23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    B-mac-fan

iPhone 3G uit Italië

Hoi,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ik kon niet echt een duidelijk antwoord vinden. En veel berichten waren al ouder.

Ik ben binnenkort in Rome (Italië). Ik heb begrepen dat de iPhone in Italië simlock-vrij te koop is.
    Ik heb hier wel een paar vragen over.

1. Kan ik de iPhone gewoon halen in een vodafone winkel in Rome?
    2. En is de iPhone dan ook echt te gebruiken in Nederland met een willekeurige sim-kaart?
    3. Zijn er nog andere dingen waarop ik moet letten bij het kopen/activeren van de iPhone?

Heel erg bedankt alvast!

Bijdrager
    Falc

Voor zover ik weet kan je hem daar gewoon kopen en kan je hem hier gewoon gebruiken zonder problemen.

Bijdrager
    Afroman

Mocht je problemen hebben met je iPhone moet je wel naar Italië terug gaan om hem daar te laten repareren. Garantie is niet wereldwijd, enkel in het land waar je de iPhone koopt.

Bijdrager
    SPQR

Wèl moet je – als je in Italie een telefoon met een prepaid kaartje koopt – een identificatiebewijs bij je hebben… Je kaart wordt dan op naam gesteld, maar dat gaat zonder een enkel probleem. (Althans 5 jaar geleden was dat zo;) )

Bijdrager
    B-mac-fan
    ”SPQR”

Wèl moet je – als je in Italie een telefoon met een prepaid kaartje koopt – een identificatiebewijs bij je hebben… Je kaart wordt dan op naam gesteld, maar dat gaat zonder een enkel probleem. (Althans 5 jaar geleden was dat zo;) )

Dus je moet een paspoort of identieitsbewijs bij je hebben als je de iPhone in Italië bij Vodafone gaat halen?

En de iPhone is daar dus alleen i.c.m. prepaid te verkrijgen? (Wat dus ook simlock-vrij is)

Bijdrager
    JWB

prepaid is niet per definitie simlock vrij

Bijdrager
    B-mac-fan
    ”JWB”

prepaid is niet per definitie simlock vrij

Inderdaad, maar in Italië wel toch? Dacht ik tenminste op internet gelezen te hebben.
    Maar ik wilde hier bevestiging of dit ook echt zo is.

Zijn er hier misschien mensen die een iPhone uit Italië hebben gehaald?

Aangezien ik vrijdag vertrek, zou ik graag weten of ik de iPhone uit Italië kan meenemen naar NL en dan kan gebruiken in NL met een willekeurige sim-kaart?!

Bijdrager
    SPQR

Jawel dat kan … ik ga het binnenkort ook doen. Net als in België is in Italië er een verbod op een simlock.

Bijdrager
    nlwinssen

Heb er net een sim-lock vrije in Tjechie gekocht. Werkt zonder problemen met elke willekeurige kaart.

Bijdrager
    McLangendorff

Heb er een uit Italie, geen problemen

Bijdrager
    robindonne

Kunnen we niet een afspraak maken dat je 2 extra meeneemt tegen een winst van een x bedrag,
    Ben ook ernstig op zoek naar zo.n oplossing maar ik heb momenteel geen uitstapjes gepland die kant op

Please pm

Bijdrager
    B-mac-fan

Oke, dus ik kan in Italië gewoon bij Vodafone of TIM een simlock-vrije iPhone kopen zonder problemen?
    Moet je een identiteitsbewijs bij je hebben zoals hierboven ergens door iemand word gezegd?

Zoals ik lees op internet koop je de iPhone wel i.c.m. een prepaid kaartje, maar de iPhone zelf is wel simlock-vrij en dus te gebruiken in NL.

En de garantie is zoals ik begrijp niet wereldwijd? Dus ik kan dan niet in NL naar de Premium Reseller om ‘m te laten repareren?

Bijdrager
    SMac

Zijn deze vragen niet zojuist beantwoord :?

Bijdrager
    B-mac-fan
    ”SMac”

Zijn deze vragen niet zojuist beantwoord :?

Ja je hebt gelijk, maar ik hoopte op deze vragen alleen nog bevestiging te krijgen van mensen die er zelf één uit Italië hebben meegenomen.
    Maar ik denk dat het wel duidelijk is.:) Bedankt!

Bijdrager
    SMac

Veel plezier gewenst met de iPhone!

* typt bovenstaande enigszins jaloers *

Bijdrager
    McLangendorff
    ”B-mac-fan”

Oke, dus ik kan in Italië gewoon bij Vodafone of TIM een simlock-vrije iPhone kopen zonder problemen?

– Ja

”B-mac-fan”

Moet je een identiteitsbewijs bij je hebben zoals hierboven ergens door iemand word gezegd?

– Nee

”B-mac-fan”

Zoals ik lees op internet koop je de iPhone wel i.c.m. een prepaid kaartje, maar de iPhone zelf is wel simlock-vrij en dus te gebruiken in NL.

– Ja

”B-mac-fan”

En de garantie is zoals ik begrijp niet wereldwijd?

– Correct

”B-mac-fan”

Dus ik kan dan niet in NL naar de Premium Reseller om ‘m te laten repareren?

– Correct

Bijdrager
    Neptunus

Je moet je ID wel bij je hebben, want dat moet iedereen.:evil:

Bijdrager
    B-mac-fan

Ben inmiddels de trotse bezitter van een simlock-vrije 8GB zwarte iPhone 3G uit Italië!:D
    En hij is natuurlijk geweldig!

Bijdrager
    iMirk

Hoeveel kost een 16 gb in italië? 8gb is ook goed?

Bijdrager
    Dennis002

Wat ik nou nog niet snap ik hoe dan dat activeren gaat bij zo’n Italiaanse iPhone, gewoon de vodafone supersimkaart er in, aansluiten aan de mac en het wijst zich vanzelf??

Bijdrager
    zwerver28

Bij mijn Iphone (32 3gs) uit Italie zat een vodafone kaartje, maar ik heb er gewoon mijn oude vodafone sim ingestopt, aan itunes gehangen en huppeteeeee:P

Bijdrager
    MCNONAMUS

Het werkt niet out – of – the – box, Je moet ‘m wel even activeren met Itunes.

Vraag je het vriendelijk dan doet de winkel het soms ook.
    Wel makkelijk als je daar bent en geen DOA Iphone wilt hebben en 1200 km terug moet reizen:)

Bijdrager
    Dennis002

Het activeren was inderdaad geheel eenvoudig met het oude Vodafone simkaartje. Verder wordt nummerbehoud bij de super-simkaart aanschaf ter plekke geregeld door Vodafone en klaar was ie!

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.