8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    joshuaq1992

Iphone 3GS werkt niet meer na IOS 4.3

Beste,

Vanavond de update van IOS 4.3 gedownload voor mijn Iphone 3GS. Netjes gedownload, iphone aangesloten, en update gestart. Plots verscheen op mijn iphone het schermpje dat ik hem moest aansluiten op Itunes… Synchronisatie liep gewoon vast. Ik heb hem losgekoppeld en weer aangesloten, waarna mijn pc hem niet meer herkende.

Heb verschillende dingen geprobeerd… home/aanuit knop ingedrukt (reset), wilde niet helpen, kreeg terug dit scherm. Ben het een en ander gaan opzoeken, blijkt een of andere recovery mode te zijn. Ik heb gezorgd dat ik mijn Iphone kon aansluiten in die recovery toestand, waarna ik hem een volledige restore kon geven. Is gelukt, na de restore wilt hij contact maken met Itunes, maar hij gaf te kennen dat mijn simkaart niet ok was, er zat een pincode op, waarna de synch dus weer vast liep.

Weer opnieuw contact proberen maken (kreeg weer dat recovery schermpje), nu herkent Itunes hem wel. Ik kan op mijn Iphone mijn pincode invoeren en hij kan beginnen met een synchronisatie om al die bestanden er terug op te zetten. Dit doet hij prima, tot het moment dat alles klaar is. Ik kan hem loskoppelen, voeg een toegangscode in en verder kom ik niet. Mijn Iphone slaat eigenlijk gewoon vast. Ik moet hem dan weer die home/aanuit knop reset doen, waarna ik de hele procedure opnieuw moet doen.

Heeft iemand een idee wat is, en wat ik eraan kan doen?

Help!

Alvast dank!

Bijdrager
    Yggdrasil

Vreemd.

Je hebt hem gedownload en je iPhone was niet gekoppeld?

Als er een update binnenkomt voor de iPhone bij mij ligt de iPhone steeds gekoppeld. Van zodra de update gedownload is, start het update proces!

En als hij een keertje niet gekoppeld was, dan plugde ik de iPhone in, duwde ik op ‘check software’ en startte de installatie ook zonder problemen.

Het kan handig zijn om je tekst in alinea’s te verdelen. Ik verdwaal een beetje in dat hoopje tekst! Is het een iPhone van T-Mobile met een simlock? Was hij jailbroken?

Bijdrager
    joshuaq1992

Het is een simlock vrije Iphone 3GS, niet jailbroken

Bijdrager
    Yggdrasil

Heb je het ook als je die toegangscode niet instelt? Dus gewoon de hele procedure volgt en hem dan gewoon gebruikt. Misschien is het een bug in 4.3 bij het instellen van zo’n code. (als het zo’n code is waar je op doelt (4 cijfers))

Bijdrager
    joshuaq1992

Na wat zoeken op internet en inmiddels al uren bezig zijn met resetten, hard resetten, etc etc.ben ik erachter dat het waarschijnlijk aan de carrier ligt.

Ik krijg de melding, als ik hem aansloot via Itunes (wat nu wel lukte), dat ik geen carrier update kon doen (error 1631). Mijn Iphone deed het perfect op fabrieks instellingen IN VLIEGTUIG MODUS! Op het moment dat ik verbinding wilde zoeken met Vodafone sloeg hij vast. Ik kon niks meer bedienen, reageerde niet meer op het scherm en herstartte zich na 3 minuten… Nu zit hij weer vast in die recovery modus. Hij zat gewoon aangesloten op de pc, herstartte zich en staat nu vast met zwart scherm en het appeltje…

Heeft iemand hier ook deze nare ervaring?! Ik hoop dat er iets aan te doen valt, want anders is mijn Iphone pretty waardeloos op het moment…

Alvast dank en goede nacht:)

Bijdrager
    joshuaq1992

Oh ja… downgraden naar 4.2.1. misschien, komt nu net bij me op.

Ik ben een leek op dat gebied… Kan iemand mij tippen hoe dat het beste gedaan wordt?

Alvast dank!!!

Bijdrager
    MadSven

Even naar DEZE site gaan en de software 4.2 downloaden.
    iPhone even koppelen en in iTunes herstellen met alt ingedrukt houden. Het gedownloade .ipsw bestand selecteren en klaar is kees.

Bijdrager
    joshuaq1992

Ik heb mijn iPhone gisteren nacht achtergelaten met een geblokkeerd scherm met het appeltje. Vanochtend kijk ik, zwart scherm, klik op de home button en hij werkt weer vloeiend… Snap er niks van. Gisterenavond had hij kuren, nu doet ie het perfect.

Maargoed, beter zo.

Iedereen nog bedankt!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.