25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Lacebag

iPhone 3G, Geen Service (mobiel signaal)

Ik heb mijn iPhone binnengekregen daarnet en meteen mijn huidige simkaart erin gedaan (had een t-mobile Relax abbo, loopt over een maand af en daarna loopt hij door in een i300 abbo)
    Dus er komt netjes en schermpje met sim-locked ik de pincode invoeren, alles goed en wel. Maar steeds Geen Service.
    Na een tijdje ineens wel verbinding met T-mobile en toen kreeg ik het schermpje: iPhone geactiveerd.
    Maar vlak daarna viel de verbinding alweer weg en nu zit ik weer met Geen service.

(Hij las overigens ook mijn sms’jes niet die op de simkaart staan opgeslagen en de contacten niet, maar dat zou kunnen die staan maybe op mijn telefoon opgeslagen)

Ik woon midden in de randstad, praktisch naast een gsm mast en had met mijn vorige telefoon volledig bereik. iPhone is al geupdate naar de nieuwste Firmware.

Kan dit komen doordat ze nog iets in mijn huidige abbo moeten omzetten of iets dergelijks?

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Activeren van de sim moet toch via iTunes? Ik heb zelf geen iPhone dus weet het niet zeker. Volgens mij kan je ook alleen maar de simkaart gebruiken die voor het abbo bedoeld is. Maar goed nogmaals, ik kan het mis hebben. Ik verdiep me wel een beetje in de iPhone aangezien ik hem volgend jaar ook wil hebben, dus vandaar.

Bijdrager
    Lacebag

Krijg er geen Sim bij omdat ik mijn Abbo heb verlengd.
    En iTunes geeft ook niks aan, heb wel mijn Apple ID ingevuld daar (weet niet meer waarvoor het was, volgens mij geen activatie maar kan het mishebben)

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Anders bel je T-Mobile even en leg je het uit? Die kunnen je zeker helpen.

Bijdrager
    Lacebag

Klantenservice is volgens mij meestal alleen tijdens kantooruren open dus ik dacht laat ik het hier maar even vragen.
    Als er morgen geen antwoord is of niks is veranderd bel ik natuurlijk wel even ja.

Bijdrager
    MacHW

Klantenservice is tot 20.00 vanavond open. Je kunt ze dus nog gewoon bellen. Succes!

Bijdrager
    Lacebag

Thanx! Nog even snel doen dan. Zie net dat ik weer heel even verbinding had maar hij viel meteen weer weg.

Inactief
    Anoniem

Gebeurt vaker met T-mobile, meestal is het een oplossing om een nieuwe simkaart te vragen bij de klantenservice. Kijk even in een paar andere topics.

Bijdrager
    MacBooky

Kan het zijn dat je iPhone op 3G staat en je oude simcard dat niet snapt? misschien even proberen met 3G af zetten of zo?

Bijdrager
    Lacebag

Nee had alvast 3G uitgezet omdat ik nog een maand moet voor mijn contract verloopt.
    Wilde net bellen zie ik dat de huistelefoon te lang van de oplader heeft gelegen, is hij leeg :’)
    Nouja, eerst maar is wachten tot die weer wat energie heeft en dan T-mobile bellen voor wat uitleg en eventueel een nieuwe simkaart.

Bijdrager
    switched12

het kan ook zijn dat ze met het netwerk aan de gang zijn.
    ik had vanmiddag precies hetzelfde
    nu is alles weer ok heeft een halfuur geduurd

heb ook een flex sim

Bijdrager
    Lacebag

Ik wacht gewoon even rustig af tot morgenochtend, heb een aantal tussenuren morgen dus als het dan niet is opgelost loop ik even langs de t-mobile shop.
    Heb lang aan de telefoon gehangen net maar ik gok dat ze niet tot 8 uur zijn blijven zitten daar bij T-mobile want ik kreeg niemand te pakken van de klantenservice.

Bijdrager
    Lacebag

Nou langs T-mobile geweest op de lijnbaan.
    Werd meteen een nieuwe simkaart voor me geregeld…..liep het hele systeem daar vast. Geen nieuwe Sim dus.
    Op de weg naar huis dan maar even langs T-mobile Zoetermeer om daar een nieuwe Sim te regelen. Als dat niet zou werken moest ik maar terugkomen met mijn aankoopbewijs.

Heb overigens wel wat vaker bereik nu, en had buiten in Centrum R’dam zelf 100% maar 1 stap in de mediamarkt of de AH en het viel alweer compleet weg. Op school ook minimaal bereik. Dus hoop dat het inderdaad aan de Sim ligt.

Bijdrager
    Almerrrrr

Heb je op de iPhone al wel de laatste update’s gezet? Hier gaan ze van T-Mobile ook zeker over beginnen.

Bijdrager
    Rmvis

Even de openingspost lezen, had je kunnen zien dat alles up-to-date is!

Bijdrager
    Lacebag

Net weer langs T-mobile geweest, nog steeds storing. Mooi is dat moet ik eerst een paar minuten van huis weglopen voor ik iemand kan bellen. Ach, morgen zullen ze het wel oplossen.

En ik ben verliefd op het meisje dat in de T-mobile shop R’dam mij hielp :D

Moderator
    Pete.Z

Kijk,dat zou voor de verandering eens goed nieuws zijn uit de T-Mobile shop.

Bijdrager
    Lacebag

vandaag nog steeds storing bij de winkel. Dan maar korting eisen.

Bijdrager
    esmee020
    ”Lacebag”

vandaag nog steeds storing bij de winkel. Dan maar korting eisen.

en korting geeist? :P

Bijdrager
    Lacebag

Ik heb het veel te druk om al die onzin te regelen.
    Morgen een gaatje gevonden om voor het werk langs de t-mobile shop in Den-Haag te gaan (Ik ben ook nog geen 2 keer in dezelfde shop geweest haha)
    Hopen dat de storing is opgelost, zo niet dat pleeg ik meteen wel een belletje vanaf de zaak naar T-mobile. Als het wel is opgelost dan geniet ik eerst even van mijn nieuwe simkaart en ga ik maandag wel even bellen en zeuren.

Bijdrager
    Lacebag

Nou snel een nieuwe simkaart gehaald. Moest ik ineens 5 euro betalen…..heb het maar gedaan omdat ik geen tijd meer had.
    Dus ik op het werk even met een veiligheidsspeld de simtray eruit gehaald. nieuwe simkaart erin.
    En ja hoor, weer klote bereik.

Morgen maar weer naar de stad inclusief aankoop bewijs voor een nieuwe iPhone en om mijn 5 euro terug te eisen.
    Midden in de Spuistraat geen bereik dat ligt dus echt niet meer aan de simkaart he.

Bijdrager
    esmee020

balen zeg, ik ben bang dat ik precies hetzelfde probleem heb. :oops:

Bijdrager
    Lacebag

Ga vandaag even langs om te kijken wat ze gaan doen en mijn 5 euro terug te halen.
    Ik laat weten hoe het afloopt.

Bijdrager
    Lacebag

Nou langsgeweest hoor.
    Kon het toestel niet omruilen omdat hij via internet is besteld dus komt uit een andere voorraad (dat het allemaal eindigt in 1 grote database doet er dus schijnbaar niet toe)
    Als het doordeweeks was geweest had ze de klantenservice wel gebeld om wat te regelen maar dat kon dus niet. Ga ik dus morgen regelen in R’dam.
    5 euro krijg ik ook terug, ben genaaid door de vorige t-mobile medewerker. Die overigens ook een tik op zijn vingers gaat krijgen.
    Tot nu toe verloopt het dus niet soepel maar de service is nog steeds goed. Krijg gewoon een compleet nieuwe iPhone.

Bijdrager
    Lacebag

Vandaag weer langsgeweest.
    Verhaal weer uitgelegd, medewerker heeft de sim-kaart nog in een andere iPhone gestopt. daar wel bereik in. Lag dus zeker weten aan mijn iPhone.
    Helaas moeten ze hem van Apple wel opsturen ter reparatie waarna er meteen een nieuw model als vervanging wordt teruggestuurd. Ze mogen niet omruilen in de winkel.

T-mobile service: 9
    Apple: -9

Je zag ook duidelijk dat ze al die problemen zat waren en ze stonden zelf ook machteloos.
    Door die belachelijke regeltjes van Apple. Niks mis met T-mobile, Apple is het probleem.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.