25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Anthony

iPhone 3GS "we are unable to complete your activation"

Hallo Hallo!

Voor een vriend moest ik ‘even’ zijn iPhone 3GS updaten naar iOS6. Via iTunes geprobeerd maar blijft haken in de activatie. Blijkt achteraf dat de telefoon ge-jailbreaked is tegen simlock oid. Bij aansluiten op iTunes voor activatie verschijnt het bericht “we are unable to complete your activation…” Via een bypass kan ik wel in iOS6 komen op de iPhone (overigens zonder dat ik apps kan gebruiken), die is dus wel al geinstalleerd. Vervelende is dat door de update ook de ‘baseband’ (?) is geinstalleerd, waardoor een nieuwe jailbreak niet mogelijk is? Via iTunes restoren is dus ook niet mogelijk zonder activatie.

Wie helpt?!

Bijdrager
    Bryan Lybeer

Zoek op internet een download van iOS 6 en zet deze op volgende manier erop:

• Zorg ervoor dat iTunes 11.0.4 is geïnstalleerd op je Mac.
    • Zorg ervoor dat je geïnstalleerd hebt zonder jailbreak.
    • Download de IPSW voor iOS 6..
    • Koppel je iDevice aan iTunes.
    • Houd de option⌥-toets ingedrukt terwijl je op de knop ‘Zoek naar update’ klikt.
    • Selecteer het 6.0 beta IPSW-bestand en bevestig door op ‘Open’ te klikken.
    • Start de installatie door op ‘Werk bij’ te klikken.

Wanneer je niet in het bezit bent van een Mac kun je dit ook doen via een windows computer, open hiervoor iTunes en volg bovenstaande procedure. In plaats van option⌥-toets dienen jullie de shift-toets ingedrukt te houden.

OF

Probeer DFU mode door de aan/uit knop en de homeknop 10sec in te druken

Bijdrager
    Anthony

Hee Bryan,

Veel dank voor je reactie! Paar korte vragen.

Vraag is nu hoe ik op ‘zoek naar update’ kan klikken als ik niet verder kom dan het ‘activatie scherm’ na inpuggen op iTunes?
    Overigens vind ik alleen de download restore.ipsw voor iOS6, dus de firmware. Of staat dat gelijk aan “de download van iOS6″…?

DFU methode geprobeerd, krijg dan de melding dat iTunes wel een iPhone herkent maar deze niet kan activeren oid.

Hoor graag van je!

Bijdrager
    Bryan Lybeer

Overigens vind ik alleen de download restore.ipsw voor iOS6, dus de firmware. Of staat dat gelijk aan “de download van iOS6″…?
    Ja dit is hetzelfde gewoon.

Ja dit is hetzelfde gewoon doen op de beschreven manier:

Zorg ervoor dat iTunes 11.0.4 is geïnstalleerd op je Mac.
    • Zorg ervoor dat je geïnstalleerd hebt zonder jailbreak.
    • Download de IPSW voor iOS 6..
    • Koppel je iDevice aan iTunes.
    • Houd de option⌥-toets ingedrukt terwijl je op de knop ‘Zoek naar update’ klikt.
    • Selecteer het 6.0 beta IPSW-bestand en bevestig door op ‘Open’ te klikken.
    • Start de installatie door op ‘Werk bij’ te klikken.
    Wanneer je niet in het bezit bent van een Mac kun je dit ook doen via een windows computer, open hiervoor iTunes en volg bovenstaande procedure. In plaats van option⌥-toets dienen jullie de shift-toets ingedrukt te houden.

Bijdrager
    Bryan Lybeer
    Bijdrager
    Anthony

Thanks, maar dan blijft de vraag, hoe ga ik na het koppelen met iTunes op uberhaupt ergens op klikken? Na aansluiting krijg ik namelijk niet het device te zien met specs etc, maar de melding dat iTunes de melding “we are unable to complete your activation”…

Bijdrager
    JJmac

Sluit je iDevice aan op je Mac of PC
    • Houd de Home en aan- uitknop 10 seconden ingedrukt
    • Laat vervolgens de aan- uitknop los en alleen de homeknop ingedrukt
    iTunes zal hierna je iDevice detecteren in ‘herstel-modus’, hierdoor wordt het mogelijk je iDevice te herstellen naar iOS 6.1.4 (6.1.3).
    • Klik vervolgens op herstel terwijl je de option(alt) ⌥-toets indrukt
    • Selecteer het zojuist gedownloade iOS 6 ipsw bestand
    • Klik op ‘Open’ en bevestig door op ‘Herstel’ te klikken

Bijdrager
    Bryan Lybeer

Tja dan zul je toch naar de Apple Store moeten gaan of zelfstandig de batterij verwijderen en terugsteken

Bijdrager
    Bryan Lybeer

Of sleep je bestand in iTunes en kijk wat er gebeurt

Bijdrager
    Anthony

Bedankt JJmac, heb de DFU methode ook geprobeerd, dan krijg ik de melding dat iTunes wel een iphone herkent maar de activatie niet kan continueren, gevolgd door meermalen een error 0xE800008 of iets dergelijks…

Wat is het gevolg van batterij verwijderen en terugsteken? Slepen werkt helaas ook niet.

Bijdrager
    Bryan Lybeer

Doe de DFU mode als hij zegt dat hij hem niet kan activeren sleep dan het bestand naar je iPhone of post is een printscreen ervan

Bijdrager
    Anthony

Bryan en JJmac! Super, dat lukt! Heb nu bijgevoegd scherm. Met shift kan ik idd browsen en het ipsw file gebruiken als recovery file.

Dan een aanvullende vraag. Zit op het IPSW iOS6 bestand zoals hierboven gedownload een sim-lock? Doel is namelijk om uiteindelijk een sim-lock-vrij iOS6 op de 3GS te hebben. Moet ik dat na de recovery doen of kan ik dan nu beter een andere IPSW file gebruiken?

Bijdrager
    Bryan Lybeer

Nee geen sim-lock

Bijdrager
    Anthony

Ok, to be sure, moet de ipsw file gekopierd worden ‘without encryption’..? Of maakt dat niets uit?

Bijdrager
    Anthony

Hmmm, gewoon alle methoden geprobeerd. Zie nu pas dat het allemaal .dmg files zijn en er in de folder nergens een .ipsw file zit… Naam folder is iPhone2,1_6.1.3_10B329_Restore

Wat zie ik over het hoofd? Kan ik alleen restoren via m’n Mac? Blijft waardeloos zo’n PC.:-)

Bijdrager
    Anthony

Bryan, kan alleen op ‘Restore iPhone’ klikken omdat de laatste update al is geïnstalleerd maar NIET kon activeren.
    Zal dat het verschil zijn?

Bijdrager
    Bryan Lybeer

je moet de pakketinhouden kunnen bekijken en dan staat daar een .ipsw bestand bij

Bijdrager
    Anthony

Nee helaas. Zit geen .ipsw file in. (zie hieronder). Allemaal .dmg .img3 .dfu .bbfw .plst files. Heb het hier gedownload.
    Heb ik hier een verkeerd bestand te pakken?

/uploads/community/e55dd83cdbec1f44f5c6de8315a26b91aef0a4a0_0.png

Bijdrager
    Anthony

Zal nogmaals downloaden, versie iPhone 3GS iOS 6.1.3 (10B329)
    Zit nu in Afrika, dus duurt wel weer uurtje of 4….:-(

http://www.ipswdownloader.com/download-iphone-ipsw-files.php

Bijdrager
    Anthony

Hee Bryan en JJmac!

Helaas, heb via bovenstaande link ipswdownloader.com opnieuw de iOS 6.1.3…. .ipsw gedownload (nu wel met succes), en via alt-click-restore (update knop is niet beschikbaar omdat laatste versie iOS6 al op iPhone staat) geïnstalleerd waarna de iphone opnieuw opstart, vervolges weer de onderstaande melding “We are unable to continue with your activation this time…”. Via activation screen bypass kan ik zien dat iOS 6.1.3 inderdaad is geïnstalleerd, maar dus niet geactiveerd. Geen enkele app opent, en na restart komt de iPhone weer in de installatie modus (taal-regio-instellingen). Ook met mijn Nederlandse sim hetzelfde probleem.

What to do next….? Wie helpt?!

Bijdrager
    Bryan Lybeer

post is een foto van je iPhone maar ik denk dat de enige oplossing is om bij iemand langs te gaan die je iPhone kan unlocken …

Bijdrager
    Bryan Lybeer

of probeer het zelf met deze site:
    http://www.idownloadblog.com/unlock/

Bijdrager
    Anthony

Nogmaals bedankt, wil allemaal nog niet echt lukken. Ga nu het volgende proberen.

1. vanuit iPhone recovery mode ipsw restoren terug naar iOS 6.1.0 (10B141)via

2. jailbreak 6.1.0 via

3. unlock sim via

Beter lijkt me nog om op een of andere manier eerst de back-up in iTunes onder preferences te herstellen, enig idee hoe dat kan?

Bijdrager
    Anthony

Jaaaa eindelijk gelukt! Staat nu weer origineel iOS 4.1 op, loopt als een zonnetje.

1. via redsn0w uit recovery modus gehaald (zat vast in iTunes)
    2. via TinyUmbrella de recovery versie vastgesteld, was enkel 4.1
    3. via redsn0w jailbreak recovery naar 4.1

Nu NIET volgens iTunes upgraden naar iOS 6…

Bedankt Bryan Lybeer!

Bijdrager
    Bryan Lybeer

Is graag gedaan hoor @anthonyhoeks

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.