5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Hermanh

Iphone 3G kan geen email meer verzenden

Hallo forumleden,

Mijn vrouw heeft net als mij nog de oude Iphone 3G. Maar de Iphone van mijn vrouw kan spontaan geen mails meer verzenden. Ontvangen kan wel. Er is niets aan het toestel gewijzigd, en ik heb al 2 keer een herstel functie gedaan met Itunes. Maar mocht niet baten….
    Is er misschien nog een andere mogelijkheid om er achter te komen wat de oorzaak zou kunnen zijn?
    We hebben sinds een tijdje een aansluiting bij Vodafone, maar dat verliep allemaal prima bij het overzetten!

Bijdrager
    Dr. Maddox

Zet je wifi eens uit en probeer het nog eens…

Zodra wifi aanstaat kiest de iPhone automatisch voor verzenden over wifi en niet voor G3. Daar zit nou net het probleem. Voor elk wifi netwerk heb je een uitgaande mailserver nodig…

Je kan dus twee dingen doen bij dit probleem:

1 Wifi uitschakelen en overgaan op het 3G netwerk
    2 Wifi gebruiken maar wel zorgen dat je hiervoor een uitgaande mailserver inricht op je iPhone. Dit zou je in principe bij elk nieuw/ander wifi netwerk handmatig moeten doen.

Bijdrager
    Hermanh

Dr. Maddox,

Dat is wel vreemd, want met wifi aan werkt het wel! Dus thuis, kan ze wel email verzenden, maar zodra ze buiten dit bereik is, is het uit met de pret!

Bijdrager
    Dr. Maddox

Dat zou je zeggen maar thuis neemt de iPhone (als het goed is) de netwerk en mail instellingen automatisch van je mailprogramma over bij het synchroniseren.

Dit probleem zou dus alleen mogen voorkomen bij ‘vreemde’ wifi netwerken.

Bijdrager
    Menno73

Even de uitgaande mailserver instellen in het mailaccount. (dus een andere dan ze nu heeft)
    Er staat waarschijnlijk een andere mailserver ingesteld voor de uitgaande mail dan in jouw telefoon.

En sorry voor het mieren……, maar het is jouw vrouw heeft dezelfde 3g als ik. Dus niet als mij..

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.