7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Chillie

Iphone 3G geen bereik meer?

Hi,

Ik ben in het bezit van een simlock vrije iPhone 3g. Inmiddels bijna een half jaar en het toestel heeft altijd naar tevredenheid gefunctioneerd.
    Echter lijkt het dat hij sinds ik de software (en daarmee ook de baseband?) heb geupdate naar 4.2.1, hij zeer slecht bereik heeft.

Als ik bij mij thuis ben heb ik vol bereik van Vodafone, als ik naar mijn vriendin ga, standaard “Geen service” melding. Dit terwijl hij het altijd goed heeft gedaan bij haar thuis. Daarom denk ik ook dat het een software (hopelijk geen hardware) issue is.

Er zijn ook geen gekke dingen gebeurd in de tussentijd (laten vallen ofzo).

Iemand een suggestie wat ik hiermee moet? Vodafone heeft een nieuwe simkaart gegeven maar die doet precies hetzelfde en de telefoon (iPhone 3G..) heeft uiteraard geen garantie meer bij Apple.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik zeg: installeer die nieuwe NetwerkRadar app en stuur regelmatig rapporten in naar Vodafone.

Bijdrager
    Chillie

NetwerkRadar is toch alleen voor T-Mobile?

Bijdrager
    bouncer

In Netwerkradar geef je aan van wiens netwerk je gebruik maakt (bij: instellingen). In jouw geval dus Vodafone.

Geblokkeerd
    Anoniem

Van dattem, ja:)

Bijdrager
    rubendk

resetten of herstellen wil ook nog wel eens helpen…

Bijdrager
    Chillie

Resetten werkt niet en als het soms werkt, is het tijdelijk. Een paar minuten later staat hij weer op “Geen service.” dat is ook het vreemde en doet me ook vermoeden dat het niet aan Vodafone ligt; soms doet hij het wel goed voor enkele minuten maar het gros van de dag werkt het helemaal niet.

Restore hielp ook niet. Van 4.0, 4.1 en 4.2.1 geprobeerd. Ook firmware downgrades (tot 4.0) hielpen niet.

Oke ik kan er melding van maken maar dat lost mijn probleem nog niet op. Zou het kunnen zijn dat het aan de baseband ligt?

Ik heb op Google gezocht en daar zie ik wel veel mensen die geen reception meer hebben nadat zij unlockt hebben met UltraSn0w. Maar mijn telefoon is standaard (officieel) unlockt dus ik heb niks met UltraSn0w te maken..

Hebben jullie enig idee of een downgrade van de baseband (firmware heb ik al geprobeerd) zou kunnen helpen?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.