5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    arjena

iPhone 3Gs herstartprobleem

Mijn iPhone 3Gs (oktober 2009) vindt het sinds de update naar ios4 nodig om te herstarten tijdens ieder telefoongesprek langer dan een minuut of twee. Hierin ben ik niet de enige, zie de discussie op het Apple support forum.
    Uit die discussie blijkt dat 3Gs bezitters in Amerika en Groot Brittanie een nieuwe telefoon krijgen als ze dit probleem aankaarten bij een Apple store.
    Hier in NL hebben we natuurlijk geen Apple store. Op de site van Apple.nl blijkt dat je alleen service kunt krijgen op onderdelen van de iPhone (?), maar niet op het hele apparaat zelf. Daarvoor wordt je verwezen naar T-Mobile. Onzin natuurlijk, het gaat hier om een fout van Apple waar T-Mobile niets aan kan doen. Daarbij heb ik het toestel gekocht bij Mobistar in Belgie en bel ik via Voadafone.
    Is er hier iemand die dit probleem ook heeft (had) en dit op de een of andere manier opgelost heeft? Of ben ik gedwongen te wachten tot het Apple behaagt het probleem via een update te verhelpen? (Tot nu toe erkent Apple dit probleem nog eens niet officieel en 4.1 beta schijnt er ook niets aan te veranderen…)

Bijdrager
    KarelWillem

5 minuten en meer en vooral als er meer programma’s open staan.

Het is een bekend probleem.

http://www.iphoneclub.nl/85013/iphone-3gs-met-ios4-voert-reset-uit-tijdens-het-bellen/

Bijdrager
    arjena

5 minuten is een gemiddelde. Mijn laatste twee gesprekken waren na respectievelijk 2 en 3 minuten voorbij.
    Ik sluit inmiddels al mijn applicaties af (minnetje in de multi-task-bar als je het zo mag noemen), maar dat blijkt niet te helpen.
    Volgens de poll op iphoneclub heeft 70% van de 3Gs gebruikers er geen last van. Ik zou dus graag mijn telefoon inruilen voor een exemplaar wat tot die 70% hoort…
    Vandaar deze post: is dat al iemand gelukt in Nederland (of in Belgie)?

Bijdrager
    Huibregt
    arjena op 17 augustus 2010

Daarvoor wordt je verwezen naar T-Mobile. Onzin natuurlijk, het gaat hier om een fout van Apple waar T-Mobile niets aan kan doen. Daarbij heb ik het toestel gekocht bij Mobistar in Belgie en bel ik via Voadafone.

In de contracten die Apple heeft gemaakt met de providers staat dat de leverancier de garantie moet overnemen. (Dat zal wel met geld te maken hebben….) Alleen voor een in NL bij T-mobile gekochte iPhone moet je dus naar T-mobile. Zij nemen elders gekochte iPhone’s echt niet aan voor garantie. Daarvoor moet je dus naar de oorspronkelijke leverancier. In jouw geval dus naar Mobistar in BelgiĆ«.

Overigens is het eigenlijk altijd zo dat je voor garantie van welk apparaat dan ook, altijd moet aankloppen bij de winkel waar je het hebt gekocht. Dat die winkel de garantie afschuift naar de fabrikant, daar heb je als consument eigenlijk niets mee te maken. Jij doet alleen zaken met de verkoper.

Bijdrager
    arjena

Het is natuurlijk waar dat Apple mij het toestel niet verkocht heeft en dat ik me dus zou moeten wenden tot de verkoper. Maar het is ook zo dat toen ik het toestel kocht het perfect functioneerde. Door tussenkomst van Apple met de systeem update is het mis gegaan. Dus ligt het niet meer zo eenvoudig…

We wachten af…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.