3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Alviarin

Iphone 3G wil niet meer herstellen

Hallo,

Ik geloof dat er toch iets scheelt met die updates van Itunes en het OS. Eerst gaf mijn Ipod Classic er de brui aan (probleem gelukkig terug opgelost).

Nu is het de beurt aan mijn Iphone 3G. Hij wou de nieuwe software niet opstarten, noch muziek of apps synchroniseren. Itunes stelde voor te herstellen, zo gezegd, maar niet zo gedaan. Biij het installeren van de herstelsoftware was het balkje nog geen 20 % ver, of ik kreeg een foutmelding dat er een onbekende fout heeft voorgedaan en dat er geen herstel mogelijk is.

Wat nu? Kan iemand een oplossing bieden? De Iphone is niet gejaibreaked of zo. Steeds de software van Apple gebruikt.
    Ik las ergens dat je eens kan proberen hertellen met een andere Mac. Helaas zit ik met Windows….

Bijdrager
    yabbanoname

vaker gezien met upgrade op iTunes onder Windows.
    Remedie:
    upgrade op een mac en daarna op de windows bak je eigen data weer terug laten zetten.
    Alternatief is wellicht (heb ik nog niet geprobeerd op windows), de installatie nog een keer doen, maar dan met je ipsw file lokaal op je PC.

Bijdrager
    Alviarin

Alvast bedankt voor de nuttige tips, vooral thanks to yabbanoname, maar ook de mensen die dit forum voorzien van nuttige soortgelijke posts en het forum onderhouden.

Het is dan toch gelukt om op een andere windows PC Itunes te installeren en de Iphone te herstellen.

Daarna op de oude pc dan weer de gegevens terug willen zetten. Dat ging echter niet zonder slag of stoot. Itunes wou niet volledig synchroniseren en terugzetten. Oorzaak was m.i. een app die nogal moeilijk deed (History maps). Die app kreeg ik ook moeilijk van de Iphone en kon ook niet updaten toen ik hem nog nuttig achtte.
    Nadat die app had verwijderd, de apps in Itunes een update gaf, is de synchronisatie zonder problemen verlopen.

Alles is ook teruggezet. Alleen enkele SMSjes ben ik kwijt en stonden mijn apps in mijn schermen op een andere plaats. Maar dat is alleszins minder erg dan een andere GSM te gaan kopen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.