19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Matthias91

iPhone 4 – 4S – 5

Ik denk er aan een iPhone te kopen en heb al verschillende reviews gelezen, wat opgezocht op fora,… Maar ik vind het nogal moeilijk beslissen tussen de iPhone 4, 4S en 5. Momenteel heb ik een iPod Touch (4g) en daar kom ik net toe met 8 Gb en ben ik tevreden met de snelheid, dus lijkt de iPhone 4 me (ook qua prijs) het best. De iPhone 4S en 5 zijn volgens de reviews telkens wel iets beter/sneller, maar het verschil lijkt me niet immens.

Ik had dus graag de mening gehoord van mensen die de verschillende toestellen gehad/gebruikt hebben, vooral op vlak van batterij en snelheid. Is de iPhone 4 nog een goeie keuze? Hij is ondertussen al bijna 2,5 jaar uit: zullen de nieuwe iOS nog lang ondersteund worden,…?

Bijdrager
    Yggdrasil

De iPhone 4S en 5 zijn volgens de reviews telkens wel iets beter/sneller.

En dat is ook zo. Dat weet ook Pietje Puk van om de hoek.:lol:

De 4 zou ik sowieso niet kopen. Die iPhone is intussen al bijna gedateerd. Ik zeg niet dat hij niet goed werkt, mijn iPhone 4 was een prima apparaat, maar veel functies van iOS6 worden niet meer ondersteund zoals de panoramacamera en de turn-by-turn navigatie. Tegen iOS 7/8 valt dat toestel al helemaal uit de boot. Als je niet iemand bent die elk jaar een nieuwe telefoon koopt zou ik gewoon kiezen voor een 4S, ik heb die nog steeds en dat toestel voldoet aan alle eisen. De 5 is natuurlijk de nieuwste, is weer sneller dan de 4S en zal dus ook langer ondersteund worden.

Van de iPhone 5 zijn mensen precies minder positief (Wi-Fi problemen, gelig scherm,…). Als je budget het toelaat zou ik zeker voor de 5 gaan, anders een 4S.

Bijdrager
    2eSteve

Ik ben zelf van een iPod 4e gen naar een iPhone 5 gegaan, en ik moet je zeggen, het verschil in snelheid is immens: je wilt daarna niet meer terug.

Nu zeg je zelf al dat je tevreden bent met de snelheid van jouw iPod, maar ik raad je aan om eens in de winkel met een iPhone 5 of 4S te spelen om te kijken of je de snelheid prettig vindt of dat het je niets uitmaakt.

Zoals Yggdrasil al zei, voor de 4 zou ik niet gaan, maar de 4S is een erg goed toestel wat zeker de moeite waard zou zijn.

Kortom: speel ’s met een 4S of 5 en kijk hoe het bevalt, dat lijkt mij de beste manier. Succes!

Bijdrager
    JohnHenry
    Yggdrasil op 23 december 2012

De iPhone 4S en 5 zijn volgens de reviews telkens wel iets beter/sneller.

En dat is ook zo. Dat weet ook Pietje Puk van om de hoek.:lol:

De 4 zou ik sowieso niet kopen. Die iPhone is intussen al bijna gedateerd. Ik zeg niet dat hij niet goed werkt, mijn iPhone 4 was een prima apparaat, maar veel functies van iOS6 worden niet meer ondersteund zoals de panoramacamera en de turn-by-turn navigatie.

Turn by turn werkt hier prima hoor…

Wel zijn de prestaties wat gedateerd waar je vooral bij games last van kunt hebben.
    Walking dead bv draait niet zo heel goed hier…

Bijdrager
    KarelWillem

4 = geen Siri (maar dat is alleen van belang als je graag in het Engels lult tegen je iPhone)
    4 = turn by turn in Apple’s Kaarten werkt gewoon (maar geloof me; dat wil je helemaal niet)

Bijdrager
    pim939

als ik zelf een nieuwe zou kopen zou ik gewoon voor de 5 gaan. hij is wel wat duur maar je kunt lang mee gaan met updates en hij is lekker snel. als je niet genoeg geld heb kun je natuurlijk voor de 4s gaan, ik ben er zelf namelijk nog steeds erg tevreden mee.

Moderator
    Strifer

Ik heb nu een 4; prima ding. Als ik nu een nieuwe zou moeten kopen zou ik echter niet meer voor een 4 gaan. Ik merk dat ie wat slomer is (zeker nu er ook een nieuwe iPad naast ligt..) Minimaal een 4S en als het effe kan gewoon een 5.

Bijdrager
    Matthias91

Is er ergens een lijst te vinden met de functies die niet meer ondersteund worden? Want deze die hier genoemd worden (Siri, panoramacamera, turn by turn navigatie) zijn functies die ik toch niet (veel) zal gebruiken. Als dit enkel het verschil is, dan kan ik toch beter de 4 kopen voor €200 minder?

Ik zal zeker in de winkel kijken wat het snelheidsverschil is, maar als ik het goed heb, is de A4 chip van de iPhone 4 zo goed als gelijk aan die van mijn iPod Touch? Daarmee heb ik nog geen problemen gehad met de games, apps,… die ik er op gebruik.

Bijdrager
    Stirf

Zo te lezen heb je de keus al gemaakt (je begin en laatste post). Verwacht in de toekomst (volgend jaar?) niet dat je mee kan naar IOS 7, want de 4 wordt dan waarschijnlijk niet meer ondersteund.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    Stirf op 23 december 2012

want de 4 wordt dan waarschijnlijk niet meer ondersteund.

Waarop baseer je je? Op een 3GS draait toch ook nog 6.0.1? Dus eigenlijk zijn er momenteel twee iPhone’s die Apple niet meer ondersteunt en dat waren de eerste twee. Die 4 gaat dus nog wel even mee kunnen.

Inactief
    Anoniem

Als je het geld hebt, de iPhone 5.. Als je het geld niet hebt de 4S.

Snelheid tussen de 4 en de 4S is echt duidelijk merkbaar, alsook de kwaliteit van de foto’s die je’r mee kan maken. Ik zou zoals eerder gezegd ook geen 4 meer kopen omwille van de OS-updates..

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    plonserd op 23 december 2012

Ik zou zoals eerder gezegd ook geen 4 meer kopen omwille van de OS-updates..

Dat van die updates is dus onzin. (Zie hierboven)

Het argument snelheid is uiteraard wel juist.

Bijdrager
    Stirf

@MoDo: ik schrijf niet voor niets “waarschijnlijk”, maar toch even toelichten. IOS 6 is al niet meer beschikbaar voor de iPad 1 en die had toch dezelfde processor als de iPhone 4? Tevens is de vervangingssnelheid van de modellen enorm toe genomen het laatste jaar. Zal dat door de nieuwe roerganger komen of was dat al op papier gezet door zijn voorganger? Maar dat is een andere discussie en we zijn allemaal een beetje trendwatcher :slant:

Bijdrager
    jf

De 3GS heeft gewoon de update naar iOS 6.0.1 meegekregen. Dat is de voorloper van de 4. Het is goed mogelijk dat de 3GS vanaf iOS 7 niet meer mee mag doen, maar de 4 zal het dan in ieder geval wel halen tot aan iOS 8.

Wel ga je zeer waarschijnlijk meer en meer merken dat de 4 er wat moeite mee begint te krijgen. Zoek je een toestel waar je ook over een jaar of 2 nog plezier van kunt hebben, dan zou ik ook minimaal de 4s adviseren.

Moderator
    Pete.Z

De 5 is echt veel en veel sneller dan de 4 ,merkbaar beter, zeker met vrij zware apps zoals bv navigatie.
    Als je het kan betalen,ga dan altijd voor de nieuwste hardware…….

Bijdrager
    KarelWillem

Tsja, dat is ook maar relatief.

Zelfs op een 3Gs werkt Navigon en TomTom gewoon uitstekend.

Wat heb je voor snelheid nodig met navigatie?
    Je stelt het adres in, en het ding navigeert.
    Hoogstens duurt het opstarten van de app wat langer.

Daar heb je de snelheid van een 5 dus absoluut niet voor nodig.

Bijdrager
    Yggdrasil

Zelfs op een 3Gs werkt Navigon en TomTom gewoon uitstekend.

Ja, daaaaag. Jij ziet ook alles door een roze zonnebril hé, heb ik de indruk? Alles werkt bij jou altijd uitstekend. Op het internet regent het van misnoegde mensen die zeggen dat TomTom niet vlot werkt op hun oudere iPhone…

Bijdrager
    Afroman

Op de 3G en de 3GS was TomTom om te huilen. Vanaf de 4 was de GPS eindelijk goed werkbaar.

Bijdrager
    gipsman

De iPhone5 is overprijsd en heeft bij niet zo
    weinig gebruikers batterijproblemen.
    Een 4S, eventueel tweedehands, lijkt mij
    de beste optie en heeft binnen 2 jaar
    nog een redelijke herverkoopwaarde.
    De 4 is ook best OK, maar straks niet meer goed
    tweedehands te verkopen.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.