17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Falcon

IPhone 3GS (4.0.2) plotseling snel leeg

Sinds een aantal dagen is op onverklaarbare wijze mijn iPhone 3GS zeer snel leeg. Het lijkt er op dat een applicatie op de achtergrond blijft draaien ik weet alleen niet welke. Al diverse malen helemaal uit en aan gezet maar geen resultaat. Wie heeft een idee wat er aan de hand is?

Bijdrager
    xionix

Het kan toch ook zijn dat de accu mayb dood aan het gaan is?? Dat kan zomaar gebeuren ookal is hij mayb niet heel oud.

Bijdrager
    Chorro

Het is je bekend hoe je programma’s écht helemaal af moet sluiten? Want met opnieuw opstarten, blijven ze open staan;)

Druk 2 maal op de homebutton, je komt dan terecht bij ’t multitask gedeelte waar alle openstaande programma’s zichtbaar zijn. Houd je vinger 2 sec lang op 1 van de openstaande programma’s waarna er een minnetje boven alle app’s komt te staan in het multitask gedeelte. Nu rest alleen nog op de minnetjes klikken van de programma’s die je écht wilt afsluiten.

Bijdrager
    Falcon
    Chorro op 05 september 2010

Het is je bekend hoe je programma\’s écht helemaal af moet sluiten? Want met opnieuw opstarten, blijven ze open staan;)
    Druk 2 maal op de homebutton, je komt dan terecht bij \’t multitask gedeelte waar alle openstaande programma\’s zichtbaar zijn. Houd je vinger 2 sec lang op 1 van de openstaande programma\’s waarna er een minnetje boven alle app\’s komt te staan in het multitask gedeelte. Nu rest alleen nog op de minnetjes klikken van de programma\’s die je écht wilt afsluiten.

Nee dit wist ik niet. Ik heb nu alle apps afgesloten en zal eens kijken of dat helpt. Hoe weet je nu welke apps echt openstaan want de ongeveer 25 stuks die ik nu heb afgesloten stonden vast niet allemaal open?

Bijdrager
    Chorro

No problem, you’re welcome;)

Als je in een app zit en je wilt snel naar een al eerder geopende app schakelen, dan is het dus ook dé manier om dat te doen ;). Gewoon 2x de homebutton indrukken en dan op de app klikken, je ziet de 2 vensters met elkaar verwisselen en je zit zonder het gebruik van ’t springboard zo in de andere app. Werkt ideaal!

Alle apps die in dat menu voorkomen, heb je al eens geopend en nooit via deze wijze écht afgesloten. Ze staan dus, in dit geval alle 25, open. Zou je dus dat rijtje helemaal leeg maken, dan heb je een zo leeg mogelijk werkgeheugen en reageert je iPhone het allersnelst. Het is overigens niet zo dat als daar geen apps in staan, ze niet op je iPhone staan. Als je teruggaat naar je springboard zul je zien dat al je apps daar gewoon nog staan én functioneren zodra je ze weer opent!

EDIT: Tipje! Als je de apps afsluit door deze methode, wees dan niet te snel met het afsluiten van de apps. Het is mij al regelmatig gebeurd dat ik te snel was met alle apps wegklikken waardoor mijn complete 3GS hing, reageerde nergens meer op. Soms hersteld ie zichzelf dan nog na 1 of 2 minuten, echter is het ook wel eens voorgekomen dat ik ‘m een softreset moest geven (homebutton en sleepbutton ingedrukt houden tot het Apple’tje weer verschijnt). Ik hoop dat dit is opgelost met iOS 4.1, er zijn beloftes gedaan van een fix voor de snelheid op de iPhone 3G en 3GS.

Bijdrager
    Caszz

Hmm, maakt helemaal niks uit hoor als je die apps open laten staan, dat was nou het ‘awesome’ aan deze multitasking volgens Steve. Ik druk nooit niks “uit” en iphone werkt als een tierelier, batterij doet t ook gewoon nog lekker.
    Gewoon je batterij een keer echt laten leeglopen tot je iPhone vanzelf uit gaat, dan een nacht laden en klaar.
    Dit is zeker goed om te doen ,1 maal per maand.

Bijdrager
    Chorro

Heb je gelijk in, maar die multitasking heeft ook bij mij erg veel invloed op de batterij. Scheelt zomaar een uur of 6 standby. Enigszins logisch verschijnsel, aangezien de processor meerdere taken krijgt en dus ook meer stroom zal vragen.

Ik merk ook dat als er heel veel programma’s open staan, de fade in en out effecten schokkerig verlopen en de iPhone bij een leuk spelletje al heel gauw warm aanvoelt.

Bijdrager
    Huibregt
    Caszz op 05 september 2010

Hmm, maakt helemaal niks uit hoor als je die apps open laten staan, dat was nou het \’awesome\’ aan deze multitasking volgens Steve. Ik druk nooit niks “uit” en iphone werkt als een tierelier, batterij doet t ook gewoon nog lekker.

Dat is grotendeels waar, maar er zijn wel degelijk apps die echt door blijven gaan, bv. navigatie-apps. Dan gaat je batterij wel degelijk veel sneller leeg.

Bijdrager
    Sc-cal
    Chorro op 05 september 2010

Druk 2 maal op de homebutton, je komt dan terecht bij \’t multitask gedeelte waar alle openstaande programma\’s zichtbaar zijn. Houd je vinger 2 sec lang op 1 van de openstaande programma\’s waarna er een minnetje boven alle app\’s komt te staan in het multitask gedeelte. Nu rest alleen nog op de minnetjes klikken van de programma\’s die je écht wilt afsluiten.

Deze tip wist ik ook nog niet.. Thx

Bijdrager
    Huibregt

Misschien is het wel handig als je voor dergelijke ‘tips’ die je nog niet weet de gebruikershandleiding eens bekijkt………..
    Op je computer te downloaden vanaf http://manuals.info.apple.com/nl_NL/iPhone_iOS4_Gebruikershandleiding.pdf

of op je iPhone te bekijken via Safari, bladwijzers, iphone-gebruikershandleiding.

Bijdrager
    Chorro
    Huibregt op 06 september 2010
    Caszz op 05 september 2010

Hmm, maakt helemaal niks uit hoor als je die apps open laten staan, dat was nou het \\\’awesome\\\’ aan deze multitasking volgens Steve. Ik druk nooit niks “uit” en iphone werkt als een tierelier, batterij doet t ook gewoon nog lekker.

Dat is grotendeels waar, maar er zijn wel degelijk apps die echt door blijven gaan, bv. navigatie-apps. Dan gaat je batterij wel degelijk veel sneller leeg.

Ook dat inderdaad. Ik heb die gratis Navigon (die actie van T-Mobile). Zolang ik een navigatie aan heb staan en terug ga naar het springboard dan blijft het GPS pijltje rechtsbovenin ook zichtbaar. Het is in dat geval dan ook echt nog actief inderdaad.

Bijdrager
    Falcon

Bedankt voor al jullie reactie’s! Ik heb alle apps eens uit het geheugen verwijderd en vannacht is mijn iPhone niet leeggelopen. Ook ik heb Navigon recent geïnstalleerd en vertrouwde deze app al niet. Het driehoekje verdwijnt overigens wel als je 1 maal op de homeknop drukt. Blijft nog enigszins een raadsel zeker omdat ik nooit last hiervan heb gehad.

Bijdrager
    Chorro

Het driehoekje verdwijnt inderdaad, maar start nu echt eens een navigatie (dus adres invoeren e.d.). Als je dan op de homebutton drukt, dan blijft het driehoekje wel degelijk staan.

Ideaal tijdens navigatie, maar als je klaar bent met navigeren moet je er dus wel aan denken om of de navigatie te stoppen of om Navigon in de multitaskbar te sluiten.

Bijdrager
    Trat

Volgens mij sluit het achtergrond navigeren (driehoekje) bij Navigon automatisch af als er 10minuten geen verandering in je positie is geweest.

Bijdrager
    Brimme

Merk dat dit ook erg aan de firmware ligt, mijn vriendin had precies hetzelfde en heeft nu 4.1 draaien en nu gaat de batterij weer langer mee.

Bijdrager
    Michaeldw

Ook ik denk dat het aan de firmware ligt. Een maand geleden heb ik een gloednieuwe iPhone ontvangen (garantie vanw haarscheurtjes). Binnen 24 uur is vandaag het accupercentage van 100 naar 30 gezakt. Wat heb ik in de tussentijd gedaan? 8 uur slapen, gedurende de dag twee keer m’n twitter app, een keer m’n Facebook en een keer m’n mail gecheckt. Oja, en dit bericht getypt.

Niet normaal lijkt me, voorheen is me dit nooit zo erg tegengevallen en opgevallen.

Ben benieuwd wie nog meer dit probleem heeft.

Bijdrager
    Trat

Kijk, het kan echt niet zijn dat het bij de een wel is en bij de ander niet: iedereen heeft dezelfde iPhone. Dan moet of de batterij kapot zijn of je hebt energieverspillende functies aanstaan (helderheid scherm 100%, automatisch mail checken om de minuut, GPS app op de achtergrond aan etc.). Kan ook zijn dat je in een gebied met slecht bereik woont en dan moet de telefoon harder werken om signaalintegriteit te waarborgen (is met iedere telefoon zo, daar heb ik automatisch switchen naar anders netwerk bijv. al jaren lang uitstaan).

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.