14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    CMD-Z

iPhone 3Gs Telfort GPRS uitzetten

Hey allemaal!

Ik heb sinds een maand een iphone 3Gs (OS v3.01), maar moet nog een paar maanden wachten tot mijn tmobile abbo ingaat (ivm nummerbehoud). Omdat ik ‘niet kon wachten’ heb ik hem gejailbreaked en gebruik ik nu mijn Telfort sim only in de iPhone.
    Als ik geen wifi in de buurt heb zie ik dus het GPRS ‘bolletje’.

Ik wil dit graag uitzetten, omdat het retetraag en reteduur is!

Weet iemand hoe dit moet?

Bijdrager
    Ian83

Dat kan niet standaard met de iPhone, maar ik meen mij te herinneren dat er voor ‘uitgebroken’ iPhones wel een app is die dat kan.

Bijdrager
    Bolle1961

neem anders effe tijdelijk zo’n 10 euro bundel

Inactief
    Anoniem
    ”CMD-Z”

Hey allemaal!

Ik heb sinds een maand een iphone 3Gs (OS v3.01), maar moet nog een paar maanden wachten tot mijn tmobile abbo ingaat (ivm nummerbehoud). Omdat ik ‘niet kon wachten’ heb ik hem gejailbreaked en gebruik ik nu mijn Telfort sim only in de iPhone.
    Als ik geen wifi in de buurt heb zie ik dus het GPRS ‘bolletje’.

Ik wil dit graag uitzetten, omdat het retetraag en reteduur is!

Weet iemand hoe dit moet?

Dat ‘bolletje’ hoef je niet uit te zetten, met een “fake” APN invullen bij Instellingen -> Algemeen -> Netwerk -> Mobiel datanetwerk bereik je hetzelfde.

Bijvoorbeeld zo:
    APN: fake
    Gebruikersnaam: fake
    Wachtwoord: fake

Nu kan ie niet op het mobiele data netwerk (3G/Edge/GPRS/internet, hoe je het ook wilt noemen), maar je kan nog wel bellen enzo.

Of wil je niet gebelt/gesmst worden?:p

Bijdrager
    CMD-Z

ik ga het proberen!

Bijdrager
    CMD-Z

is er een manier om de ‘usage’ te checken, dus om te controleren of het gewerkt heeft?

Bijdrager
    Mateusz

BossPrefs installeren via Cydia en daarin kan je mobiel internet uitschakelen.

Bijdrager
    joerideleebeeck

De verbruikte data kan je checken in:
    Instellingen -> Algemeen -> Gebruik

Ook kan je deze gegevens wissen, en daarna zien of je iets verbruikt hebt.

Bijdrager
    Josh_b

Ik zou niet voor de fake APN manier gaan, dit trekt volgens mij je batterij super snel leeg. Je iPhone blijft dan keer op keer proberen verbinding te maken.

Bijdrager
    wouwout
    ”Josh_b”

Ik zou niet voor de fake APN manier gaan, dit trekt volgens mij je batterij super snel leeg. Je iPhone blijft dan keer op keer proberen verbinding te maken.

dat valt wel mee, uit ervaring met een iphone 2G. je moet wel voorkomen dat er regelmatig geprobeerd wordt contact te maken met mobiel internet. Dus zet mail checken, agenda synchroniseren e.d. op handmatig.

Bijdrager
    CMD-Z

Dit helpt me al een stuk verder!

Zie dat mijn verbruik toch al 2,5mb was; gaat rap!
    heb via http://iphonenodata.com/ een profile op de iphone laten zetten die de EDGE/3G uit zou moeten zetten, zou dit ook werken voor GPRS? iemand hier ervaring mee? Dat bossprefs moet ik nog maar eens gaan zoeken, werkt dat echt?

Inactief
    Anoniem
    ”CMD-Z”

Dit helpt me al een stuk verder!

Zie dat mijn verbruik toch al 2,5mb was; gaat rap!
    heb via http://iphonenodata.com/ een profile op de iphone laten zetten die de EDGE/3G uit zou moeten zetten, zou dit ook werken voor GPRS? iemand hier ervaring mee? Dat bossprefs moet ik nog maar eens gaan zoeken, werkt dat echt?

Dat “profiel” doet gewoon hetzelfde als dat “fake APN” manier die ik hierboven al heb neergezet.

Waarom zou je dan nog GPRS uit willen zetten als je hele telefoon al geen toegang meer heeft tot het datanetwerk?:p

Bijdrager
    Mateusz

Bij ‘Bossprefs’ en ‘SBsetting’ kan je gewoon kiezen of je mobiel internet wil gebruiken. Hieronder zie je een plaatje van SBsetting. Van het internet geplukt, kan je zien hoe het werkt.

Bijdrager
    nickenso

Hoi,

ik heb precies hetzelfde probleem.
    Heb gejailbreakt en bossprefs erop gezet.
    3g en edge uitgeschakeld.

Bij APN zomaar wat neergezet.

maar nog steeds staat er dat ik nog op internet ben geweest ? Steeds met 4kb.

Want steeds als ik de telefoon ontgrendel, dan staat het kleine bolletje in beeld en is er weer 2 kb bij.
    dit kost uit eindelijk nog steeds geld

hoe kan dit? en heeft iemand oplossingen?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.