9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    mattietissen

iPhone 3G wil niet opladen aan Airport Express

Ik las ooit ergens dat je je iPhone/iPod (iPad weet ik niet) kon opladen door het oplaaddraadje aan de ene kant natuurlijk met de iPhone te verbinden en aan de andere kant hem dan in de usb-sleuf van een airport express. Dat heb ik geprobeerd: Hij geeft aan opgeladen te worden maar na één uur nog steeds dezelfde ‘batterijstatus’.
    Waarom niet gewoon aan een adapter, dan heb ik een benodigd stopcontact vrij waar iets anders, wat nu ligt te ‘roesten’ aan kan.
    -iPhone 3G
    -Airport Express (nieuwste) is gelijk in het stopcontact, zonder eventuele tussen’stops’.

Wie weet raad?

Bijdrager
    KarelWillem

Met de oude G-versie heb je geluk.

Met de nieuwe N-versie (die jij hebt) heb je… geen geluk.

Het laden werkt hierop namelijk niet (meer).

Bijdrager
    mattietissen

ow das raar, waarom niet?

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is niet ‘raar’.

Het ding is nooit bedoeld om apparatuur op te laden. Apple ondersteunde dat ook niet.
    Dat het bij de G wel lukte, was een gelukkig toeval. Niet meer en niet minder.

Bijdrager
    mattietissen

Ik zelf vind het wel raar dat de bij de ene generatie het wel doet en bij de andere niet. Sowieso vind ik het ‘gelukkige toeval’ ook raar.

Bijdrager
    jeneverstoker

Je zou verwachten dat je iedere USB-poort kan gebruiken. Dat zou pas echt standaardisatie zijn. Maar kennelijk levert niet iedere poort hetzelfde vermogen. Mijn iPhone laat ik op via de USB-poort op de Sitecom hub die rechtstreeks aan de iMac hangt. Dat werkt goed maar direct aan de lader gaat volgens mij sneller.
    Overigens: het ‘zwarte bes ding’ van mijn werkgever wil ook niet opladen vanaf USB op het iMac toetsenbord (misschien doet het wel wat maar ik heb geen geduld om het ding er drie dagen aan te laten hangen). Daarvoor gebruik ik dus weer een andere lader…

Bijdrager
    KarelWillem
    mattietissen op 17 maart 2011

Ik zelf vind het wel raar dat de bij de ene generatie het wel doet en bij de andere niet. Sowieso vind ik het \’gelukkige toeval\’ ook raar.

Je kunt er wel heel lang over door-emmeren dat het raar is.:wink:

Maar het is wat het is.

Apple heeft je nooit gezegd dat het kon, het staat nergens dat het kan. En het kan dus ook niet.

Je kunt je iPhone er niet mee opladen. Punt. Klaar. Over. Verder met je leven.:lol:

Bijdrager
    Oppie
    Bijdrager
    MacJelle

Stekkerdoos?;-)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.