14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Koning Frank

iPhone 3G (icm vodafone) blijft buiten de belbundel gaan!

Hallo,

Ik heb een beetje een probleem nu. Sinds kort de iPhone van mijn pa overgenomen (3G). Ik gebruik bij de iPhone een vodafone basis 2 abonnement (dus niet speciaal voor iPhone, zit geen internet bij inbegrepen).
    Het probleem is dat als ik WiFi gebruik, ik kosten maak voor buiten mijn belbundel.

Ik heb via instellingen > algemeen > netwerk , 3G uitgeschakeld en mobiele datanetwerk uitgeschakeld.
    Ook heb ik bij “mobiel datanetwerk” de vodafone gegevens (voor mobiele data en mms) veranderd in dingen als “gdhasgdkadsgsdgk”.
    VPN maakt geen verbinding, en ben aangesloten op mijn eigen WiFi netwerk.

Voor de zekerheid SBsettings gedownload, en die geeft 3G en Data rood aan, en WiFi groen. Ook staat er bij SBsettings mijn WiFi IP adres, en bij dataIP adress: N/A.

Maar toch ga ik steeds verder uit mijn bundel! En ik heb nog wel 20 euro over aan belminuten / smsjes voor deze maand.

Wie kan mij helpen?

(verdere info: vodafone Nederland, iPhone is gejailbreakt, software 4.2.1)

Bijdrager
    hansiedejong

Misschien eens veilig, zonder jailbreak updaten naar iOS 4.3.1 en kijken wat er dan gebeurt?

Bijdrager
    Koning Frank

hoe? ik zie geen software update bij mijn iTunes staan.
    Maar eerst unjailbreaken?

Bijdrager
    iLarsNL

iphone aansluiten op pc/mac & dan herstel klikken. let wel: maak een back up van je telefoon voor bijv. ongesynchroniseerde contacten/foto’s/filmpjes

Bijdrager
    Koning Frank

Ik heb gister nog een herstel gedaan. Beetje rare oplossing. Ik heb de juiste instellingen gedaan, en als ik herstel wordt het slechts erger.

Bijdrager
    iLarsNL

dan zou die unjailbroken moeten zijn. kijk dan eens of het probleem er nog is.

Bijdrager
    Koning Frank

Omdat ik dat ding gister heb hersteld zou die unjailbroken moeten zijn? Nah, ik heb hem vanochtend gejailbreakt. Het is maybe een beetje raar dat als je jailbreakt er extra geld naar vodafone gaat?

Bijdrager
    readefries

4.2.1 is de nieuwste iOS voor iPhone 3G. 4.3 is alleen voor iPhone 3Gs, 4 en de iPads…

Ik zou zeggen bel eens met Vodafone en laat ze het maar uitleggen…

Bijdrager
    Koning Frank

Ik heb ze een mailtje gestuurd. Stond ook in hun FAQ

Kan ik Mobiel Internet blokkeren?

Ja, dat kan. Je blokkeert Mobiel Internet door de GPRS- of WAP-instellingen uit je toestel te verwijderen via het menu van je telefoon. Onder ‘Instellingen’ kun je de gegevens voor internet op je mobiel verwijderen. Verwijder hier het toegangspunt.

Als je wilt dat wij Mobiel Internet voor je blokkeren, stuur ons dan een e-mail. Wil je de blokkade later weer eraf laten halen, dan heb je een wachtwoord nodig. Kies zelf het wachtwoord dat je met ons wilt afspreken en vermeld deze in je e-mail. Zonder dit wachtwoord kun je Mobiel Internet niet deblokkeren.

Bij geen reactie bel ik toch ff, al zijn die 0900 belachelijk duur (geen vaste lijn hier).

Bijdrager
    Chorro

Er zijn zat sites voor alternatieven op 0900 nummers, misschien dat Vodafone daar ook tussen zit?

Bijdrager
    Koning Frank

Opgelost nu -denk ik-
    Gebeld met vodafone (1201) en die hebben mijn mobiele internet geblokkeerd. Was binnen een minuutje geflikt.

Moderator
    Strifer

blijft natuurlijk vreemd waar dat spookverbruik vandaan kwam. vraag eens een gespecificeerde rekening op? of misschien kun je die wel bekijken op in myvodafone. dan kun je wellicht waar/wanneer/hoe het plaatsvond.

(misschien het wel MMS trouwens… het wordt al een mmsje wanneer je een onderwerp toevoegt aan je bericht bijvoorbeeld en dan betaal je er mee voor > MMS uitzetten dus, gebruikt toch niemand)

Bijdrager
    tinus_omt

Er zijn allerlei manieren om buiten de bundel kosten te maken. Als je bijvoorbeeld een 0900 nummer belt, dan zijn er ook nog “plus de kosten van uw mobiele telefoon”. Die worden niet uit de bundel betaald. Ook bij internationale gratis nummers (+800-…..) betaal je stiekem toch het bedrag per minuut, buiten de bundel. Of je voor 0800 nummers ook moet betalen weet ik niet uit mijn hoofd.

Bijdrager
    Koning Frank

Ik heb geen 0900 dingen gedaan. Aan het eind van deze maand kan ik een pdfje downloaden waar alle gebelde nummers enzo staan :”)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.