5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Lesliedec

iPhone 3GS en de Dahon Biologic Reecharge

Onlangs heb ik een Dahon Biologic Reecharge gekocht om ook op de fiets mijn iPhone 3GS te kunnen opladen. Hoewel het een officieel ‘Made for iPhone’ product is krijg ik op mijn iPhone 3GS steeds de boodschap ‘Charging is not supported with this accessory’.

Ik heb dan vervolgens ook eens geprobeerd met mijn originele iPhone (1ste generatie) en daar werkt hij wel, idem bij mijn collega’s met een iPhone 4.

Bij de collega’s die net als ik een iPhone 3GS hebben is er een duidelijk verschil tussen diegenen die hem reeds een 2-tal jaar hebben en diegenen die hem het laatste jaar hebben ontvangen… Bij deze laatste groep werkt de Reecharge namelijk ook.

Is er misschien een verschil in chip tussen de eerste versies en de laatsten? Of wat zou de oorzaak van dit probleem kunnen zijn?

Bijdrager
    nookie

Google: http://www.amazon.com/I-Up-External-Battery-Select-Phones/dp/B002BVL2KS

I bought this to recharge my iPhone 3GS. It works but there is a trick to it. You must power the batter charger on first, THEN attach it to your iPhone. If you attach it to your iPhone then power on the charger you will get a message “Charging is not supported by this accessory.” As long as you know to do things in this order (not very clearly explained in the documentation that comes with it) it works great.

Bijdrager
    Lesliedec

Dit was inderdaad een van de oplossingen die ik vond op het internet, maar dit maakt bij mij echter geen verschil uit…

De toestellen waarbij hij wel werkt, werkt hij dan ook met of zonder het eerst aanzetten ervan.

Heb ook al geverifieerd dat de OS versie op de verschillende toestellen hetzelfde is…

Bijdrager
    Chorro

Weet je zeker dat die andere van je collega’s geen 3G hebben in plaats van een 3GS? Niet dat ik dan het verschil kan verklaren, maar tussen die 2 toestellen zit hardwarematig wel redelijk veel verschil.

Bijdrager
    macpro

Je hebt een charge converter nodig. Dan is het probleem opgelost.
    Ik had hetzelfde probleem in de auto en door die charge converter er tussen te zetten zijn de meldingen weg.

http://www.chargeconverter.com/shop/connector.htm?connipod.htm

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.