19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    241

iPhone 3G tweedehands + Telfort of nieuwe 3GS met T-Mobile?

Beste OMT’ers,
    Ik ben al een tijdje aan het sparen voor een iPhone.
    Maar ik heb jullie advies nodig:)
    Ik kan niet kiezen uit deze twee opties:

1. Een tweedehands iPhone 3G 16 GB (ongeveer €300,-) + een Telfort abonnement van €16,90 per maand (kun je legaal laten unlocken)
    2. Een nieuwe iPhone 3GS 16 GB (€126,20 inclusief aansluitkosten) + T-Mobile i-150 abonnement van €29,95 per maand
    (beide abonnementen zijn voor 24 maanden)

De totale prijs inclusief abonnementskosten is:
    1. 300+(24*16,90) = €705,60
    2. 126,20+(24*29.95) = €845,-
    Optie 1 is (845 – 705,60=) €139,40 goedkoper.
    Maar bij optie 2 heb je wel een iPhone 3GS ipv 3G en meer opties bij het abonnement:
    – Videocamera
    – 2x zo snel
    – kompas
    – voice control (telt niet mee, gebruik ik toch niet)
    – sneller internet in de toekomst
    – visual voicemail

Ik weet niet welke ik nou moet kiezen, is optie 2 die 140 euro extra waard?

Groeten,
    Niels241

Bijdrager
    fatboysmart

ik zeg Ja… zeker daar je ook garantie hebt bij optie 2.

Bijdrager
    jorzor
    ”Vodka”

De oogst van de afgelopen dag

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=151893
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=151892
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=151878
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=151877

Wat is het met Apple dat kopers zo onzeker maakt?

De prijs? Bedoel, kost wel wat heh :evil: Wil je wel in 1 keer de goede keuze maken

Bijdrager
    topaj

Ik zou 3gs doen, heb je garantie + een toestel zonder gebruikssporen.
    Telfort schijnt niet een geweldige provider te zijn, 3x keer in Radar en een paar keer in Kassa.
    T-Mobile is beter.

Bijdrager
    Koetjesreep

En zit er bij Telfort ook onbeperkt internet bij?

@Hierboven, wat een onzin. Met Telfort (KPN netwerk) had ik overal bereik. Met T-mobile heb ik qua ontvangst en 3g alleen maar problemen. En nee ik woon niet in een dorp (behalve in het weekend)

Bijdrager
    Bolle1961

telfort heeft een goed netwerk ( KPN ) alleen de klantenservice is volkomen ruk.
    t-mobile heeft een waardeloze dekking, misschien dat de klantenservice wel goed is tegenwoordig.
    ik zou kiezen voor KPN of Vodafone, waarbij Vodafone de beste snelheid heeft

Bijdrager
    Nikita

T-Mobile klantenservice is uitstekend, in elk geval qua wachttijden want die zijn er niet (er werd direct opgenomen die paar keer dat ik heb gebeld).

Voor wat betreft het onderwerp: hoe is het internet (data) geregeld bij het Telfort abonnement? Als dat ook onbeperkt is met een snelheid van 2 Mbit dan zou ik het wel weten. Maar als het ‘onbeperkt’ is waarbij je na een X aantal MB wordt teruggeknepen naar 384 Kbps dan is het een ander verhaal (tenzij je voornamelijk belt en bij dat Telfort abonnent aanzienlijk meer minuten krijgt).

Bijdrager
    241

Er zit ook internet bij dat abonnement, plus 200 belminuten en 100 smsjes.
    Telfort zegt 768 kb/s internet te leveren en doet dat ook, maar Vodafone levert 15% van wat ze beloven (zie hier)
    Ze zeggen wel dat het internet van T-Mobile in combinatie met een iPhone het beste werkt.

Bijdrager
    Nikita

De geclaimde 2 Megabit van T-Mobile over 3G haal ik inderdaad prima (misschien dat het net 1.9 is, maar goed…). Wat de snelheid van GPRS is, is mij niet duidelijk (niet getest ook), maar voor mij voldoet het in elk geval.

Bijdrager
    241

Kunnen de mensen met een iPhone 3GS misschien eens vertellen over of je die nieuwe functies nodig hebt?

Bijdrager
    Nikita

Filmen kan handig zijn, in elk geval leuk dat het er op zit. De kwaliteit is niet super, maar goed genoeg voor een mobiel. Zelfde geldt voor de foto’s (hoewel ik het ook wel vergelijk met een DSLR, wat niet helemaal eerlijk is).

Het kompas is leuk, kan handig zijn. Tot nu toe alleen maar ‘leuk’.

Het snelheidsverschil met de andere iPhones en de iPod touch (die ik hiervoor had), is echt enorm. Makkelijk een factor 2, misschien zelfs wel een factor 3. Zelfs voor gewoon internetten zie je dat pagina’s sneller laden; ik heb het vergeleken met de iPhone 3G van m’n neef, over exact dezelfde 3G verbinding en dezelfde webpagina.

De rest is voornamelijk allemaal OS 3.0 afhankelijk, dus dat is hetzelfde op de iPhone 3G als op de 3GS.

Bijdrager
    gepeterd

Ik heb de iphone 3GS gekocht bij t-mobile, prachtige telefoon. Alleen de vraag of je die extra functies (in vergelijking met 3G) nodig hebt. Dat kan niemand voor jouw beantwoorden, wanneer je je iphone nieuw koopt heb je garantie, en bij t-mobile voor 7euro per maand heb je ook nog verzekering tegen vallen, vocht etc.

Echter moet ik zeggen dat ik de abonnementskeuze bij t-mobile volkomen RUK vind. Ik heb nu de i150. Waarbij je 150 belminuten EN 150 smsjes hebt. Je kan dus niet als je over de 150 smsjes zit je belbundel gebruiken, dat gaat gewoon buiten je bundel a (ik dacht) 25cent per bericht.
    Je kun ook GEEN smsbundel nemen.
    De enige oplossing is de i300 met 300 belminuten EN 300 smsjes a 45 EURO per maand. wat veel te duur is en ook nog maar weinig smsjes. Je kunt wel omhoog van abonnement, maar NIET terug omlaag. Van de ene kant logisch, van de andere kant slecht (denk aan de fons reclames van kpn, waar het wel kan)…
    Ik woon in een dorp, telefoon bereik is wel oke met t-mobile, alleen 3g is om te huilen.
    Zo stond ik vorige week naast een maat, die heeft de iphone 3gs met kpn en 3g en ik met tmobile en geen 3g. en dat heel de avond. ??????

Dus de dekking is wel degelijk slechter!!

Hoop dat dit je iets helpt

Bijdrager
    MacBooky

Eh even snel rekenen …. veel snellere telefoon, een aantal extra opties, met afstand hoogste snelheid op 3G netwerk … voor circa 6 euro per maand meer …. da’s zeg maar 25 ct per dag …. lastige keuze hoor :evil:

Oh, een visual voicemail werkt ook nog eens, naaaah ik weet het echt niet hoor

Wanneer gaat men zich eens realiseren dat T-Mobile echt een superaanbieding heeft, zeker in vergelijking met zo ongeveer de rest van de wereld :oops:

Bijdrager
    Imagic
    ”Nikita”

Filmen kan handig zijn, in elk geval leuk dat het er op zit. De kwaliteit is niet super, maar goed genoeg voor een mobiel.

Dat hoor ik meer van mensen maar daar ben ik het niet mee eens. Ik heb de 3Gs en ik vind de filmkwaliteit geweldig voor een telefoon. Ik speel ze wel ns fullscreen af op mijn iMac: perfect! Als ik dit aan vrienden laat zien geloven ze het niet dat de kwaliteit zo goed is van zo’n lullig plastic klein lensje…

– De kompasfunctie is leuk en best handig.

– Snelheid van de 3Gs is te merken maar niet wereldschokkend vind ik.

En of je de nieuwe functies ‘nodig’ hebt is een vraag die je zelf het beste kunt beantwoorden.

Bijdrager
    Nikita

Voor een telefoon inderdaad… Het is waar je je standaard zet :wink:
    Ik vind de film-kwaliteit vergelijkbaar met de filmpjes die ik met m’n Fuji Finepix S9500 maakte. En dat is / was een hig-end compact camera.

Bijdrager
    rubendk

Het is al een beetje behandeld maar voor mij nog niet echt heel duidelijk. Ik zou ook graag een iphone 3gs met telfort doen. Het mobiele internet werkt dus gewoon precies hetzelfde als dat van t-mobile? Ook via 3G dus? Alleen is het wat langzamer. Daar komt het een beetje op neer dus?

En hoe zit dat nou met het jailbreaken of sim-lock vrij maken…Is dat hetzelfde of zijn dat twee aparte dingen? Kan ik wel nog mijn phone updaten dan? Misschien beetje een domme vraag maar ik ben nog niet zo doorgewintert;)

Thanks!

Bijdrager
    M.C

http://www.vodafone.nl/prive/favorieten/Super_SIM_Only

200 min/sms + onbeperkt internet voor 13, 50 per maand
    iemand ervaring met dit abonnement ?

Bijdrager
    Bolle1961

geen ervaring met dat abo, wel met vodafone, dekking is stukken beter dan t-mobile.
    onbeperkt internet is in de praktijk 200- 250 MB data per maand

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.