11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    JanV

iPhone 3G Pin locktijden

Hoe zit het precies met de zogenaamde ‘locktijden’ van de iPhone 3G?

Kennis heeft groot aantal keren foute pincode (niet de pin van de sim!) op de iPhone ingetoetst.

Nu staat de volgende melding in beeld: iPhone is geblokkeerd. Verbind met iTunes.

Het schijnt dat bij elke keer een foute code de blokkeringstijd verlengd wordt. Inmiddels is de telefoon sinds vanmorgen gelocked. Kun je ergens zien hoe lang dit nog duurt? Weet iemand met welke factor bij elke foute poging deze tijd verlengt wordt?

NB. Ik weet dat ik kan restoren via DFU mode, maar gegevens gaan dan verloren wat kennis niet wil.

Bijdrager
    Koetjesreep

Aansluiten via iTunes heeft niet gewerkt?

Bijdrager
    JanV

Dan krijg ik in iTunes de melding:

iTunes kan geen verbinding tot stand brengen met de iPhone omdat deze met een toegangscode is beveiligd. U moet uw toegangscode op de iPhone invoeren voordat deze met iTunes kan worden gebruikt.

Bijdrager
    Neptunus

Dan gaat het om een iPhone die is gevonden of gestolen. Als de iPhone vóór het euvel met de beveiligingscodes ook al was aangesloten op dezelfde computer, was deze melding niet tevoorschijn gekomen.

Bijdrager
    JanV

@Neptunus: Wel dus. Het is absoluut geen gevonden of gestolen iPhone.
    Wel is het zo dat synchroniseren niet goed werkte voordat er sprake was van dit ‘euvel’.

En als het al om een gestolen/gevonden iPhone gaat: waarom moeilijk doen, restore is dan gewoon mogelijk.

Vraag blijft staan: hoe lang zijn de lock-tijden?

Bijdrager
    defores

Volgens mij is eerde de vraag …. voert hij wel de juiste pincode in!
    Want je typed die toch niet zomaar 3 keer fout?

Bijdrager
    SPQR

Bij mijn iphone 3gs kun je ook aangeven dat de iphone gewist moet worden na het 10x foutief invoeren van de code. Is dat niet gebeurd?

Bijdrager
    boriskiss

De enige oplossing die ik kan bedenken is: blijf proberen! Het zal zeker niet voor altijd gelockt blijven

Bijdrager
    JanV
    ”defores”

Volgens mij is eerde de vraag …. voert hij wel de juiste pincode in!
    Want je typed die toch niet zomaar 3 keer fout?

Ja die was inderdaad fout:)
    Inmiddels is echter de juiste code wel boven water gekomen.

Bijdrager
    jimeh
    ”SPQR”

Bij mijn iphone 3gs kun je ook aangeven dat de iphone gewist moet worden na het 10x foutief invoeren van de code. Is dat niet gebeurd?

die optie staat standaard uit

Bijdrager
    JanV
    ”jimeh”
    ”SPQR”

die optie staat standaard uit

Zou die optie wel kunnen betekenen dat de iPhone na 10x een foute pin niet meer uit z’n locktijd komt maar dat er definitief gerestored moet worden?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.