6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    jorisy00

iPhone 3G erg traag

Hallo,

Ik heb een soort van probleem met m’n iPhone 3G.
    Hij heeft altijd prima gefunctioneerd, maar de laatste tijd is hij wat traag.
    Denk hierbij aan haperingen tijdens games als Angry Birds, en het sloom starten van apps.
    Voornamelijk nadat ik over was gegaan op iOS 4(.2, reeds).
    Nu hoorde ik geruchten dat de afgelope update de iPhone 3G sneller zou moeten maken,
    maar ook dit blijkt (bij mij) niet te kloppen.

Wat zijn de mogelijkheden om alles weer een beetje snel te laten verlopen?
    Terug gaan naar iOS 3 werd mij al verteld.. maar is er verder nog iets wat ik kan doen?

Bij voorbaat dank,

Joris Kersten

Bijdrager
    Robin Peek

Hallo jorisy00 zoek even door het forum er zijn wel wat tips die je iPhone 3G sneller kunnen maken. Probeer bijvoorbeeld eens alle rubrieken bij spotlight uit te zetten. Succes!

Bijdrager
    nookie

Ja hoor, er is nog wat te doen ipv terug te gaan naar IOS3. Een iPhone 4 kopen…. Ik denk niet dat je 3G nog sneller gaat worden, het is een bekend probleem.

Bijdrager
    KingAchille

Mijn iPhone 3G kreeg deze week, na 2 jaar illegaal te wezen, ook een eerste legale update. 4.2. Gejailbreakt was hij niet snel, maar met deze nieuwe update merk ik toch wel een minimalistische snelheidswinst.
    Is je iPhone gejailbreakt?
    En zolas Robin Peek al zei, Spotlight rubrieken aftikken
    Instellingen < algemeen < Thuisknop < zoeken met spotlight | en dan alles aftikken
    Op die manier moet je iPhone niet alles indexeren en is hij bijgevolg ook wat sneller.

Maar laat ons ook niet vergeten dat dit een telefoon van 2 jaar geleden betreft… Dus een snelheidsboost van jewelste kan je helaas niet verwachten. Daarvoor moet je je hardware verbeteren. Hetgeen met de iPhone enkel mogelijk is in de vorm van de aankoop van een nieuw toestel.

Bijdrager
    mvdenberg

Zelf ben ik niet eens begonnen met firmware 4.x op m’n iPhone 3G. Ik lees steeds berichten dat het traag is.
    Om een downgrade uit te voeren, kan je de volgende stappen uitvoeren:
    http://m.lifehacker.com/5572003/how-to-downgrade-your-iphone-3g%5Bs%5D-from-ios-4-to-ios-313

Bijdrager
    Oldekamp

Inderdaad, heb ook de update erop gehad die hem sneller zou maken maar het werd alsnog niet zoals het was met iOS 3.1.3

Wat ik gedaan heb? Ben netjes teruggegaan naar 3.1.3 en hij werkt weer heerlijk!:)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.