10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    zorbatov

Iphone 3G s lichte problemen

Hey,

ik heb een Iphone 3G s van iemand gekregen, de persoon kocht een nieuwe Iphone 4s wegens lichte problemen met de verbinding die wegviel en de batterij die snel leeg was.
    Ik ben natuurlijk heel blij dat ik hem kreeg! Zijn er dingen die ik in acht moet nemen? Ik heb mijn sim-kaart er nog niet ingestoken omdat ik niet weet of ik eerst bepaalde zaken moet doen of dergelijke.
    Want ik ken van zulke zaken zo goed als niets :)..

Alvast bedankt,

mvg.

ps: Is dit normaal: na “gebruik (even rondkijken in de menu’s)” druk ik op die aan/uit/sluimer toets zodat het scherm zwart wordt, soms na 5 mins verschijnt dan plots het apple logo zonder iets te doen. Is dit normaal?

Bijdrager
    KarelWillem

Om met je laatste vraag te beginnen: nee, dat is niet normaal.

Als plotseling het logo verschijnt, betekent dat dat de iPhone is herstart.

Maar dat er problemen mee waren was je al duidelijk toch?

Bijdrager
    zorbatov

Zijn er zaken die ik doen kan die zouden kunnen helpen? (tot nu toe komt dat “herstarten” wel niet vaak voor)

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Dat herstarten had ik ook met mijn iPhone 3GS. Ik heb een nieuwe van Apple gekregen die hetzelfde probleem had, maar dat was na een Software Update verholpen. Wat ik als eerste zou doen is de iPhone volledig wissen (als dat nog niet is gebeurd) en Software Update uitvoeren. (Alles gaat er vanaf, maar je hebt er vast nog niets op staan.)

De batterij kun je vervangen door ergens op internet een batterij te kopen. Je kunt het ook laten doen door iemand als je de iPhone zelf niet open wilt maken.

Bijdrager
    zorbatov

Als ik update, update hij dan automatisch naar het allernieuwste? Want ik hoorde dat de laatstelaatste update niet veel goeds deed voor de iphone 3Gs, of is dit onjuist?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Toen ik mijn iPhone 3GS kreeg was iOS 5.0.1 al uit, dus die heb ik vrijwel meteen geinstalleerd. Als je nog iOS 4 hebt zou het de iPhone trager kunnen maken, maar als je al 5.X.X hebt wordt het er niet slechter van. Dus kijk eens wat je hebt.

Bijdrager
    zorbatov

Momenteel staat er bij versie: 5.0.1 ( Maar de persoon zei me dat de laatste update niet aanbevolen was of zoiets )

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Als je toch al in 5.X.X zit kun je wel naar de laatste update toe, die heeft mijn probleem opgelost.

EDIT// Probeer eerst eens een harde reset. (Home en Power button tegelijk ingedrukt houden tot de iPhone helemaal uitstaat. (Ook ingedrukt houden als het “Slide To Power Off” balkje komt.))

Bijdrager
    zorbatov

Ik had even niet het moment, maar ben van plan dus nu de Iphone te gebruiken.
    Is het aanbevolen een restore uit te voeren? gaat de huidige firmware er dan af? Is er een manier om de alreeds geïnstalleerde apps te behouden? Is een Restore eigelijk nodig?

Bijdrager
    zorbatov

En is een itunes-account nodig? Ik ben wat aan het googlen en heb wat vragen…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.