15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Franko

Iphone 3g (unlocked) 2.01 naar 2.1

Ik heb sinds gisteren een Iphone 3g 8 gig.

degene bij wie ik hem gekocht heeft heeft voor mij mijn sim kaart aangepast. dus ingeknipt en dan met zon speciaal kaartje erin gestopt. nu kan ik prima bellen en dergelijke met mijn vodafone.

maar het is nog maar firmware versie 2.01 en ik wil graag 2.1 hebben. ik heb een beetje rondgekeken om te updaten met programma’s als quickpwn en dergelijke maar snap het nog niet helemaal.

Moet ik dan eerst gewoon updaten via Itunes 8 naar versie 2.1 en daarna met quickpwn erover heen?

of hoe werkt dit nu precies?

wil namelijk niet mijn iphone slopen (A)

en hoe zit het met de garantie van een Iphone welke gejailbreaked is? en kan ik hem nog herstellen naar de orginele settings.

Ik bedoel … ik kan dat simkaartje eruit halen en dan kan Apple nooit zien dat de Sim is aangepast toch?

Bijdrager
    Rho1972

Ik denk dat je voor je garantie bij je verkoper moet zijn. Verder is het een officiele nederlandse iPhone of heb je hem via het grijze circuit? Als je hem via het grijze circuit heb dan wens ik je veel succes mochten er problemen aan de iPhone ontstaan, dit heeft te maken met de landgebonden garantie

Bijdrager
    ipodtouch

Jij hebt een Xsim of een TurboSim, daar mee kan je gewoon probleemloos continu updaten. Updaten kan dus gewoon.

Bijdrager
    Franko

Hij is via het grijze circuit. hij zou uit Italie komen.

Weet je zeker dat ik hem gewoon kan updaten? want er zit al een gejailbreakte versie van 2.0.1 op. volgens de verkoper zou dit niet kunnen namelijk.

Bijdrager
    Remon

Ja vriend van mij heeft ook de iphone 8gb gewonnen
    zit wel een soort van speciale simkaart in komt uit een
    rood envelopje maar weet niet of het nu de stealth sim
    is of de turbo sim of iets anders. er zit iig een plastic
    laagje op de simkaart.

Deze kan je NIET zomaar updaten maar je moet even up
    de iphone dev team site kijken of hij inmiddels geupdate
    kan worden en dan daar de stappen volgen.
    succes

Bijdrager
    Franko

hebben die een eigen site? heb je misschien de link.

want als ik google krijg ik niet echt een mainpage van het dev team :o

Bijdrager
    nervus
    ”Franko”

hebben die een eigen site? heb je misschien de link.

want als ik google krijg ik niet echt een mainpage van het dev team :o

’t Is volgens mij http://blog.iphone-dev.org/

Bijdrager
    JoostS
    ”Franko”

Ik heb sinds gisteren een Iphone 3g 8 gig.

degene bij wie ik hem gekocht heeft heeft voor mij mijn sim kaart aangepast. dus ingeknipt en dan met zon speciaal kaartje erin gestopt. nu kan ik prima bellen en dergelijke met mijn vodafone.

maar het is nog maar firmware versie 2.01 en ik wil graag 2.1 hebben. ik heb een beetje rondgekeken om te updaten met programma’s als quickpwn en dergelijke maar snap het nog niet helemaal.

Moet ik dan eerst gewoon updaten via Itunes 8 naar versie 2.1 en daarna met quickpwn erover heen?

of hoe werkt dit nu precies?

wil namelijk niet mijn iphone slopen (A)

en hoe zit het met de garantie van een Iphone welke gejailbreaked is? en kan ik hem nog herstellen naar de orginele settings.

Ik bedoel … ik kan dat simkaartje eruit halen en dan kan Apple nooit zien dat de Sim is aangepast toch?

Je hebt een originele Sim-kaart nodig om te updaten.
    Met een Rebel Sim (of een andere versie) kun je niet updaten, omdat iTunes ziet dat je geen officiele Sim-kaart erin hebt zitten en vervolgens weigert om je iPhone te tonen in iTunes.
    Met een originele Sim (even lenen?) kun je updaten naar 2.1.
    Daarna je RebelSim met je eigen Sim-kaart er weer in en voilá!!
    Werkt bij mij prima met mijn iPhone 3G uit Zwitserland met een Swisscom prepaid Sim-kaart!!
    Totale kosten: € 405,= (€ 385,= voor de 16Gb en een RebelSim voor € 20,=)

Bijdrager
    macsiem

Waar koop je deze RebelSim voor €20 ?

Bijdrager
    Franko

Ik ken helaas niemand die een orginele sim kaart heeft voor de Iphone. dus als iemand hier in de buurt ( Rotterdam mij uit de brand wil helpen. Graag! )

het schijnt ook te kunnen via Quickpwn?

”JoostS”

Je hebt een originele Sim-kaart nodig om te updaten.
    Met een Rebel Sim (of een andere versie) kun je niet updaten, omdat iTunes ziet dat je geen officiele Sim-kaart erin hebt zitten en vervolgens weigert om je iPhone te tonen in iTunes.
    Met een originele Sim (even lenen?) kun je updaten naar 2.1.
    Daarna je RebelSim met je eigen Sim-kaart er weer in en voilá!!
    Werkt bij mij prima met mijn iPhone 3G uit Zwitserland met een Swisscom prepaid Sim-kaart!!
    Totale kosten: € 405,= (€ 385,= voor de 16Gb en een RebelSim voor € 20,=)

Bijdrager
    JoostS
    ”macsiem”

Waar koop je deze RebelSim voor €20 ?

Ergens in Zeeland.
    Weet de site niet meer.

Moderator
    Poezenbeest

Vreemd, ik heb een TurboSIM (o.i.d., in ieder geval dat printplaatje met de extra chip er op) en kan gewoon updaten…

Bijdrager
    JoostS
    ”Zerk”

Vreemd, ik heb een TurboSIM (o.i.d., in ieder geval dat printplaatje met de extra chip er op) en kan gewoon updaten…

Heb je daar meer specificaties van Zerk?
    Het type en waar je die hebt gekocht.
    Bij voorbaat dank.

Bijdrager
    zwerver28

je kunt prima updaten met een X-sim, alleen moet je de telefoon even op flight mode zetten, of nadat je hem aan hebt gezet, hem niet unlocken. Itunes doet dan gewoon een update zonder problemen!

Bijdrager
    iphonefreak

Er zijn veel verschillende unlock simkaarten op de markt.

Turbosim van Bladox is ouderwets.
    x-sim werkt beperkt.

De meest verkochte unlock sim zijn:

http://www.yes-sim.nl Yessim Y3G ( deze kun je met een USB datakabel updaten )
    http://www.i-smartphone.nl i-smartphone 3G ( Plug & Play sim ) geen gaatje in je eigen simkaart knippen.
    http://www.rebelsimcard.nl Rebel Sim ( deze kun je met een USB datakabel updaten ) klein gaatje in je eigen simkaart knippen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.