21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    HiSkippy

Iphone 4,8 Gb met iOS 5 wel of geen iTunes?

Weet iemand of de hierboven genoemde combinatie zonder Itunes geactiveerd en gebruikt kan worden zoals de Iphone 4S. Of is en blijft het een gewone ouderwetse Iphone 4 die Itunes nodig heeft om bruikbaar te zijn (activatie en updates) en slechts de Icloud gebruikt voor synchronisatie.
    Ik meen begrepen te hebben dat de 4S geheel los van iTunes opereert. Dat lijkt mij een groot pluspunt.

Moderator
    unSOUND

Ik zie eerlijk gezegd het pluspunt er niet van. Er gaat niks boven een machine thuis waar alles op staat als back-up en archief.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat werkt algemeen in iOS 5.

Daar heb je geen 4S voor nodig.

Overigens zul je wel eerst iOS 5 via iTunes moeten syncen naar je iPhone.
    Pas daarna kun je PC Free werken.

unSOUND op 19 oktober 2011

Ik zie eerlijk gezegd het pluspunt er niet van. Er gaat niks boven een machine thuis waar alles op staat als back-up en archief.

Je loopt de winkel uit met je nieuwe iPhone met iOS 5, en kunt gelijk aan het werk.

Dát is het voordeel.

Bijdrager
    HiSkippy

@ KarelWillem: Wat bedoel je met eerst moeten syncen naar je iPhone?

@unSound
    : uiteraard is het hebben van een back-up en archief noodzaak, maar daar voor is toch die Icloud bedoelt waardoor de MBP thuis (met zijn timemachine) die functie op zich neemt.

Waar ik probeer onderuit te komen is dat ik de winkel uitloop en eerst met een kabel van alles moet installeren en instellen. Dus als iOS 5 dat regelt dan ben ik daarmee geholpen en maakt het wat dit punt betreft niet uit of er een Iphone 4 of 4S komt.

Moderator
    unSOUND
    KarelWillem op 19 oktober 2011

Je loopt de winkel uit met je nieuwe iPhone met iOS 5, en kunt gelijk aan het werk.

Dát is het voordeel.Nou, wat een voordeel. In plaats van thuis, kun je dus in de auto onderweg naar huis dus al bellen… Ja, die 5 minuten winst op de 2 a 3 jaar dat je hem hebt zijn echt baanbrekend.:neutral: En dat syncen / backuppen via de cloud gaat vervolgens onderweg zo traag dat je alsnog sneller bent als je dat gewoon thuis had gedaan via een USB kabeltje…

HiSkippy op 19 oktober 2011

Waar ik probeer onderuit te komen is dat ik de winkel uitloop en eerst met een kabel van alles moet installeren en instellen.

Ik snap niet waarom je het hebt over “van alles helemaal instellen”, want het is nog geen minuutje werk om de iPhone te activeren…

Bijdrager
    KarelWillem
    KarelWillem op 19 oktober 2011

Dát is het voordeel.

Nou, wat een voordeel. In plaats van thuis, kun je dus in de auto onderweg naar huis dus al bellen…

Ach ja, unSOUND. Je kunt alles wat JIJ niet belangrijk vindt neersabelen. Prima hoor.

Voorbeeldje?
    Je bent een week in Duitsland. Koopt een iPhone 4S.
    Je kunt dan wachten tot je thuis bent, en die iPhone in het doosje laten.
    Of je pakt hem uit in je hotel, logt in op je WiFi netwerk en loopt na een uurtje de rest van de week met een werkende iPhone.

Moderator
    unSOUND

Als ik langer dan een dag weg ga, gaat mijn MacBook Pro mee…

Bijdrager
    Buzz

Om even de vraag te beantwoorden: De 8 GB iPhone 4 (dus zonder S) zal hoogstwaarschijnlijk met iOS 5 geleverd worden en is dus direct via een internetverbinding te activeren. Hetzelfde geldt denk ik voor de 3GS, al loop je daarbij het risico dat je er eentje van de oude voorraad meekrijgt, waar dan nog iOS 4 op staat. Even controleren in de winkel dus.

Deze goedkopere telefoons, met minder opslag, zijn bij uitstek geschikt om aangeschaft te worden door mensen die thuis nog geen iTunes op de computer hebben staan en ook niet zo heel veel geven om de hele iTunes op Mac/PC infrastructuur, maar wel voor het eerst een mooie smartphone willen. Er zijn genoeg mensen die een computer een beetje een eng apparaat vinden, en daar zo weinig mogelijk mee te maken willen hebben. Deze groep (waaronder waarschijnlijk ook ouders van velen van ons), kan nu veel makkelijker zelf zo’n iPhone (of iPad) kopen en er direct mee aan de slag. De iOS 5 devices zijn daarmee een veel vriendelijker alternatief voor wie wel wil kunnen bellen, mailen, etc., maar verder niet geïnteresseerd is om te leren hoe computers, bestandssystemen, back-ups, etc., werken.

Bijdrager
    KarelWillem

Als ik langer dan een dag weg ga, gaat mijn MacBook Pro mee…

Het gaat er ook niet alleen om wat JIJ doet in deze wereld.

Maar soms lijkt dat wel een beetje aan je voorbij te gaan.:lol:

Ik bijvoorbeeld héb geen MacBook.
    En zo zullen er vast nog wel drie andere mensen op deze wereld te vinden zijn.

Moderator
    unSOUND

Het gaat mij niet om inleven in anderen, het gaat mij er om dat men helemaal lyrisch gaat lopen doen over een feature die eigenlijk weinig voorstelt. ( Reality Distortion Field anyone ? )

Ja, je kunt hem nu activeren zonder computer, maar 9 van de 10 mensen gaat hun telefoon niet ver van huis halen, die gaan gewoon een lokale winkel in. Dus in het merendeel van de gevallen gaat het om een paar minuten winst.

Bijdrager
    Bart01

Het gaat mij niet om inleven in anderen, het gaat mij er om dat men helemaal lyrisch gaat lopen doen over een feature die eigenlijk weinig voorstelt. ( Reality Distortion Field anyone ? )

Ja, je kunt hem nu activeren zonder computer, maar 9 van de 10 mensen gaat hun telefoon niet ver van huis halen, die gaan gewoon een lokale winkel in. Dus in het merendeel van de gevallen gaat het om een paar minuten winst.

Je moest is weten wat mensen voor een aantal minuten tijdbesparing doen in deze maatschappij :P. Alles moet sneller.

Moderator
    unSOUND

Alles hoeft niet sneller. Mensen worden steeds ongeduldiger, DAT is het probleem.

Bijdrager
    ludoke

@ unSOUND

De nagel op de kop en hetzelfde geldt voor het gedrag op de weg,kwartiertje vroeger opstaan ? Ho,maar.
    Nog maar te zwijgen over de gevolgen van deze stress,maar als je 20 bent,wat kan er dan gebeuren? Kom je achter!!!
    Niks te maken met dit topic,alléén un Sound gaf de kickoff en terecht

Bijdrager
    KarelWillem

Mannen, ik maak me vast niet populair; maar jullie lullen uit je nek.

En gaan helemaal voorbij aan de mogelijkheden van deze feature.

Buzz-D legt het keurig uit. Dus ik ga het verder niet herhalen.

Jullie vinden het niks. Is je goed recht.
    Maar er is een grote doelgroep waarvoor dit wél een uitkomst is en vooral; gaat zijn.

Moderator
    unSOUND

De uitleg van BuzzD slaat over het voordeel van online opslag, en daar zie ik zeker voordelen in. Maar dat staat volledig los van de discussie of het als een Gods geschenk moet worden gezien dat je je iPhone nu onderweg naar huis al kunt activeren in plaats van bij thuiskomst aan een computer.

Bijdrager
    KarelWillem

Nou nee.

…Er zijn genoeg mensen die een computer een beetje een eng apparaat vinden, en daar zo weinig mogelijk mee te maken willen hebben. Deze groep (waaronder waarschijnlijk ook ouders van velen van ons), kan nu veel makkelijker zelf zo’n iPhone (of iPad) kopen en er direct mee aan de slag. De iOS 5 devices zijn daarmee een veel vriendelijker alternatief voor wie wel wil kunnen bellen, mailen, etc., maar verder niet geïnteresseerd is om te leren hoe computers, bestandssystemen, back-ups, etc., werken.

En er zit nog verschil tussen Godsgeschenk en Goh, da’s handig!:lol:

Moderator
    unSOUND

Maar de voordelen worden wel overdreven. Men praat nu ineens over “het hele gedoe” van activeren… Stekker erin en de telefoon eventueel een andere naam geven. That’s it !

Bijdrager
    KarelWillem

Ik ken tientallen mensen met een iPhone, die na jaren nog steeds iTunes niet – willen – gebruiken.

Voor die mensen is dat stekkertje inpluggen, zoals ik meerdere malen per dag doe – inderdaad ‘een gedoe’.

Ik ken hele volksstammen die nog steeds niet weten hoe ze via iTunes muziek op hun iPhone zetten.
    Zondag nog zo iemand op visite gehad.
    En dan presteren ze het nog om na uitgebreide uitleg hier, thuisgekomen al weer in paniek aan de telefoon te hangen. Omdat het niet lukt.

Dus; er is zeker een behoorlijke grote doelgroep waarvoor PC-Free een Godsgeschenk zal blijken te zijn.

Hoe anders wij daar ook over mogen denken.

Moderator
    unSOUND

En nu dwaal je weer af… Het ging om het activeren, wat een eenmalige actie van 5 seconden is.

Bijdrager
    KarelWillem

Nee. JIJ dwaalt af. Al vanaf de eerste reactie.:lol:

Lees nog eens wat de topic-starter schrijft?

…Ik meen begrepen te hebben dat de 4S geheel los van iTunes opereert. Dat lijkt mij een groot pluspunt…

Bijdrager
    Edian

Ik vind de feature niet compleet zinloos, maar in de meeste gevallen wel. Voor mensen met een windows computer kan ik mij bijv voorstellen dat ze niet willen syncen met iTunes. Ik ken veel windows gebruikers die de Apple software dramatisch vinden. Daarnaast denk ik dat deze functie voornamelijk bedoelt is voor iPad gebruikers. Oudere mensen die de computer de duur uit doen in ruil voor een iPad. Of mensen die sowieso geen computer gebruiken thuis. Die kunnen nu zonder computer simpel gebruik maken van de iPad =).

Ik denk dat deze situaties voor de meeste forumgebruikers niet opgaat. En idd, die 5min tijdwinst die je ermee hebt doordat je het meteen kunt uitpakken is natuurlijk de grootste onzin reden ooit om dit een coole feature te vinden. Helaas wordt het wel vaak op deze manier gebracht.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.