9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Bob1978

Iphone 3GS gevallen

Hallo allen,

Na dat ik mijn iphone liet vallen zag ik eerst een lichte streep (zoals een scheur) door het beeld lopen. Sinds vanochtend liepen er ineens twee horizontale zwarte strepen door het beeld. Kan iemand me vertellen of het nu de LCD of alleen het scherm is wat stuk is? Of misschien beiden..
    Het lijkt overigens wel of ze beiden bovenop liggen..

Bijdrager
    Bob1978

Bijdrager
    hifi

Lijkt er op dat je lcd kapot is. Moest je glas kapot zijn zou dat geen effect hebben op het lcd. Je kan gewoon een nieuwe lcd unit kopen. Koop er eentje met glas op dan hoef je niet aan de slag met heatgun om het glas van de onderliggende plaat te krijgen.

http://cgi.benl.ebay.be/LCD-Display-Screen-Digitizer-Assembly-Apple-iPhone-3GS-/190562572875?pt=UK_Replacement_Parts_Tools&hash=item2c5e6a1a4b#ht_3287wt_1009

Bijdrager
    Chorro

En mocht je het niet zelf willen doen, kun je het ook laten doen

Bijdrager
    hifi

Aangezien het een stuk al samen zit is het echter de twee vijsjes onderaan losmaken met een philips #00 en dan de unit eruithalen, connectors losmaken en de nieuwe erin zetten. Youtube staat vol met filmpjes hierover.

Bijdrager
    Bob1978

Goed dus de scheur van onder naar boven is ook het LCD of niet?

Bijdrager
    hifi

Dat is denk ik het glas, door de rare vorm, de regenboogkleuren onderaan doen mij ook denken aan reflectie van het licht, lichtbreking. Dus dat zou een barst in het glas kunnen betekenen. Maar aangezien de gehele unit een lcd met digitizer (=glas) is heb je ook een nieuw glaasje.

Bijdrager
    Bob1978

Ok, HIFI, dus ik zag dat de rond 28 euro een nieuwe set -compleet (ebay) vind het dus wel eng het te bestellen, maar aangezien reparateurs er dik 100 euro voor vragen, wil ik het wel proberen. Ik heb op Ifixit ook van de filmpjes met zuignapje gezien (ziet er niet moeilijk uit). Hoe zit het dank met connectoren ed, en moet je niet iets plakken??? bedankt alvast!!

Bijdrager
    Bob1978

ok heb zelf een setje bestelt via Ebay, effe wachten geloof dat het wel moet lukken..

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.