl was ook van vodafone zelf. KPN is bezig met dezelfde constructie om de iphone 4 te slijten met een abo, maar die webwinkel is nog niet actie (dacht ik).
    succes!

Doet me denken aan die oplichtersites toen de 3G en de 3GS net uit waren. Die schreeuwden ook dat al duizenden mensen in de val waren gelopen. Waarom staat er trouwens een sterretje* bij die abonnementsprijs van €23?

Bijdrager
    BenDover

xlvoordeel * is:
    *Dit is een netwerk actie van 6 maanden. Hierna betaald je het normale tarief. Gemiddeld betaal je 40,25 euro per maand.

Er zijn 200 iPhones 4 met 4000 inschrijvingen.

Lijk me meer iets van adressen verzamelen?

Bijdrager
    Trat

Ja, ik las het net van die €23. Qua abonnement is dit niet zo slecht, maar mij vangen ze er niet mee!

Bijdrager
    Gastje01

Als je geen T-Mobile wilt, maar wel een iPhone 4, kun je hem ook via Borderlinx.com bestellen. Betrouwbare site, goede snelle service en niet te duur in verzendkosten.

Bijdrager
    prullenbak

-kan ik nu zo de stad ingaan om (waar dan ook) een iPhone-4 aan te schaffen?

Volgens mij niet…de voorraad is nog steeds niet zo hoog.

Nee, t-mobile is prima.

-ben ik heel erg dom als ik voor de 16Gb ga ipv de 32Gb

?
    Nee. 16Gb is prima.

-is dat gezeik over de antenne nou onzin

of niet?
    Daar zijn de meningen over verdeeld. De opmerkingen erover zijn geen onzin, het gezeik wel…Ik zou me er iig niet druk over maken.

-ik kan toch veel beter een 12 maanden contract nemen+de kosten van aanschaf dan een 24 maanden contract+de kosten van aanschaf? Is onderaan de streep nl. goedkoper en na 12 maanden is hij simlock-vrij en kan ik naar een andere (betere?) provider?

Als dat onder de streep idd goedkoper is (heb je t tweede jaar bel + mobiel internet kosten daarin meegerekend?) wel. Even goed rekenen en kijken wat je op welk moment uit wil/kan geven. Bepalen wij niet voor jou…

Bijdrager
    Chorro

Dat antenne probleem schijnt in de praktijk nog aardig mee te vallen, ken enkele mensen met een iPhone 4 waarvan d’r 1tje zegt wel eens last te hebben dat zijn bereik finaal wegvalt als hij ‘m op de beroemde streep vasthoudt.

T-Mobile heb ik wel hele slechte ervaringen mee, klantenservice doet werkelijk niets behalve pennenlikken en zijn daar nog chagrijnig bij ook. Bereik is waardeloos, enkel op de ‘grote’ open plekken redelijk bereik maar binnen 90% van de gebouwen laat het bereik te wensen over. Betaling gaan ook niet via de normale weg, soms 1,5 maand helemaal niet en soms 2x in 1 maand.
    Ook zijn er soms overige kosten, die de klantenservice niet kan verklaren, ikzelf ook niet maar ik ben wel geld kwijt (soms 6 euro ex BTW!).

Nee, geen goed woord over voor T-Mobile.

Over het feit 16GB/32GB: Dit ligt helemaal aan jezelf, je bent geen loser als je aankomt zetten met een iPhone met “maar” 16GB. Kijk eens naar je muzieklibrary en eventuele fotoalbums die je op je iPhone wilt zetten; Heb je (veel) minder dan 16GB dan heb je aan de 16GB versie voldoende. Heb je op ’t randje net genoeg aan 16GB of heb je meer, ga dan voor de 32GB.

Zelf heb ik ongeveer 1000 nummers, ongeveer 80 foto’s/filmpjes en ongeveer 100 app’s (waaronder 1 navigatie, die alleen al een kleine 2GB in gebruik neemt). Ik heb een 3GS met 32GB en al met al houd ik iets meer dan 18 GB over;)

Bijdrager
    Trat
    Chorro op 21 september 2010

T-Mobile heb ik wel hele slechte ervaringen mee, klantenservice doet werkelijk niets behalve pennenlikken en zijn daar nog chagrijnig bij ook.

Klinkt als de klantenservice van ieder Nederlands bedrijf: Nederland kent geen service. Gelukkig hoef je nooit met de klantenservice te bellen (bellen???) en hebben ze een prima webcare op twitter. Toevallig ben ik twee maanden geleden door de KS van TMobile gebeld met een aanbieding om te verlengen en ben keurig en kordaat ter woord gestaan.

Bereik is waardeloos, enkel op de \’grote\’ open plekken redelijk bereik maar binnen 90% van de gebouwen laat het bereik te wensen over.

Geen probleem met bereik, misschien tenzij je in een kuil in de grond waar 5 mensen wonen komt. Dat je geen bereik zou hebben in een gebouw omdat je TMobile gebruikt is ook totale onzin. Ik weet niet in wat voor Defcon 5 schuilkelder jij komt, maar ik heb nog nooit geen bereik gehad in een gebouw. Ik ken overigens wel legio mensen die in zo’n prodent nieuwbouw wijk wonen en enkel met KPN binnenshuis kunnen bellen, tenzij ze een raam open zetten. Toeval?

Betaling gaan ook niet via de normale weg, soms 1,5 maand helemaal niet en soms 2x in 1 maand.

Geen idee waar je dit vandaan haalt, maar mijn abonnementsgeld wordt altijd netjes op tijd af geschreven. Misschien staat er regelmatig niet genoeg geld op je rekening?

Ook zijn er soms overige kosten, die de klantenservice niet kan verklaren, ikzelf ook niet maar ik ben wel geld kwijt (soms 6 euro ex BTW!).

Onzin. Als TMobile niet kan aantonen waar dat bedrag vandaan komt hoef je niet te betalen. Ik heb dit nog nooit gehad in de 4 jaar dat ik klant ben: met geen enkel abonnement. Helaas is het wel zo dat roamingkosten pas later doorgegeven worden aan de host provider en dan kun je bijv. een maand na je vakantie opeens buitenlandse kosten pas terugzien (vooral bij data gaat de uitwisseling traag). Dit is iets dat bij iedere provider gebeurd.

Al dit negatieve gedoe over TMobile: mensen hebben niet eens cijfermatige backing voor hun beschuldigingen. TMobile staat nergens te boek als een bedrijf met slechte service. Het is nog niet zo lang geleden dat een zogenaamd gerenommeerde service provider als KPN bovenaan de ergernissenlijsten van consumentenprogramma’s als Kassa en Radar stonden mbt tot spookrekeningen en slechte service. Dat zijn harde feiten.

Mijn ervaring met TM is dat ze al hun klanten happy willen houden en mensen die dan slecht bereik hadden kregen de optie hun contract te ontbinden of een aanzienlijke korting te genieten. Meer kan een provider niet doen in de losgeslagen land vol pressie van linkse alu-hoedjes die bang zijn voor een zendmast 5 kilometer verderop. Geen wonder dat providers elkaar opkopen: al zou men extra masten willen zetten, vaak stuit men op veel weerstand van onwetenden bewoners.

Bijdrager
    Ir.Bob

Ohh, die prima webcare op internet (Twitter) die vrolijk je wachtwoord en inlognaam wereldkundig maakt?!

Bijdrager
    Trat
    Ir.Bob op 21 september 2010

Ohh, die prima webcare op internet (Twitter) die vrolijk je wachtwoord en inlognaam wereldkundig maakt?!

Och kerel, dat is ook een keer gebeurd. Denk je dat dit nog nooit bij een andere webcare is gebeurd? En wie is TMobile in deze? De medewerker die per ongeluk ipv een DM een open bericht stuurt? Is dit hun beleid? Dit is een fout, geen beleid en dit is het risico van een sociale service gebruiken met zo’n open karakter.

Bijdrager
    Ir.Bob

Het was meer bedoelt als een illustratie bij het gebrek aan service. Maar om eerlijk te zijn, volgens mij is er geen enkel bedrijf ooit zo stupide geweest om deze fout te maken.

Bijdrager
    Chorro

We hebben hier blijkbaar te maken met een T-Mobile medewerker o.i.d.

Nee, mijn ervaringen zijn nu al dik 3,5 jaar niet anders dan dit bij dat bedrijf en ik ken meerdere die mijn mening delen. Toegegeven ook mensen die niets tegen T-Mobile hebben, maar ook zeker zat mensen die mijn mening snappen en ook last hebben van exact dezelfde feiten.

Bijdrager
    Trat
    Ir.Bob op 21 september 2010

Het was meer bedoelt als een illustratie bij het gebrek aan service. Maar om eerlijk te zijn, volgens mij is er geen enkel bedrijf ooit zo stupide geweest om deze fout te maken.

Volgens jou? En wie ben JIJ dan wel niet? Dit is gewoon een menselijke fout: geen bedrijfsmatige fout. Er staat niemand 24/7 bij een medewerker te controleren of hij niet per ongeluk Reply drukt ipv DM. Later als je groot bent ook niet: je hebt zelf een bepaalde mate van verantwoordelijkheid. Je kunt als bedrijf ook niet iemand screenen bij de sollicitatie opdat hij niet zo’n fout maakt: dat is het risico van deze service. Als ik bij de Albert Heijn werk en ik verspreek iemands pincode: is Albert Heijn dan een stupide bedrijf of was dit mijn fout? Maar meteen stoppen met pin-transacties? Zo zit de wereld niet in elkaar vriend.

Daar komt bij dat meneer de gedupeerde toch niet zo sympathiek overkomt door meteen juridische stappen te nemen: hij doet net of zijn hele wereld in is gestort en dit zo wereldkundig te maken. Het feit dat meneer een advocaat heeft zegt mij genoeg. Ik heb er ook eentje, maar niet voor dit soort ongein: daar is hij te duur voor.

Bijdrager
    Trat
    Chorro op 21 september 2010

We hebben hier blijkbaar te maken met een T-Mobile medewerker o.i.d.
    Nee, mijn ervaringen zijn nu al dik 3,5 jaar niet anders dan dit bij dat bedrijf en ik ken meerdere die mijn mening delen. Toegegeven ook mensen die niets tegen T-Mobile hebben, maar ook zeker zat mensen die mijn mening snappen en ook last hebben van exact dezelfde feiten.

LOL, wat een pertinente onzin: mijn enige verwantschap met TM is dat ik daar klant ben. Verder heb ik een gezonde kijk op administratieve inrichting van een organisatie, dus weet ik wat er komt kijken bij het inrichten van functies en taken. Daarom durf ik te stellen dat het onzin is om TMobile hierop aan te spreken als zijnde een bedrijf die slechte service biedt: alsof dit soort fouten aan de orde van de dag zijn en het gevolg zijn van een gebrekkige inrichting van TM’s bedrijfsprocessen? Onzin…

Ik zet wel vraagtekens bij de gesteldheid van iemand die (blijkbaar) al 3,5 jaar deze strapatsen van een bedrijf ervaart en daar klant blijft (tenminste, ik neem aan dat je hier praat als ervaringsdeskundige van de eerste hand). Daar twijfel ik wel aan want je gebruikt vaak de woorden ‘mening’ en ‘feiten’ naast elkaar, maar weet je zeker dat je ze niet soms door elkaar haalt? Een mening mag je hebben, maar feitelijk doet die er niet toe als je niet e.e.a. kunt staven.

Ik heb in mijn vriendenkring sinds zo’n twee jaar ontzettend veel mensen die ook TMobile klant zijn geworden (en dan vooral omdat ze een iPhone wilde). Wil je geloven dat ik niemand ken die ook maar enige problemen met hun dienstverlening heeft?

Bijdrager
    Xcode

Ik heb zelf al enkele weken een iPhone 4 in het bezit. Ben er erg tevreden over! Ik heb een simlock-vrije iPhone 4 gekocht vanwege de teleurstellende kwaliteit van het T-Mobile netwerk: heb een Vodafone abonnement afgesloten en dat bevalt tot nu toe prima. Heb zowel met als zonder hoesje geen last gehad van de antenne, ik vermoed dan ook dat de slechte verhalen erover sterk overdreven zijn. De prestaties van de antenne zijn natuurlijk voor een groot deel afhankelijk van de provider (dan zit je bij T-Mobile dus niet altijd goed). Of jij genoeg hebt aan 16GB kan ik je niet vertellen… ik vind het zelf in ieder geval groot genoeg.

Even mijn reactie op bovenstaand bericht: in mijn vriendenkring zijn juist veel mensen overgestapt op een andere provider omdat ze T-Mobile helemaal niks vonden.

Bijdrager
    Trat

Tja, met datalimieten van 250mb en 1GB kun je idd roepen dat je netwerk klaar is…

Bijdrager
    Xcode

Bij Vodafone hebben ze dan wel de vage grens van 1GB datalimiet, maar je krijgt ook de kans om deze limiet te bereiken. Zie met T-Mobile maar eens met 3G een website te laden ergens in Noord-Nederland, dan heb je niet zoveel aan onbeperkt internet.

Bijdrager
    Trat

Sorry, maar dat Vodafoon 3G netwerk zuigt net zo hard in het noorden van het land als dat van TM hoor. En in Zeeland is het niet anders… Weer klinkklare onzin dus.

Bijdrager
    Xcode

Sorry, maar het zijn toch echt ervaringsfeiten. Ik weet niet hoe het in Zeeland is, ik heb het dan ook over ‘Noord-Nederland’. Ik hoop dat T-Mobile de komende jaren flink z’n netwerk verbeterd.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 49)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.