21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    iJasper

iphone 3gs wil niet meer herstellen

hoi, ik heb hier een iphone 3gs die niet verder komt dan het aansluiten aan itunes scherm. dat doe ik, klik ik op herstel, en knalt ie er op het einde uit met error code 1015. iemand enig idee hoe ik het op kan lossen? op google heb ik nog geen werkend antwoord gevonden..

Bijdrager
    iJasper

Met TinyUmbrella blijft ‘ie hangen op:
    08/09/2011 19:12:00.351 DFU Device connected
    08/09/2011 19:12:00.387 DFU Device disconnected
    08/09/2011 19:12:00.430 Recovery Device connected: 012163000756348
    08/09/2011 19:12:00.461 Fix Recovery has finished. Allow device to reboot!

Bijdrager
    thomth

Nu kan je je iPhone herstarten

Bijdrager
    iJasper

Ja, dat deed ik, maar alsnog krijg ik de 1015 error code bij het updaten via iTunes naar de nieuwste update.

Bijdrager
    iJasper

ik heb van te voren een back-up gemaakt, maar hoe zet ik die terug?..

Bijdrager
    thomth

Werkt je iPhone nou of niet? Naar welke software versie wil je herstellen?

Bijdrager
    iJasper

Hij doet niet veel. Alleen elke keer zeggen dat ‘ie aan iTunes moet worden gehangen. Daar kan ik niet omheen komen met een Recovery Fix met bv TinyUmbrella. Ik wil herstellen naar de nieuwste. Want er stond een gejailbreakte 4.2.1 op en die wilde ik via iTunes updaten naar 4.3.3. Dus ik denk dat ik hem moet herstellen naar de nieuwste?

Bijdrager
    thomth

En zodra je de melding krijgt, moet je je iPhone aansluiten, en op de knop kick out of recovery klikken. Dus eerst restoren, dan wachten op error dan kick device out of recovery. Zorg dat je alle stappen volgt in de link!

Bijdrager
    iJasper

Jup, done. Maar toch gaat ‘ie er weer in..

Bijdrager
    thomth

je hebt echt alle stappen doorlopen

Bijdrager
    iJasper

Ja, meerdere keren. Het lijkt wel of er gewoon helemaal nog geen iOS op de telefoon staat en erop wil.

Bijdrager
    thomth

wat zijn precies de stappen die je doorloopt?

Bijdrager
    CeKa_

Dit komt doordat je een gejailbreakte 4.2.1 via iTunes wou upgrade. Doordat iTunes ziet dat hij dan gejailbreakt is krijg je een brick. Volgende keer dus eerst jailbreak verwijderen.

Je moet hem in recovery mode zetten, iOS 4.2.1 downloaden van internet. Dan naar iTunes gaan. Shift en linker muis drukken. En dan op de gedownloade iOS klikken

Bijdrager
    iJasper

Ik wist dus niet dat er een JB op stond:P
    Dat heb ik gedaan, in DFU mode zetten, en dan een gedownloadde versie van de 4.2.1 versie erop zetten mbv de alt+linkermuisknop en dan zoeken.
    Het idee dat ik heb is eigenlijk dat de update naar 4.3.5 via iTunes niet volledig erop is gezet op een of andere manier, en dat het daardoor lijkt dat er helemaal geen iOS op staat.
    Misschien iemand in de buurt van Zwolle die een reparateur voor zulk soort dingen weet? Garantie is er niet:P

Bijdrager
    CeKa_
    iJasper op 10 augustus 2011

Hij doet niet veel. Alleen elke keer zeggen dat \’ie aan iTunes moet worden gehangen. Daar kan ik niet omheen komen met een Recovery Fix met bv TinyUmbrella. Ik wil herstellen naar de nieuwste. Want er stond een gejailbreakte 4.2.1 op en die wilde ik via iTunes updaten naar 4.3.3. Dus ik denk dat ik hem moet herstellen naar de nieuwste?

Ik haalde hier uit dat je een jailbreak had

Bijdrager
    CeKa_

1: Download official firmware 4.2.1 for iPhone 3GS (iPod, iPhone and iPad Firmware Download)
    2: Download Redsn0w for firmware 4.2.1 iPhone 3GS
    3: Turn of your iPhone 3GS and connect it to the computer (make sure it’s turned off!)
    4: Start Redsn0w and browse for the iPhone 4.2.1 ORIGINAL FIRMWARE, after that only select: “Enter Pwned DFU Mode Right Now!”
    5: Wait until Redsn0w says: You can now use Custom firmwares in iTunes
    6: Download Custom 4.2.1 iPhone 3GS firmware (2shared – download iPhone2,1_4.2.1_8C148a4.2.1Custom_Restore.ipsw)
    7: If the file is done downloading, open iTunes, hold down the “ALT” key and browse to the custom firmware you’ve downloaded

Bijdrager
    iJasper

The iPhone “iPhone” could not be restored. This device isn’t eligible for the requested build.

:(

Bijdrager
    stavos

Die foutmelding maar even Googlen dan.. Is hier op OMT ook al veelvuldig voorbij gekomen trouwens.

Bijdrager
    iJasper

ik geef het op. lukt me niet. als iemand hem over wil nemen, stuur me maar een berichtje.
    150 euro wil ik er voor, anders gaat ‘ie naar https://www.zonzoo.nl/ , daar krijg ik meer dan 150:P
    tis een witte 16gb iphone 3gs

Bijdrager
    thomth

En als je nou gewoon herstelt naar 4.3.5?

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.